Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fontein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fontein

    Of "Fontaine" in het Frans. De oudste van de streek hier. Gebouwd in 1718 - gerestaureerd in 1862.
    En nog steeds heerlijk drinkbaar water.
    Ik ben wel de naam van het dorpje vergeten

    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Fontein

    Marie-Anne, het is een mooie foto maar ik zou hem een klein beetje rechter zetten. Spijtig dat er een klein stukje van de boog ontbreekt.

    Grt,

    Jean-Pierre

    Comment


    • #3
      Re: Fontein

      Knap belicht en scherp plaatje, maar vooral mooi.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Fontein

        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        Marie-Anne, het is een mooie foto maar ik zou hem een klein beetje rechter zetten. Spijtig dat er een klein stukje van de boog ontbreekt.

        Grt,

        Jean-Pierre
        Ja dat klein stukje is erafgevallen door het rechtzetten. Best wel moeilijk om dit recht te krijgen. Staat hij nu nog scheef?
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Fontein

          Mooi hoor. En inderdaad typisch voor praktisch elk Frans dorp(je).
          Scherp en mooie kleuren. Ben het wel eens met het ontbreken van de boog bovenaan.
          En qua rechtzetten, ik weet niet wat je reeds met de foto gedaan hebt ivm rechtzetten of -trekken, maar ik denk dat er is van alles scheef is aan die fontein in werkelijkheid, zie maar eens naar die gemetselde boog.
          Mocht je rechtzetten op de uiteinden, het zou proper zijn.
          Ik heb ook eens naar de waterstraal gekeken (omdat water nogal de neiging heeft om recht naar beneden te stromen ), maar ook die is niet een echte mooie straal, en bovendien, heb ik waterstralen reeds schever uit die metalen of loden pijpen zien stromen, dus ook hierop lukt het niet. Dan op de achterste rand van het water in de bak zelf. Water staat altijd 'waterpas', maar als je het hierop toepast, dat staat al de rest in de foto dan verschrikkelijk scheef.......
          Het zal een scheef geval blijven zeker ? Ik moet natuurlijk vertrekken van de foto die je geplaatst hebt.
          Misschien eens opnieuw vertrekken van de originele en proberen op de waterlijn in de bak recht te zetten en te zien of het ergens op trekt ?
          Het voornaamste voor mij is dat het ornament waarop de waterpijp gemonteerd is mooi recht staat.

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Fontein

            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            ... Staat hij nu nog scheef?
            Mijns inziens niet.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Fontein

              Staat er heel mooi op Marie-Anne.
              En bij warm weer zijn ze goud waard...
              Het enig qua schuinstand is volgens mij dat je met je fototoestel er niet recht voor stond. De verticalen lijken me zeker ok.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Fontein

                mooi maar zou hem croppen , zodat die rommelige begroeiing aan het bovenkader wegvalt.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Fontein

                  Dat de waterstraal niet recht naar beneden loopt blijft mijn aandacht wegnemen maar het ziet er wel erg lekker uit!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fontein

                    Ik zal eens vertrekken van de originele en een rechtere stand proberen.
                    Maar moet eens goed kijken naar de fijne waterstraat rechts van de grote. Die loopt toch schoon verticaal naar beneden... of niet?

                    Bedankt alvast voor de opmerkingen.
                    Het is geen simpele!
                    Last edited by marie-anne; 26 augustus 2013, 07:49.
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fontein

                      recht of nie ik vind het een mooie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fontein

                        Mooi fonteintje, zou ook het groen bovenaan proberen weg te werken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fontein

                          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Ja dat klein stukje is erafgevallen door het rechtzetten. Best wel moeilijk om dit recht te krijgen. Staat hij nu nog scheef?
                          Ik denk dat je niet echt veel kan recht zetten na het meerdere keren bekijken van de foto. Als je het één recht zet ziet er iets anders scheef uit(zoals de boog links met de rode bloemen of de waterstraal. Toch nog eens zeggen, het is een mooi foto.

                          Grt,

                          Jean-Pierre

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fontein

                            voor mij, heel mooi zoals ie is, enkel jammer van het ontbrekende stukje bovenaan.
                            en ik volg Djivan's uitleg
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fontein

                              Ik geef het op hoor. Ben hier nu al bijna twee uren aan bezig.
                              Ik krijg dat niet rechtgezet. Als het een recht staat, staat het ander scheef.
                              Ik merk nu dat Shift-N niet altijd goed werkt! Ik zal iets anders in huis moeten halen voor rechtzetten...

                              Bedankt voor alle tips en commentaren!
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X