Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 IS USM i.c.m. 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 IS USM i.c.m. 10D

    Sinds kort ben ik in bezit van een EF 70-200 f/2.8L IS USM.

    Nu ben ik gisteren wat wezen schieten in Dierenrijk Europa (geen bal aan ) toen opeens mijn toestel blokkeerde.

    Diafragma getal stond in eens op 00, en er was geen beweging meer in te krijgen. Ik dus de camera uitgezet en weer aan. Geen soulaas

    Aangezien ik dit probleem nooit eerder heb gehad dacht ik, ff lens ontkoppelen en weer aan koppelen, en voila .. probleem was uit de wereld.

    Heeft iemand soort gelijke problemen ondervonden met deze combinatie?
    Dus EOS 10D + EF 70-200 f/2.8L IS USM ?

    Het is nu 1 x voorgekomen (wat eigenlijk al 2x te veel is)
    Ik zou graag willen weten wat hier nou de oorzaak van is.





    Met de groeten van Stanley !

    Albumpies

    Canon Stuff

  • #2
    Originally posted by smhdlb
    Het is nu 1 x voorgekomen (wat eigenlijk al 2x te veel is)
    Ik zou graag willen weten wat hier nou de oorzaak van is.
    Ik heb dit ook al tweemaal voorgehad en je bent dus niet alleen.
    Weet zelf de oorzaak ook niet.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jaded
      Originally posted by smhdlb
      Het is nu 1 x voorgekomen (wat eigenlijk al 2x te veel is)
      Ik zou graag willen weten wat hier nou de oorzaak van is.
      Ik heb dit ook al tweemaal voorgehad en je bent dus niet alleen.
      Weet zelf de oorzaak ook niet.
      Die 70-200 IS USM is een vrij prijzige lens evenals de 10D.
      Een dergelijke combinatie zou IMHO geen problemen mogen opleveren.

      Ik hoop dan ook dat het een simpele oorzaak is die snel is op te lossen cq te verhelpen

      Iemand nog?
      Met de groeten van Stanley !

      Albumpies

      Canon Stuff

      Comment


      • #4
        gisteren is mijn schoonbroer (Banderas) iets dergelijks ook tegengekomen. Met identiek dezelfde lens en body. 10D + 70/200 f2.8L IS
        Hij kreeg een error, lens ontkoppeld en weer erop en twas in orde.
        2x heeft hij het gehad gisteren.
        Was ah planespotten in Zaventem.

        Oorzaak ook een raadsel voor hem. Dacht aan de warmte.

        wie weet raad...

        mvg
        Orc@
        http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

        Canon EOS 10D
        Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Soms wordt dit toegeschreven aan "vuile" contacten - heb ik ergens gelezen.
          Misschien eens de contacten van camera en lens kuisen?
          Ikzelf heb het met die combinatie nog niet aan de hand gehad ...

          Een ander "leuk" euvel is dat de camera plots "dood" lijkt te zijn.
          Niks stroom meer, noppes en dat met volle batterijen ...
          Totdat blijkt dat de batterijgrip niet helamaal goed vastgedraaid zat.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Hallo smhdlb,

            Heb zelf met 10D icm 70-200L f/2.8 paar keer een err99 voorgehad.....m.i. werd "erger" icm kenko 1.4x TC.
            Als je het mij vraagt is het toch een kwestie van slecht contact.
            (camera uit/aan helpt tot dusver prima)

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              Warmte ???

              Hmm....gisteren was het de gehele middag tegen de 31graden toen ik het probleem kreeg.

              Maar je zou toch verwachten dat zo'n prof lens dat moet kunnen uithouden?

              Een maat van me had zijn S2 + Bigma meegenomen. Geen problemen, enige verschil is dat hij die dag 70 foto's heeft getrokken en ik rond de 300
              Met de groeten van Stanley !

              Albumpies

              Canon Stuff

              Comment


              • #8
                Bedankt voor de tip.

                Ik zal mijn contacten eens 'kuisen' (Schoonmaken)zoals jullie dat in Belgie zeggen

                Dan is dat in iedergeval uitgesloten.

                Ik zat net nog wat te bedenken ...*oeps..ojee* die 70-200 is een spatwater en stof dichte lens. Dat wil zeggen, icm met een bepaald type EOS serie (NIET mijn 10D dus)

                Als dit probleem daadwerkelijk is toe te schrijven aan slecht contact, dan zou dat betekenen dat er zich in dergelijke omstandigheden (extreme warmte) iets van vocht moet hebben afgezet dat na het ontkoppelen van de lens heeft kunnen verdampen.

