Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wespspin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wespspin

    of tijgerspin

    dank voor het kijken

  • #2
    Re: wespspin

    Zie deze beestjes niet zo graag
    maar toch
    Wel raar die witte strook.
    - Photography made me look at things differently -

    Comment


    • #3
      Re: wespspin

      schoontje patrick! Knappe scherpte trouwens op gans de spin!
      Dat draadje in Z-motief is inderdaad heel speciaal voor die spin. Niemand weet echt waarom ze dat doen dacht ik...
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: wespspin

        Het speciale aan haar web mooi mee in compo gebracht.

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: wespspin

          Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
          Dat draadje in Z-motief is inderdaad heel speciaal voor die spin. Niemand weet echt waarom ze dat doen dacht ik...
          Vind dat draadje er zo mooi aan ,
          prachtig in beeld gebracht, zowel spin als het Z draadje
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

          Comment


          • #6
            Re: wespspin

            Mooie foto van voor mij enge beestjes
            Sony SLT-A65V met macro lens Sigma 105 mm 1:2.8

            Comment


            • #7
              Re: wespspin

              Heb zo'n spin ook eens voor mijn lens gekregen, maar zonder web; ze zat op mijn gevel. Ik vind deze dan ook met haar webspecialleken dan ook TOP.

              Comment


              • #8
                Re: wespspin

                Waw, die staat er echt schitterend op tegen die rustige BG want dat is meestal het moeilijkste bij deze spinnen hé. Erg knap in beeld gebracht en het Z-draadje hoort echt bij deze spin en maakt het plaatje dus helemaal top
                Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                Comment


                • #9
                  Re: wespspin

                  dank voor het reageren

                  Comment


                  • #10
                    Re: wespspin

                    Loepzuiver as always he Patrick, mooi!
                    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                    500px FaceBook

                    Comment


                    • #11
                      Re: wespspin

                      knap hoor dit spinnetje


                      De Z vormige naad zou als doel hebben : Een sprinkhaan zou een gewoon net (zonder naad) kunnen doorbreken de z vorm maakt het veel sterker.

                      zaterdag ter sprake geweest op een workshop

                      Comment


                      • #12
                        Re: wespspin

                        Mooi Patrick met de typische zigzagdraad in het web!

                        Volgens verschillende bronnen is het nut van de zigzagdraad niet echt duidelijk, maar heeft waarschijnlijk verschillende mogelijkheden, zoals:
                        • Het aantrekken van insecten door het Uv-licht dat weerkaatst wordt op de witte zijde.
                        • Het zou rovers afschrikken en als de spin gestoord wordt, begint zij hevig te trillen, waardoor zowel zijzelf als de witte draad een grote wazige vlek lijkt te worden.
                        • De witte band maakt het web duidelijk zichtbaar zodat er geen dieren doorheen lopen.
                        • Mogelijk is van alles iets waar, alleszins helpt het om de spin te laten overleven.
                        • Jonge spinnen maken deze zigzagband nog niet; zij maken eerder een wirwar in het centrum van het web met die dikkere zijde. Als ze ouder worden gebruiken ze beide vormen door elkaar om als volwassene te eindigen met alleen een rechte zigzagband.
                        BD0681BE -
                        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                        Comment


                        • #13
                          Re: wespspin

                          'k zie ze liever niet, maar hier heb je ze toch zeer prachtig in beeld gebracht
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #14
                            Re: wespspin

                            Heel mooi van scherpte!
                            Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

                            Comment


                            • #15
                              Re: wespspin

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                              schoontje patrick! Knappe scherpte trouwens op gans de spin!
                              Dat draadje in Z-motief is inderdaad heel speciaal voor die spin. Niemand weet echt waarom ze dat doen dacht ik...
                              Ik volg ! Prachtig ! Ter info :

                              De wespspin hangt altijd ondersteboven in het wielweb, dat te herkennen is aan de twee extra zigzag matjes die straalsgewijs vanuit het centrum zijn aangebracht. Deze worden het stabilement genoemd. De exacte functie hiervan is niet precies bekend; zo zouden de witte banden insecten aantrekken door uv-licht te weerkaatsen, ook is geopperd dat door het stabilement het web zichtbaarder is voor grotere landdieren, die er minder snel doorheen lopen en het web vernielen. Het stevige web kost de spin meer moeite om te bouwen dan soorten zonder stabilement. Als een te zware prooi in het web terecht komt, bijt de spin snel de draden door zodat de prooi niet het hele web vernielt. Het web wordt vanwege de voorkeur voor sprinkhanen dicht boven de grond tussen grashalmen en stengels gespannen.
                              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                              Grtjs, Jacky

                              Comment

                              Working...
                              X