Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste herfstprikkels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste herfstprikkels


    Iso 400-1/320s-F/13-28mm


    Last edited by bommasien; 24 augustus 2013, 08:49.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Eerste herfstprikkels

    De kaardebolllen zelf staan er wat donker op (misschien wat inflitsen de volgende keer) volgens mijn mening en het ene plukje wolk doet ook wat raar aan.
    Het kunnen niet allemaal hoogvliegers (gerbera) zijn hé.
    Maar wat me het meest opviel zijn de vele sensorvlekken (op eerste zicht een vijftal, maar het kunnen er nog meer zijn) .
    Poets die maar rap weg.
    Groetjes
    Last edited by Guest17; 24 augustus 2013, 08:50.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste herfstprikkels

      Ik vind dit heel moeilijk om te fotograferen.
      Ik heb dit ook al zoveel geprobeerd en telkens geraakt mijn prullenbak weer overvol
      Zoals Djivan zegt, de kaardebollen zijn te donker tegenover de lucht
      Toch een poging hé Sien.
      (idd, sensor eens kuisen? )
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Eerste herfstprikkels

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        De kaardebolllen zelf staan er wat donker op (misschien wat inflitsen de volgende keer) volgens mijn mening en het ene plukje wolk doet ook wat raar aan.
        Het kunnen niet allemaal hoogvliegers (gerbera) zijn hé.
        Maar wat me het meest opviel zijn de vele sensorvlekken (op eerste zicht een vijftal, maar het kunnen er nog meer zijn) .
        Poets die maar rap weg.
        Groetjes
        Ik moet vanuit alle hoeken mijn scherm bekijken om die sensorvlekken te localiseren, dacht dat er een truk bestond om ze rapper te detecteren!
        bedankt hoor!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Eerste herfstprikkels

          Sensorvlekken zijn soms makkelijker te detecteren met de Filter -> Adjust-
          ments -> Equalize (in PS-E dan hé). En de foto wordt een stuk fraaier en
          informatiever wanneer je (ook weer in PS-E) 'Lighten shadows' toepast voor
          minimaal 50% (mag ook meer).
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste herfstprikkels

            Welke nu de eerste was is me onduidelijk daar ik 2 foto's voorgeschoteld krijg, dus welke is je update ?
            Zoals nu is de eerste de beste want de tweede (zonder wolk) is te donker, dichtlopen van het onderwerp vermoedelijk door te veel contrast erin te stoppen Sien.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Eerste herfstprikkels

              Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
              Ik moet vanuit alle hoeken mijn scherm bekijken om die sensorvlekken te localiseren, dacht dat er een truk bestond om ze rapper te detecteren!
              bedankt hoor!
              Werd je reeds uitgelegd ergens begin juli door Kriba in je topic 'De vliegeraar' .
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Eerste herfstprikkels

                Voor mij haalt de eerste foto het ook op de tweede (ondanks de sensorvlekken...)
                Ik meen in het verleden al begrepen te hebben dat je tamelijk veel op laptop werkt. Gewoon het scherm wat kantelen in alle richtingen en de sensorvlekken worden al een stuk duidelijker.
                Het beste blijft natuurlijk, dat je het boeltje reinigt of laat reinigen. Alhoewel, een zeer kiese materie, gezien de gevoeligheid i/z krasjes of gemorste vloeistoffen op de sensor (drijfgas....) doe ik zowel droge als natte kuis zelf.
                Gewoon zorgen dat je een soort van rubber peer hebt zoals men vroeger gebruikte om oortjes mee te spoelen en zonder de sensor daarmee aan te raken hem daarmee afblazen, natuurlijk in een ruimte die zo stofvrij mogelijk is en met de opening naar beneden gericht. Anders bestaat de kans dat je de stofdeeltjes naar je zoekervenstertje blaast, wat ook flink hinderlijk is...Meer houdt het niet in. Gaat het om hardnekkig stof dat vastzit, zijn er in de handel speciaal daarvoor voorziene staafjes en doekjes te verkrijgen met het juiste product om hem te reinigen. NOOIT met spuitbussen ingaan ivm met het eerder genoemde drijfgas...dan krijg je vlekken op je sensor omdat er bij het drijfgas meestal een liquide vrijkomt die je echt liever niet op de sensor krijgt.
                Bij lenswissel Sien, de opening van de camera zoveel mogelijk naar beneden gericht houden...dit alleen al maakt een dag en nacht verschil.
                Wil er volledigheidshalve aan toevoegen dat ik bij mijn eerste sensor deze compleet de soep in gedraaid heb. De sensor alleen komt duurder dan een nieuw fototoestel...dus als je het niet vertrouwt zeker niet zelf aan beginnen... (Had toen gelukkig een verzekering die deze "dommigheid" dekte...) Maar...al doende leert men.

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste herfstprikkels

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Werd je reeds uitgelegd ergens begin juli door Kriba in je topic 'De vliegeraar' .
                  Groetjes

                  Ik wist dat ik een goede uitleg had gekregen maar wist nietmeer wanneer en van wie! Dus dankuwel!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment

                  Working...
                  X