                Immers, de lens (wit) wordt minder warm dan de body (zwart)

                Of zit ik nu gewoon in de ruimte te ouwehoeren


                Met de groeten van Stanley !

                Albumpies

                Canon Stuff

                Comment


                • #9
                  Hallo smhdlb,

                  Ik zelf heb sinds ongeveer 4 maanden ook de 70-200 2.8 IS, en ook samen met de 10D, maar ik heb dit nog niet gehad. Ik heb met deze combinatie al meer dan 1500 foto's gemaakt. Een groot deel daarvan in Maleisie, waar de temperatuur bijna iedere dag 37 graden was met een luchtvochtigheid van meer als 90 %.

                  Dus ik denk niet dat het met de warmte te maken heeft, persoonlijk denk ik ook niet dat het vuile contacten zijn. dan zou je ook met meer lensen problemen hebben, en je 70-200 is net nieuw.

                  Maar waar het dan wel mee te maken heeft....

                  Lijkt me meer op een software probleempje. Als je het weer heb zou ik de baterij eens verwijderen alsmede de knoopcel. Hierna weer plaatsen en kijken of de melding weg is. Dit om de "vuile"contacten uit te sluiten.

                  Groeten Peter
                  Canonvijfdeemarkdrie

                  Comment


                  • #10
                    Zo het kunnen dat een enkele batterij niet genoeg stroom kan leveren voor deze combinatie. En door het gebruik van een battery-grip dit niet zo een probleem is. Omdat “jaja” dit probleem nog niet voor gehad heeft. Hij werkt in combinatie met een battery-grip?

                    Veel succes,
                    Jan
                    PS een gokje
                    CMOS'ke met wat glas voor.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jakke Rebel
                      Zo het kunnen dat een enkele batterij niet genoeg stroom kan leveren voor deze combinatie. En door het gebruik van een battery-grip dit niet zo een probleem is. Omdat “jaja” dit probleem nog niet voor gehad heeft. Hij werkt in combinatie met een battery-grip?

                      Veel succes,
                      Jan
                      PS een gokje
                      Lijkt me niet: 1 of 2 batterijen maakt niet uit. Met 2 batterijen hou je het gewoon langer vol, maar je krijgt niet meer "stroom" omdat je 2 batterijen gebruikt.

                      Een slecht contact kan op zich wel, als je wat pecht hebt gaat er wat stof op de contacten zitten terwijl je de lens (de)monteert en je hebt prijs...

                      Verder blijft de 70-200/2.8 IS een spatwater en stofdichte lens. Alleen je 10D is dat niet Er kan zich altijd wat condens zetten op je contacten tijdens het wisselen van de lenzen, maar dat is hetzelfde als met stof...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Nog even dit als jullie het niet erg vinden ....

                        Hoe dragen jullie deze combinatie ?
                        Even er vanuit gaand dat het spul niet na elke foto weer in de tas verdwijnt.

                        -Gewoon laten bengelen om je nek
                        -Aan de lens
                        -of anders ?
                        Met de groeten van Stanley !

                        Albumpies

                        Canon Stuff

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb niet de 2.8 IS, maar de 4.0, weegt iets minder, maar is ongeveer even lang (zeker met de zonnekap erop ).... Met mijn draagband (niet de originele) kan ik de camera gwoon met de lens naar beneden laten hangen, in combinatie met de BG-ED3 draagt dat compfortabel en gemakkelijk... Meestal hangt hij dan wel op de zijkant => arm ook door de draagriem...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Ik hang hem nooit aan de nek.
                            Deed ik ook niet met de 4.0.
                            Toen ik de 10D nog had zou ik het zelfs niet overwogen hebben om de 2.8 zo te dragen, lijkt me niet optimaal kwa sterkte.
                            Met de huidige zou ik het wel durven en doe ik het ook soms uit noodzaak. Anders kan ik de knoppen niet bedienen. Maar dit is geen probleem lijkt me.

                            Comment


                            • #15
                              Om nog eens terug te komen op het uitvallen van de lens, ik had ook diafragma 00 en er kwam err 01 op, heb dit tot tweemaal toe gehad gisteren en dat sinds de eerste keer dat ik de lens heb, dit nut toch al een tiental dagen.
                              Ik denk dat het stof zal geweest zijn, want daarna heb ik nog de hele dag verder kunnen fotograferen.
                              Ik hoop dat ik dit in de toekomst toch niet al te veel zal hoeven meemaken...

                              Groetjes banderas
                              MY JETPHOTOS
                              ONLINE!!!

                              Comment

                              Working...
                              X