Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony alpha a65 of a77 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony alpha a65 of a77 ?

    Hallo,
    Ik zit met de vraag koop ik nu een sony a65 of a77. Ik ben van plan het toestel te gebruiken voor concerten te fotograferen in kleine en middelgrote zalen waar er wel eens weinig licht kan zijn. Hopelijk heeft er iemand een antwoord of een suggestie .

  • #2
    Re: sony alpha a65 of a77 ?

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: sony alpha a65 of a77 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Nu had ik me gemeld op een Nederlandstalig forum om toch een beetje info te krijgen in het Nederlands en dan krijg ik een verwijzing naar Engelstalige sites. Liefst wat uitleg in Nederlands als het kan.

      Comment


      • #4
        Re: sony alpha a65 of a77 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door eddi Bekijk bericht
        Nu had ik me gemeld op een Nederlandstalig forum om toch een beetje info te krijgen in het Nederlands en dan krijg ik een verwijzing naar Engelstalige sites. Liefst wat uitleg in Nederlands als het kan.


        Ik hoop dat je het knopje vindt voor de volgende pagina van deze voorbeschouwing.
        Last edited by theokus; 26 augustus 2013, 15:27. Reden: t
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: sony alpha a65 of a77 ?

          Momenteel heb ik de alpha300 en die gebruik ik toch al een paar jaar en ik wil volgend jaar ook een andere body aanschaffen, dus ik ga dit even meevolgen.

          Comment


          • #6
            Re: sony alpha a65 of a77 ?

            In de carrefour komt deze week de a58 in reclame.Ik geloof 599eu voor de 58 + 2 lenzen.Dit lijkt me een goede zaak.

            Comment


            • #7
              Re: sony alpha a65 of a77 ?

              Die A58 is misschien wel degelijk, hoewel net wat minder dan de A65/A77 waar TS het over had, maar met die twee lenzen (ik heb de aanbieding nog niet gezien, maar het zullen wel de 18-55 en 55-200 kitlenzen zijn, neem ik aan) zal de TS niet zoveel zijn om concerten te fotograferen. In dat geval zal een lichtgevoelige prime of korte zoom ook nog wel nodig zijn. Keuze genoeg, daar niet van, bij Sony, Minolta (tweedehands), Tamron ...

              Comment


              • #8
                Re: sony alpha a65 of a77 ?

                De 18-55 en de 75-300

                Comment


                • #9
                  Re: sony alpha a65 of a77 ?

                  Overigens,zo slecht zal de A58 wel niet zijn,als je ziet dat hij in de laatste shoot zelfs vergeleken wordt met Nikons APSC paradepaardje de D7100

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony alpha a65 of a77 ?

                    quote:
                    "Alleen al de specificaties zijn zeer indrukwekkend, simpelweg omdat er niets vergelijkbaars is in dit prijssegment.
                    De specificaties liggen op professioneel niveau, terwijl Sony zich richt op de gevorderde amateurs en prosumers met deze twee camera's."

                    Als dit Nikon of Canon was dat kon je dit zelfs lezen in het parochieblad
                    Ik bedoel: Nikon en Canon maken véél wind.
                    En het is net of gebruikers alleen maar deze twee merken kennen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony alpha a65 of a77 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door eddi Bekijk bericht
                      Hallo,
                      Ik zit met de vraag koop ik nu een sony a65 of a77. Ik ben van plan het toestel te gebruiken voor concerten te fotograferen in kleine en middelgrote zalen waar er wel eens weinig licht kan zijn. Hopelijk heeft er iemand een antwoord of een suggestie .
                      De A77 en de A65 hebben dezelfde sensor, dus voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te doen. De A77 heeft wel een uitbreiding van de iso tot iso 50, maar als concertfotografie je ding is, ga je die niet te dikwijls gebruiken

                      Van bediening loopt de A77 wel een heel stuk voor, maar dat hangt een klein stukje af van hoe je fotografeert. Enkel van de beste handigheden van de A77 tov de A65 is de mogelijkheid om het duimwieltje van de A77 in te stellen om de belichting te compenseren.
                      -Je draait gewoon lichter of donkerder en dankzij de EVF zie je dit effect onmiddellijk. Met de A65 moet je eerste de +/- knop indrukken en vervolgens aan het voorste wieltje draaien (of met de pijltjes achteraan).
                      -De A77 kantelt ook in veel meer richting zijn scherm, wat interessante standpunten mogelijk maakt.
                      -De AF van beide camera's is heel goed, maar in low-light heeft de A77 een streepje voor, los van het feit dat de A77 11 cross-type AF punten heeft (lees: accuratere en gevoeligere AF punten) tov 3 cross-type AF punten voor de A65, zijn deze bij de A77 ook beter verdeeld: ook links, rechts heb je cross-type AF punten waar de 3 cross-type AF punten bij de A65 op 1 verticale lijn staan.
                      -De A77 heeft instelbare max en min iso's...
                      -Als je met AF groepen werkt (3 groepen op beide camera's) of zelf een AF punt kiest, kan je deze op de A77 met de joystick snel veranderen. Op de A65 moet je eerst op de AF knop drukken en dan pas kan je de pijltjes gebruiken om het punt te verplaatsen. Neem je een foto en wil je het punt elders, moet je opnieuw de AF toets indrukken en verplaatsen...

