Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulpstuk: fotograferen met één hand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulpstuk: fotograferen met één hand

    Vorige week gevallen : verbrijzelde schouder : prothese : revalidatie : heel lang.

    Nu ik juist mijn ding had gevonden.
    Een leuke studio ingericht, fijne zwangerschaps- en babyfoto's genomen, mijn draai had gevonden : terug naar af.
    Wij weten allemaal dat fotograferen meer is dan alleen op het knopje duwen, maar daar heb je spijtig genoeg twee handen voor nodig. De frustratie is enorm groot.
    Heeft er iemand weet van hulpstukken die mijn camera ondersteunen terwijl ik alles mooi in beeld zet?
    Iemand hetzelfde meegemaakt?
    Op het net vind ik het niet.
    Kan ook niet te lang achter pc zitten: pijnlijk.
    Gr
    Ana-Carmen
    PS indien dit niet in de juiste forum staat, gelieve te verplaatsen

  • #2
    Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

    Een statief?
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

      Neen, zeker niet. Voor een stilleven is dat prima. Voor een "babyleven" niet
      ik zoek zoiets : http://forum.belgiumdigital.com/f9/b...en-208832.html

      gr

      Comment


      • #4
        Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

        Werk met een lichte prime zoals de 35 1.8, 50 1.8 en de 85 1.8 en je kan je camera perfect met 1 hand hanteren.
        Zeker in de studio moet je geen enkele aanpassing doen aan je instellingen van je camera zelf, dus werkt perfect in zo'n omgeving.

        Welke arm is het eigelijk dat je nog kan gebruiken?

        Comment


        • #5
          Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

          Op mijn vakantie zag ik een jongetje met slechts 1 arm, zijn linker. Hij had een compactcamera die hij met links bediende door de camera ondersteboven te houden.
          Website: cameraobschuura.nl
          Twitter: @CameraObSchuura
          FaceBook: Cameraobschuura

          Comment


          • #6
            Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

            Kijk eens of er iets tussen zit dat zou kunnen: bv. Steady shot

            Free your hands and protect your equipment with a Cotton Carrier. See why our harnesses, slings, and straps are trusted by the world's best photographers!


            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

              Misschien dit ? http://www.photographybay.com/2009/1...eft-hand-only/ of dit ? http://www.instructables.com/id/Take...-hand-SLR-cam/
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

                bedankt voor al de tips.
                de meeste zaken zijn nogal zwaar, maar ik heb er wel ideeën opgedaan.
                Op dit moment is het te pijnlijk maar binnenkort hoop ik wat studio werk te kunnen doen
                bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

                  Misschien een dom en wild idee, maar als je omgekeerd denkt, dan zou je een elastiek of veer aan het plafond kunnen bevestigen. Met een beugel kan je het geheel van camera en lens balanceren en blijft de camera rechtop.

                  Ik meen dat er een soort van ophangsysteem bestaat, waarbij een haspel het grootste gewicht van een werktuig draagt en je met weinig kracht de kabel kan oprollen en afrollen.
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

                    dit lijkt mij precies omslachtig.
                    ik kan mijn linkerhand (nog) niet gebruiken
                    als het omhoog hangt moet je de camera toch vasthouden en met de andere hand bijregelen en trekken

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

                      klopt voor een stuk maar er bestaan een soort trekontlasters die blijven hangen op de hoogte dat je zelf regelt (kijk naar sommige luchters die op verschillende hoogte kan stabiliseren), je zal wel voor autofocus moeten gaan want dat ga je niet met één hand oplossen
                      in alle geval, snel beterschap en hopelijk vind je een oplossing voor de tussentijd
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

                        Je hebt er geen twee handen voor nodig. Laat je de last (de camera) los, dan blijft deze gewoon hangen, hef je de last een beetje op, dan rolt het systeem op. Trek je de last omlaag, dan rolt het systeem af.

                        Als ik nu nog wist hoe ik het kon terugvinden dan zou ik je pas echt iets nuttig kunnen zeggen. Momenteel moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik hoor en kijk nog eens rond. Gelukkig ben je toch nog niet direct genezen.
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                        Comment


                        • #13
                          Re: hulpstuk: fotograferen met één hand

                          ik weet dat zulke systemen maar dan in het groot gebruikt worden voor bv valbescherming in ateliers waar op het dak van bv treinen of trams gewerkt wordt. Misschien eens kijken bij bedrijven die beveiligingsmateriaal verkopen zoals bv VDP in Boechout
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment

                          Working...
                          X