Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe OMD EM1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nieuwe OMD EM1

    Eerste beelden van de nieuwe OMD EM1.
    Ziet er goed uit.
    Ingebouwde VF 4 zoeker waarschijnlijk, betere grip, beter LCD scherm (van de EP5) en meer sneltoetsen.
    Nieuwe sensor ? Nog betere IBIS ? Hopelijk niet veel zwaarder dan de EM5.
    Prijskaartje is niet van de poes.. met het nieuwe Olympus 12-40 2.8 objectief om en bij de 2500 euro ? Oef
    Afwachten wat verdere specs zijn maar zal niet lang meer duren eer deze vrijgegeven worden.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: De nieuwe OMD EM1

    Ik ben er erg benieuwd naar. De berichten zijn in ieder geval veelbelovend. Ja die prijs, dat is wel even slikken.
    Maar misschien is dit voor mij het laatste zetje om mijn 5DII met objectieven in de verkoop te doen. Hij ligt nu vrijwel ongebruikt in de tas in een hoek.
    En dat is eigenlijk ook wel zonde.

    Comment


    • #3
      Re: De nieuwe OMD EM1

      Waarschijnlijk compatibel met alle Objectieven van Olympus 43 - M43.
      CDAF en PDAF ... blijkt officieel tipje hier http://special.olympus.eu/s/coming-soon/?olycmp=omdglt
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: De nieuwe OMD EM1

        Hoi,

        ik ben zéér benieuwd naar deze camera.
        Zou deze ook gebruik maken van het Phase detect A F, dan kun je die machtige 4/3 lenzen gebruiken.
        Lenzen zoals de 50-200 F2.8-3.5 of nog andere exoten. Die nieuwe 12-40 f2.8 lijkt ook niet mis.
        Dat wordt al vroeg het schoentje zetten...

        Groet.
        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: De nieuwe OMD EM1

          Ik denk dat dat de bedoeling is, althans zo laat Olympus het overkomen in de link http://special.olympus.eu/s/coming-soon/?olycmp=omdglt
          Boodschap zit ook verborgen in de link.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: De nieuwe OMD EM1

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Hoi,

            ik ben zéér benieuwd naar deze camera.
            Zou deze ook gebruik maken van het Phase detect A F, dan kun je die machtige 4/3 lenzen gebruiken.
            Lenzen zoals de 50-200 F2.8-3.5 of nog andere exoten. Die nieuwe 12-40 f2.8 lijkt ook niet mis.
            Dat wordt al vroeg het schoentje zetten...

            Groet.
            Adrie
            Volgens mij is dat wel het geval, ik dacht dat ik zoiets al heb gelezen op 43rumors.

            Comment


            • #7
              Re: De nieuwe OMD EM1

              Hoi,

              het is los...
              hier een preview van de site Dpreview:
              The E-M1 is the second model in Olympus's OM-D series and extends the range further into semi-pro/enthusiast territory. There are two main distinctions that set the E-M1 apart from its little brother (the E-M5) - a more sophisticated autofocus system and a 'buttons for everything' design approach. As such the two models will coexist, with the E-M1 sitting at the very top of Olympus's lineup.

              Ik vind de verandering van het Af systeem DE verbetering.
              Hier kun je die prachtige FT lenzen gaan gebruiken.
              Zeer veelbelovend... ik vrees dat m'n e-m5 moet gaan schuiven...

              Groet
              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: De nieuwe OMD EM1

                Hoi,

                hier een leuke review van vriend Robin Wong.
                Een autoriteit op Olympus gebied. een Olympusfanaat maar objectief tester.
                Olympus, Micro Four Thirds, camera review, OM-D, photography, Malaysia photographer, photography tips, shutter therapy, street photography

                Je gaat kwijlen van de High ISO beelden...
                Dat wordt heel vroeg het schoentje zetten... 'n prijzig schoentje...

                Groet.
                Adrie

                Comment


                • #9
                  Re: De nieuwe OMD EM1

                  Robin W. is idd een zeer objectief real world tester net zoals Ming Thein die M43 over het algemeen verkiest boven zijn Nikon D800.
                  High iso van de EM1 lijkt indrukwekkend.
                  Nog indrukwekkender is de verbetering van de IBIS. Sluitertijden uit de hand van 2 seconden en bruikbare foto's..
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: De nieuwe OMD EM1

                    Robin W. is wel een olympus medewerker, dus zo objectief zal ie niet zijn....

                    desondanks zeer knappe foto's op zijn site... ben zeer geintresseerd in deze e-m1...ben nog enkel bang door de 2xfactor (grotere dof) en wacht nog even op de nieuwe NEX-toestellen van Sony...

                    Weet iemand of die E-M1 (of oudere E-M5) veel snelheid moet inboeten t.o.v. een dslr (b.v. canon 60D e.d.) als je b.v. bracketing doet? (bij de meeste systeemcamera's kan je even gaan zitten tot de buffer leeg is na een aantal burstfoto's ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: De nieuwe OMD EM1

                      De grotere DoF valt nog wel mee, in ieder geval als je gebruik maakt van de uitstekende lichtsterke M4/3 prime lenzen. En de grotere DoF kan soms ook een voordeel opleveren. Denk bijvoorbeeld aan macrofotografie. Voor macro's in de natuur (meestal insecten) gebruik ik tegenwoordig liever mijn E-M5 met Oly 60mm f2.8 macro dan mijn 5D mk II met 100L macro.

