Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de vlucht...(+ toevoeging)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de vlucht...(+ toevoeging)

    niet bepaald een prijsfoto maar toch gisteravond gemaakt uit het losse handje





    1/160s - f5.6 - iso400 - 500mm

    ***Toegevoegde foto***




    1/400s - f5.6 - iso800 - 500mm (+0.67ev)

    Bedankt om te kijken
    Marc
    Last edited by Brombeer; 27 augustus 2013, 19:19. Reden: + toevoeging.
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: In de vlucht...

    ja wat dat heb ik al dikwijls geprobeerd maar als ik naar de foto keek, was ofwel niets meer te zien ofwel was ie zo onscherp dat ik zelf moeite had om het beestje te herkennen. Dus je begrijpt mijn verbazing en bewondering voor deze foto

    Comment


    • #3
      Re: In de vlucht...

      Moeilijk maar knap gedaan
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: In de vlucht...

        Ondanks het feit dat je zelf aangeeft dat het geen prijsfoto is, sta ik toch met mijn mond open van bewondering.
        Ik denk niet dat er hier velen zijn die je dit nadoen, of je moet heel veel geduld hebben en honderden/duizenden van die foto's nemen tot er eens een hele mooie 'toevalstreffer' uit komt.
        Toch heel mooi hoor .
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: In de vlucht...

          ben niet zo voor mensen met losse handjes....
          maar dit is toch wel mooi.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: In de vlucht...

            Ik slaag er bij 200mm al niet in om een libel TTL te volgen, laat staan op het juiste moment af te rukken...
            En 't is nog een meer dan behoorlijke foto geworden ook! Mooi zo.

            Gr, V.
            http://www.catchlight.be
            Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
            https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

            Comment


            • #7
              Re: In de vlucht...

              Chapeau voor je werkje Marc
              heb er echt bewondering voor, omdat het zo moeilijk is
              het is je mooi gelukt, ook de Bg is knap
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

              Comment


              • #8
                Re: In de vlucht...

                Knap gedaan hoor, mooie foto!
                Fotografie is mijn passie.

                Comment


                • #9
                  Re: In de vlucht...

                  Inderdaad knap gedaan hoor! En zonder afbreuk te doen aan je prestatie, maar deze http://forum.belgiumdigital.com/f43/...er-466537.html vind ik net iets beter Wel heel gelijkaardig jullie foto

                  Groetjes
                  Roeliee
                  Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                  Comment


                  • #10
                    Re: In de vlucht...

                    'i Vind dit schitterend!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: In de vlucht...

                      Knap zeg!!! grts,Jozef
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: In de vlucht...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                        Inderdaad knap gedaan hoor! En zonder afbreuk te doen aan je prestatie, maar deze http://forum.belgiumdigital.com/f43/...er-466537.html vind ik net iets beter Wel heel gelijkaardig jullie foto

                        Groetjes
                        Roeliee
                        Die is ook wel knap, maar deze vind ik boeiender omdat hij schuin voor
                        de camera vliegt/hangt. Daarbij zijn de vleugels qua beweging ook veel
                        interessanter. Wellicht leuk om te weten dat alle vier de vleugels afzonderlijk
                        kunnen worden bestuurd. Hierdoor kan de libel stil hangen en zelfs achteruit
                        vliegen. Sommige soorten halen snelheden tot 50 km/uur. Dat kan dus nog
                        net in de bebouwde kom.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: In de vlucht...

                          Alvast vriendelijke dank aan de mensen die gereageerd hebben. Reden waarom ik het zelf geen "wow-foto" vind is simpel omdat de lichtomstandigheden niet mee zaten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ondanks het feit dat je zelf aangeeft dat het geen prijsfoto is, sta ik toch met mijn mond open van bewondering.
                          Ik denk niet dat er hier velen zijn die je dit nadoen, of je moet heel veel geduld hebben en honderden/duizenden van die foto's nemen tot er eens een hele mooie 'toevalstreffer' uit komt.
                          Toch heel mooi hoor .
                          Groetjes
                          Bedankt Djivan...Om je een idee te geven heb gisteren 40 foto's genomen waaronder een paar reigers. Van die veertig zijn er 12 rechtstreeks doorgevlogen naar de vuilbak wegens niet voldoende scherpte. De anderen waren allemaal gelukt...maar...achtergrond niet goed genoeg...teveel weerkaatsing in het water enz...
                          Om min of meer aan te tonen dat het geen toevalstreffers zijn heb ik er nog eentje toegevoegd.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                          Inderdaad knap gedaan hoor! En zonder afbreuk te doen aan je prestatie, maar deze http://forum.belgiumdigital.com/f43/...er-466537.html vind ik net iets beter Wel heel gelijkaardig jullie foto

                          Groetjes
                          Roeliee
                          Je hebt volkomen gelijk Roeliee. Je hebt gelijk dat deze in SC (Er staan er drie hoor...) beter tot hun recht komen. Heb je ook de lichtomstandigheden vergeleken? Deze welke ik hier plaats zijn in tegenlicht genomen, terwijl deze in SC echt prachtig zitten qua lichtomstandigheden. Je zult ook kunnen opmerken bij de tweede dat het al zodanig donker was dat ik noodgedwongen naar 800 iso moest gaan om voldoende snelheid te halen.
                          Maar dat is ook de reden van het zinnetje boven de eerste foto.
                          Heb vandaag nog gelezen dat ze op kop nog moeilijker zijn...dus ook om die reden...de toegevoegde foto.

                          Nogmaals bedankt aan de mensen die reageerden.

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #14
                            Re: In de vlucht...

                            dit is nie normaal hoe knap dit gaan er veel u niet na doen

                            Comment


                            • #15
                              Re: In de vlucht...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Wellicht leuk om te weten dat alle vier de vleugels afzonderlijk
                              kunnen worden bestuurd. Hierdoor kan de libel stil hangen en zelfs achteruit
                              vliegen. Sommige soorten halen snelheden tot 50 km/uur. Dat kan dus nog
                              net in de bebouwde kom.
                              Amai! Hoe snel zou dat zijn moest je dit omrekenen naar mensenmaat?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                              Je hebt volkomen gelijk Roeliee. Je hebt gelijk dat deze in SC (Er staan er drie hoor...) beter tot hun recht komen. Heb je ook de lichtomstandigheden vergeleken? Deze welke ik hier plaats zijn in tegenlicht genomen, terwijl deze in SC echt prachtig zitten qua lichtomstandigheden. Je zult ook kunnen opmerken bij de tweede dat het al zodanig donker was dat ik noodgedwongen naar 800 iso moest gaan om voldoende snelheid te halen.
                              Maar dat is ook de reden van het zinnetje boven de eerste foto.
                              Heb vandaag nog gelezen dat ze op kop nog moeilijker zijn...dus ook om die reden...de toegevoegde foto.
                              Niet aanvallend bedoeld hoor Marc, integendeel! Ik zou dit absoluut niet kunnen en heb dan ook grote bewondering voor wat je hier (en eigenlijk overal) presteert! Wou gewoon tonen dat er blijkbaar iemand net hetzelfde idee had als jij, maar is misschien niet helemaal zo overgekomen, heb ik mezelf verkeerd uitgedrukt... Nee echt, vind jou plaat ook wel toppie! Even goeie vrienden?

                              Groetjes
                              Roeliee
                              Last edited by Roeliee; 27 augustus 2013, 20:30.
                              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                              Comment

                              Working...
                              X