Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

    Ik ben nog niet echt tevreden over de belichting van mijn witte (papieren) achtergrond , ik krijg hem niet egaal wit voor een full body studio shoot.
    De studio is wat aan de kleine kant, afstand model tot de witte achtergrond is 1-1.5m max.

    Nu werk ik met 3x150Ws flitsers, ik dacht er aan om 2x400Ws flitsers bij te kopen en de achtergrond (wegens de korte afstand tot het model) te verlichten met 2x striplight softboxen 3x90cm (met grid).
    Wegens de korte afstand kan ik ook niet ongeremd overbelichten anders krijg ik overstraling.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

    Bekijkt deze eens
    Groeten
    Efex

    Comment


    • #3
      Door indirect te flitsen via 2 grote tempex-platen (linker- en rechterzijde) kun je je achtergrond egaal uitlichten.

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #4
        Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

        een demo over de gestuurde link
        http://2dphotography.ca - Here's a review of a background we like to use. The Lastolite Hilite. Feel free to ask any questions.
        Groeten
        Efex

        Comment


        • #5
          Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

          De lastolite lijkt mijn geweldig maar hij heeft wel beperkte afmetingen.
          Het idee met de tempex platen vind ik ook goed, zal ik zeker proberen ik heb er zels al 2 st op een voet , de ene kant wit en de andere kant zwart gekleurd.
          Enig idee welk vermogen de flitsers moeten hebben , ik denk dat 2x300Ws moet volstaan, ik werk gewoonlijk met een +/-f8 diafragma, de achtergrond moet dus min f16 hebben voor 100% wit.
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

            Hoever kom je met je 150Ws?
            300 Ws is een verdubbeling van het vermogen = +1 stop
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

              Met 150Ws heb je licht genoeg maar niet egaal, als je egaal wilt moet je over het algemeen dempen vb met een striplight, dan heb je al snel meer vermogen nodig
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Afhankelijk van de ruimte en afstand welke je wilt gaan uitlichten. Dat kun je gaan uitrekenen of gaan uitproberen. Dat laatste is het leukste en (imo) het leerzaamst.

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment


                • #9
                  Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

                  Kruisen de softboxen elkaar?

                  Dit vind ik een goed filmpje met mooie resultaten: http://www.youtube.com/watch?v=3GL46VpjEFE

                  Zelf gebruik ik hier ook 2 softboxen voor op de achtergrond en 1 doorflitsparaplu als hoofdlicht en 1 doorflitsparaplu als invullicht.
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

                    Ik heb 2st 400Ws flitsers bijbesteld, worden morgen geleverd , dan maar experimenteren.
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

                      zet om te beginnen uw twee achtergrond flitsers achter een zwarte flag...zodat ze zijwaarts geen licht kunnen morsen.
                      Om grote zones zoals achtergronden te belichten heb je genoeg aan 2 x 65 graden reflectors op je strobes
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

                        Op 30cm van de wit papieren achtergrond een Nylon wit doek gehangen (150cm breed) over de volle hoogte.
                        Tussen de achtergrond en het doek rechts en links de 400Ws flitsers geplaatst met een 22x70cm softbox (striplight zonder frontdoek en zonder raster)
                        De resultaten zijn verbluffend ik kan het volledig doek overbelichten zonder overstraling op het model, zonder belichting van het model (zelfs op 1m afstand) is ze volledig donker.
                        150cm breedte is een beetje krap, ga nu op zoek naar een 2m breed doek.
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

                          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                          Op 30cm van de wit papieren achtergrond een Nylon wit doek gehangen (150cm breed) over de volle hoogte.
                          Tussen de achtergrond en het doek rechts en links de 400Ws flitsers geplaatst met een 22x70cm softbox (striplight zonder frontdoek en zonder raster)
                          De resultaten zijn verbluffend ik kan het volledig doek overbelichten zonder overstraling op het model, zonder belichting van het model (zelfs op 1m afstand) is ze volledig donker.
                          150cm breedte is een beetje krap, ga nu op zoek naar een 2m breed doek.
                          Je hebt dus eigenlijk die Lastolite box min of meer nagebootst?
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lichtmodifier voor achtergrondverlichting in de studio

                            Ja inderdaad , werkt perfect, ondertussen een doek van 2x3m aangeschaft, ideaal voor highkey, achtergrond is perfect wit zonder overstraling (+ 2stops) tov het keylight
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment

                            Working...
                            X