                      Kortom, de A77 heeft een HELE hoop nuttigere functies voor concertfotografie, het werkt veel vlotter! Maar voor de beeldkwaliteit moet je het niet doen...integendeel. Hoge iso's zijn net niet het sterkste punt van deze 2 camera's...maar het hangt er ook vanaf wat je verwacht. Als je gaat pixelpeepen op 100% met 24 megapixels, dan ga je teleurgesteld zijn op hoge iso's, ga je ze normaliseren naar bv 16megapixels, dan verschijnt er al sneller een glimlach :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony alpha a65 of a77 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                        Overigens,zo slecht zal de A58 wel niet zijn,als je ziet dat hij in de laatste shoot zelfs vergeleken wordt met Nikons APSC paradepaardje de D7100
                        De A58 is een uitstekende camera voor zijn prijs...! Meer nog, ik vind dat Sony op de juiste punten heeft gesnoeid met deze camera, met uitzondering van het totaal weglaten van de IR poort voor een draadloze afstandsbediening OF de klassieke (ipv hun nieuwe) afstandsbediening met draad.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sony alpha a65 of a77 ?

                          Bedankt voor duidelijke uitleg. "Maar voor de beeldkwaliteit moet je het niet doen" raad je mij dan een ander toestel aan. De foto's die ik wil maken zal vooral in ruimtes zijn met weinig licht.( natuurlijk zal ik nog een licht gevoelige lens aanschaffen) En de foto's die ik zal afdrukken gaan niet groter zijn dan een a4 formaat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: sony alpha a65 of a77 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door eddi Bekijk bericht
                            Bedankt voor duidelijke uitleg. "Maar voor de beeldkwaliteit moet je het niet doen" raad je mij dan een ander toestel aan. De foto's die ik wil maken zal vooral in ruimtes zijn met weinig licht.( natuurlijk zal ik nog een licht gevoelige lens aanschaffen) En de foto's die ik zal afdrukken gaan niet groter zijn dan een a4 formaat.
                            Sorry, heb mij beetje te sterk uitgedrukt

                            Ik wil enkel zeggen dat als je erg kritisch bent, de A77 geen sensor heeft dat uitblinkt in situaties met weinig licht...maar voor een print op A4 en dergelijke zal het meer dan voldoen!
                            Voor het VERSCHIL in beeldkwaliteit tussen de A77 en A65 moet je het niet doen...

                            De prijs van de A77 zit ook erg goed tegenwoordig dus...sowieso goeie keuze!

                            Wat de sensor betreft, zou je beter zitten met de A57, dat is in feite een A65 met een schitterende 16 megapixel sensor in low-kight situaties en een "slechtere" zoeker. Maar het voordeel van de sensor (wat op print trouwens herleid wordt naar bijna niets...) weegt niet op tegen alle voordelen van de A77!

                            Het is allemaal erg relatief...als je niet met je neus op je scherm gaat hangen en gewoon naar prints kijkt, dan sowieso voor de A77 gaan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: sony alpha a65 of a77 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              De A77 en de A65 hebben dezelfde sensor, dus voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te doen. De A77 heeft wel een uitbreiding van de iso tot iso 50, maar als concertfotografie je ding is, ga je die niet te dikwijls gebruiken

                              Van bediening loopt de A77 wel een heel stuk voor, maar dat hangt een klein stukje af van hoe je fotografeert. Enkel van de beste handigheden van de A77 tov de A65 is de mogelijkheid om het duimwieltje van de A77 in te stellen om de belichting te compenseren.
                              -Je draait gewoon lichter of donkerder en dankzij de EVF zie je dit effect onmiddellijk. Met de A65 moet je eerste de +/- knop indrukken en vervolgens aan het voorste wieltje draaien (of met de pijltjes achteraan).
                              -De A77 kantelt ook in veel meer richting zijn scherm, wat interessante standpunten mogelijk maakt.
                              -De AF van beide camera's is heel goed, maar in low-light heeft de A77 een streepje voor, los van het feit dat de A77 11 cross-type AF punten heeft (lees: accuratere en gevoeligere AF punten) tov 3 cross-type AF punten voor de A65, zijn deze bij de A77 ook beter verdeeld: ook links, rechts heb je cross-type AF punten waar de 3 cross-type AF punten bij de A65 op 1 verticale lijn staan.
                              -De A77 heeft instelbare max en min iso's...
                              -Als je met AF groepen werkt (3 groepen op beide camera's) of zelf een AF punt kiest, kan je deze op de A77 met de joystick snel veranderen. Op de A65 moet je eerst op de AF knop drukken en dan pas kan je de pijltjes gebruiken om het punt te verplaatsen. Neem je een foto en wil je het punt elders, moet je opnieuw de AF toets indrukken en verplaatsen...

                              Kortom, de A77 heeft een HELE hoop nuttigere functies voor concertfotografie, het werkt veel vlotter! Maar voor de beeldkwaliteit moet je het niet doen...integendeel. Hoge iso's zijn net niet het sterkste punt van deze 2 camera's...maar het hangt er ook vanaf wat je verwacht. Als je gaat pixelpeepen op 100% met 24 megapixels, dan ga je teleurgesteld zijn op hoge iso's, ga je ze normaliseren naar bv 16megapixels, dan verschijnt er al sneller een glimlach :-)
                              Dankjewel voor de uitleg ! Nu maar beginnen te sparen

                              Comment

                              Working...
                              X