                      Neem deze eens als voorbeeld:



                      Exif bij deze foto: ISO 1600 - 60mm - f5.6 - 1/100 - Geen flits

                      Had ik dezelfde foto willen schieten met mijn 5DII & 100L dat had ik dus grofweg op ISO 6400 en f11 uitgekomen om dezelfde DoF en sluitertijd te behalen. En dan heeft de E-M5 ook nog het voordeel van het beweegbare scherm in geval van Live View (ik heb deze foto destijds met LV én met auto focus geschoten) en een hele goeie IBIS.

                      Ik was in het begin ook wat huiverig voor de grotere DoF want ik werk normaal met FF camera's en lichtsterke objectieven (tussen f1.4 en f2.8). Maar ik heb nu sinds ongeveer een 1/2 jaar mijn E-M5 en lenzen (12mm f2 - 25mm f1.4 - 45mm f1.8 - 60mm f2.8 macro) erbij en gebruik dit setje door z'n compactheid veel vaker dan mijn Canon spul, simpelweg omdat ik het veel vaker mee heb. En qua DoF is mij het allemaal erg meegevallen.

                      Hieronder nog een voorbeeldje m.b.t. DoF met de Panasonic-Leica 25mm, geschoten op f1.4:




                      Het legen van de buffer na een burst duurt bij de E-M5 ook wel even, heb alleen geen idee of dit bij een 60D sneller gaat. Ik werk al enige jaren met een 5D en 5D II en dit zijn ook zeker niet de snelste camera's (ben dan ook nog flink aan 't sparen voor een 5D III)

                      Afhankelijk van het soort fotografie en je gewenste lenzen kan ik je het M4/3 systeem van harte aanraden
                      Last edited by MarkEL; 7 oktober 2013, 15:25.
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: De nieuwe OMD EM1

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht


                        Exif bij deze foto: ISO 1600 - 60mm - f5.6 - 1/100 - Geen flits
                        Bedankt voor de uiteenzetting Mark!!!

                        Knappe macro!! Je hebt me al een heel stuk verder overtuigd...

                        Ik heb een enkel beetje schrik ivm performance van een systeemcamera... ik heb een tijdje met de x-e1 van een vriend mogen spelen maar die was wel heel laggy en zeer traag in gebruik... wel heel goede IQ...

                        IBIS en Omypus AF zijn natuurlijk wel een groot pluspunt...
                        Ik vermoed dat de nieuwe Sony's ook super gaan zijn maar ik vertrouw Sony niet 100% ( customer-support is maar zwak)

                        Comment


                        • #13
                          Re: De nieuwe OMD EM1

                          @Marcfoto

                          Prima Foto's Marc, maar dat zijn we van jouw gewend


                          @PLex

                          Ik Snap je twijfels, dat was hier idem.
                          De Fuji's zijn idd wel trager in gebruik maar voor de rest hoor ik hier niets anders dan lof van de gebruikers, dus dat zal wel goed zitten.
                          Voor mij is de OMD echt wel prima tegenover mijn 5D, nog geen moment spijt van gehad. Natuurlijk is de DOF groter, maar zoals Marc al zei, heel dikwijls een voordeel.
                          Voor een kleinere DOF is het echter geen probleem met de vele goeie snelle primes.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: De nieuwe OMD EM1

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                            Bedankt voor de uiteenzetting Mark!!!

                            Knappe macro!! Je hebt me al een heel stuk verder overtuigd...

                            Ik heb een enkel beetje schrik ivm performance van een systeemcamera... ik heb een tijdje met de x-e1 van een vriend mogen spelen maar die was wel heel laggy en zeer traag in gebruik... wel heel goede IQ...

                            IBIS en Omypus AF zijn natuurlijk wel een groot pluspunt...
                            Ik vermoed dat de nieuwe Sony's ook super gaan zijn maar ik vertrouw Sony niet 100% ( customer-support is maar zwak)

                            Geen dank hoor

                            Grootste reden voor mijn keuze voor het M4/3 systeem is toch wel het grote aanbod in objectieven én de compactheid van de lenzen geweest. Want aan een klein formaat camera heb ik niet zoveel als ik daar vervolgens toch redelijk grote objectieven op moet schroeven. M4/3, in dan in het bijzonder de OM-D, is voor mij de perfecte trade-off tussen kwaliteit en compactheid. Enig nadeel was dat het wel nogal een duur setje was voor "slechts" erbij, heeft mij in totaal incl. alle accessoires, tas etc. toch wel bijna 3500,- gekost

                            @ Funcky; 't Is MarkEL, niet Marcfoto. Maar toch bedankt
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: De nieuwe OMD EM1

                              same here, naast mijn 5D het perfecte "setje", zit alleen nog even in dubio om daadwerkelijk alles te verkopen van Canon en me volledig te storten op M4/3, ook al heb ik de Canon al haast een half jaar niet aangeraakt, moet mezelf dwingen om hem eens uit de tas te halen.
                              Maar nu de EM-1 er is wordt de keuze denk ik wel iets versneld, ook al wordt het een beetje groter wederom, de lenzen zijn nog altijd lekker klein en handzaam en buitegewoon fijn om mee te werken/spelen.
                              Wacht nog even op de beschikbaarheid van de 12-40 samen met de body, dan ga ik volledig over op OM.
                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

                              Comment

                              Working...
                              X