Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash van 12 Gig is er

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Flash van 12 Gig is er

    Fijn toch, zo'n grote Cf om fotokes op te zetten...
    Maar 12 gigabyte... Wow, da's veel zeg.

    Daar gaat bijna een hele BD shooting op.
    Lees hier 't artikel;
    http://www.pretec.com/



  • #2
    tsja .. waar gaat dat eindigen!
    keerzijde van de medaille is natuurlijk dat ALS zo'n kaartje eens de geest geeft tijdens een shoot.....
    My Portfolio (like!)
    Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

    Comment


    • #3
      Jeps, en het goede nieuws is dat ik heb gehoord dat dit kaartje nog geen 15.000 dollar moet kosten.

      Ik heb er direct 10 gekocht. Dus voor de geinteresseerden zal ik een topic in de koopjeshoek starten, kwestie van de verzendkosten te delen

      Btw: Alleen serieuze reacties aub, en uitsluitend via email:
      erik@grotecompactekaartengroothandel.nl

      Comment


      • #4
        Een 8 Gb-tje is ook prima!!!

        Comment


        • #5
          12Gb

          Kan er iemand een schatting geven hoeveel foto's daarop kunnen, laten we zeggen, 5MP, jpeg in Fine?

          Ik vraag me af of een simpele amateur er überhaupt ooit behoefte zal aan hebben met de huisige resoluties...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Chef pll
            12Gb

            Kan er iemand een schatting geven hoeveel foto's daarop kunnen, laten we zeggen, 5MP, jpeg in Fine?

            Ik vraag me af of een simpele amateur er überhaupt ooit behoefte zal aan hebben met de huisige resoluties...
            De RAW en NEF shooters kunnen nu eindelijk een kleine vakantie voort
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Chef pll
              12Gb

              Kan er iemand een schatting geven hoeveel foto's daarop kunnen, laten we zeggen, 5MP, jpeg in Fine?

              Ik vraag me af of een simpele amateur er überhaupt ooit behoefte zal aan hebben met de huisige resoluties...

              Hmmzzz , ongeveer 2450 ( 1024 * 12 / 5 )
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

              Comment


              • #8
                Stom vraagje misschien...
                Ik heb op een forum gelezen dat hoe meer 't kaartje vol geraakt hoe trager 't zou werken???
                Dus als je al 4956 foto's op hebt staan, zou je cam trager gaan opslaan???
                Bij een microdrive is dit zo, omdat het een soort kleine harde schijf is.
                Maar bij een Compact flash kaart?????

                Maar als de prijs zakt... Ik ga eens kijken bij PIN daar zullen ze wel goedkoper zijn.

                Comment


                • #9
                  Yes fijn, moet een mens eindelijk geen x-drive meer meesleuren.... mag hij 10 extra batterijen beginnen meesleuren, om die cf vol te fotograferen.... daar gaat mijn plaatsbesparing
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Tja, batterijen... Je kan een zonnepaneeltje kopen.

                    Ooit gaat de tijd komen dat we geen geheugenkaartjes meer gebruiken.
                    Maar dat het fototoestel uitgerust is met een eigen geheugen dat 999 gig groot is.
                    We zijn gewoon te vroeg geboren.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mic
                      Ooit gaat de tijd komen dat we geen geheugenkaartjes meer gebruiken.
                      Maar dat het fototoestel uitgerust is met een eigen geheugen dat 999 gig groot is.
                      Met alle respect, maar dat is natuurlijk onzin. Ik zie dat nooit gebeuren, alleen al omwille van het feit dat ze ons dan minder assecoires kunnen verkopen.
                      Ik zie eerder het omgekeerde gebeuren: dat ze ons alleen nog ROM-geheugen zullen verkopen:
                      je kaartje zal dan slechts één maal bruikbaar zijn...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Ik vermoed dat Mic dat met de nodig ironie bedoelde ipv letterlijk
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by CooMa
                          Ik vermoed dat Mic dat met de nodig ironie bedoelde ipv letterlijk
                          Ah... ok!
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by MarcFoto
                            Ik zie eerder het omgekeerde gebeuren: dat ze ons alleen nog ROM-geheugen zullen verkopen:
                            je kaartje zal dan slechts één maal bruikbaar zijn...
                            Ik vermoed dat jij ook maar een grapje maakt ?
                            Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                            Comment

                            Working...
                            X