Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtmerrie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtmerrie

    Nog eentje. Iets akeliger. Nou ben niet van zin om ze allemaal te plaatsen. De volgenden zullen weer normale kiekjes zijn. Ik moet hierin toch nog serieus oefenen.

    1.


  • #2
    Re: Nachtmerrie

    Het zou mooie zijn als magere Hein iets lager in beeld zou staan zodat je die mensen op de achtergrond zou zien.
    Misschien dat zoom effect benadrukken.

    Comment


    • #3
      Re: Nachtmerrie

      Vind ik TOP! voor bewerking.
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Nachtmerrie

        Loeky, deze kan me alvast beter bekoren dan je vorige. Het opzet is duidelijk en komt er bijgevolg ook beter uit.
        Wat je tracht te verwezenlijken is alvast niet makkelijk en het geslaagd zijn van dergelijk werk zit hem volgens mij in de afwerking...Zo miste ik bij de vorige oa een schaduw van het meisje op de roltrap.
        Een geslaagde schaduw kunstmatig "maken" is geen sinecure.
        Hier, in dit werk, ga je meer de abstracte kant op en kun je je bijgevolg meer veroorloven.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Nachtmerrie

          Deze vind ik ook wel beter! Hoewel, je vorige vond ik ook goed, alleen vond ik die vrouw er niet echt passen. Diezelfde foto zonder vrouw zou ik misschien wel beter vinden, maar het is jou foto! Maar dit is wel een duister plaatje é! Toch mooi werk, ik zou het niet kunnen!

          Groetjes
          Roeliee
          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

          Comment


          • #6
            Re: Nachtmerrie

            Dank u voor de bijdragen.
            @ Roeliee ivm de roltrap : ja ik kan me indenken dat de figuur niet past en dat is ook een gevoel die je krijgt als je voor het eerst op die roltrap rolt. Het is niet een dagelijkse kost en je krijgt de indruk dat je in een totaal andere wereld bent beland met ook die vraag pas ik hier wel. Ben ik nog in mijn tijd. Het is de weergave van de impressie die over je heen komtvals je voor het eerst in die gang rolt. Een redelijk lange gang en speciaal licht.

            @ Jessey : ja Hein verkleinen zoubik niet doen, gewoonweg om de grote weer te geven van devdoodsangstvdie jeuking doorstaan in een nachtmerrie.
            Meer diepte daar kan ik me in verdiepen, al is dievangst heel dichtbij en tastbaar.
            De personen zijn niet van tel, vandaarvik ze weggemoffeld heb. Het zou ook te druk worden en de vogels nemen hun plaats in.

            @brombeer ' de schaduw daar heb ik niet aan gedacht, zal me hierin verdiepen voor de volgende, want meer en meer zal ik proberen zelf alles in elkaar toedoen passen. Momenteel zit ik even zonder nieuw hoofdtafereel.
            Wel heb ik een paar anderen gemaakt, met attributen die ik kreeg, zal ze ook eens plaatsen ze zijn ook indrukwekkend en de moeite waard. al heb ik deze keer ook het decor moeten ontlenen. Ze mogen echt gezien worden. Maar ik zal nu volop bezig zijn op zoek naar nieuwe attributen en een nieuw horizon. 'T is maar een begin en daar tussen zal de zee vloeien met tal van andere foto's.

            Ook mijn dank voor allen die komen kijken.

            Comment


            • #7
              Re: Nachtmerrie

              @Loeky,
              Ik heb het niet over het verkleinen van Magere Hein maar iets lager in beeld zodat zijn Sijs denkbeeld ig de kop eraf gaat slaan.

              Comment


              • #8
                Re: Nachtmerrie

                Ja ik versta wat je wilt zeggen. Ik vrees dat dit niet kon omwille van de stoom rondom Heintje. Ik had al ook geprobeerd om hem lager te plaatsen maarcdat verloor hij zich in de rook. Maar ik kijk nog eens om te zien of het nog anders kon.

                Comment


                • #9
                  Re: Nachtmerrie

                  Als je met deze technieken en manipulaties tewerk gaat kom je in andere sferen terecht, andere categorie van fotografie. Het vergt een scenario om iets tot uiting te brengen dit kan in surrealistische of abstracte versies, dit kan spektakelrijk zijn fictie of non-fictie, dit kan een boodschap uitstralen enzovoort. Sowieso zal het steeds een duel opleveren tussen en met fotografen en beeldende kunstenaars. Dit werk smaakt me al zeer goed enkel het "vuur" zou ik rood/geel houden omdat het een kleurenvoorstelling is, eens uittesten is de beste leerschool. Veel succes toegewenst Loeky.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nachtmerrie

                    Misschien is het mogelijk om de sijs te selecteren en dan naar bewerken te gaan marionetten en zo de zijs iets lager te krijgen of je maskt het canvas groter

                    Vriendelijke groet, jessey

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nachtmerrie

                      Je kent mij hé Loeky, ik ben voorstander van gewone, natuurlijke fotografie.
                      Daarom ga ik geen commentaar geven op deze en ook niet op je volgende, ik ken niks van dit soort fotografie/bewerkingen, dus mijn commentaar zou toch op niks trekken .
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nachtmerrie

                        @ GR ja je hebt het mooi omschreven. Maar troost je, ik zal maar af en toe zoiets maken. Gewoonweg zoals je zegt er komt heel wat bijkijken.
                        Meer en meer zal ik mijn eigen foto's gebruiken en dat vraagt ook aandacht en tijd. En de gewone fotografie blijft voor me ook heel belangrijk.
                        Maar af en toe als ik een ideetje heb, dan komt zoiets tevoorschijn. Zal in ieder geval mijn best doen.

                        @ Djivan : geef niet hoor, alleen op de compo en achterliggend verhaal is kritiek vooral welkom. Het doet me verder denken dan dat mijn neus lang is en dat is al erg moeilijk.
                        Gewone foto's zullen normaal gezien toch nog het meest genomen worden.
                        Maar af en toe droom ik toch, om een totaal eigen creatie te maken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nachtmerrie

                          creepy!
                          Vind ik wel een toffe bewerking
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nachtmerrie

                            Knap gedaan hoor !!!

                            Mvg John
                            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nachtmerrie

                              amai dit is al redelijk profi materiaal. Zit je ergens in de grafische sector? ik vind het wel knap gedaan ook al heeft nog weinig met fotografie te maken. Ik zou dit ook wel willen kunnen.

                              Comment

                              Working...
                              X