Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF memory card stuk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF memory card stuk?

    Hallo,
    heeft er iemand ervaring met problemen met CF geheugenkaartjes (SanDisk, 8GB) en vooral hoe die op te lossen zodat ik toch nog aan mijn foto's kan!
    Ik heb een aantal foto's op mijn kaartje staan (ik kan ze dus bekijken via mijn camera) maar ik krijg ze niet overgezet op een van mijn computers.
    De camera gaat onmiddellijk in error als ik dit probeer te doen. Ook via een kaartlezertje lukt het me niet...
    Ik heb ondertussen al: wondershare recovery, card rescue en photorec geprobeerd maar dat levert niets op.
    Nog iemand tips?
    grz Tine

  • #2
    Re: CF memory card stuk?

    Toch niet via de camera een slotje opgezet?
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: CF memory card stuk?

      nee, was het dat maar.
      Ik heb ondertussen mijn kaartje verstuurd naar recoverfab, een firma in Duitsland. Iemand mee bekend?

      Comment


      • #4
        Re: CF memory card stuk?

        Ik wil toch nog even dit kwijt want ik denk dat het sommige mensen wel eens zou kunnen helpen.
        Mijn CF-kaartje was dus stuk met al m'n foto's op van een reportage. Ik heb het ding verstuurd naar recoverfab. Toen het toegekomen is, heb ik meteen een mail gekregen met een ontvangstbevestiging. Daar was ik al blij mee want zoals je je wel zal kunnen inbeelden, is het toch wel een stressy onderneming om je CF-kaartje met ŕl je beelden op zomaar op te sturen naar Duitsland.
        Vandaag heb ik opnieuw een mail gekregen met daarin inloggevens van hun server. Je kan op voorhand bekijken of je de gerecupereerde beelden de moeite waard vindt. Als je dan akkoord bent, betaal je het voorgestelde bedrag. In mijn geval (8GB kaart), heb ik 165 euro betaald. Veel geld maar dat is het me meer dan waard...anders was ik al mijn beelden kwijt geweest (en mijn klanten).
        Ik hoop dat iemand die (zoals ik een week geleden) in paniek is, hier iets aan heeft.

        Comment


        • #5
          Re: CF memory card stuk?

          Oorspronkelijk geplaatst door tinemieke Bekijk bericht
          Ik wil toch nog even dit kwijt want ik denk dat het sommige mensen wel eens zou kunnen helpen.
          Mijn CF-kaartje was dus stuk met al m'n foto's op van een reportage. Ik heb het ding verstuurd naar recoverfab. Toen het toegekomen is, heb ik meteen een mail gekregen met een ontvangstbevestiging. Daar was ik al blij mee want zoals je je wel zal kunnen inbeelden, is het toch wel een stressy onderneming om je CF-kaartje met ŕl je beelden op zomaar op te sturen naar Duitsland.
          Vandaag heb ik opnieuw een mail gekregen met daarin inloggevens van hun server. Je kan op voorhand bekijken of je de gerecupereerde beelden de moeite waard vindt. Als je dan akkoord bent, betaal je het voorgestelde bedrag. In mijn geval (8GB kaart), heb ik 165 euro betaald. Veel geld maar dat is het me meer dan waard...anders was ik al mijn beelden kwijt geweest (en mijn klanten).
          Ik hoop dat iemand die (zoals ik een week geleden) in paniek is, hier iets aan heeft.
          Waardevolle informatie
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #6
            Re: CF memory card stuk?

            Het eerste wat ik doe bij een defecte kaart/disk - is alles met ddrescue (linux - u kan dat draaien vanop vele recovery-cd's en distro's die beschikbaar zijn) dumpen in een grote file - met een skip-bad-blocks. Later dumpen we die image (met dd de gewone versie dus) op een stick en op die stick laat ik recovery-software los. Meestal hoeft die laatste stap zelfs niet (wie wil weten hoe dat gaat - google is uw vriend). Als ik 'm niet meer zie opduiken in de devices-lijst - dan stop ik asap (eigenlijk zou een mens eens een stethoscoop moeten laten aanrukken via dx.com - dan weet je of de disk nog draait - en kan je luisteren naar de koppen van schijven)...
            Als je de drager niet meer kan benaderen - dan moet je haast wel naar de recovery - en dan is flash per gigabyte nog bakken duurder dan een harddisk-recovery.
            Ik heb dus eigenlijk voor mezelf nog nooit iets moeten opsturen en ik zou dat liefst zo houden.
            Nog één woord van troost - m'n zus heeft m'n oude minolta 5D en die heeft nu ook een gesneuvelde compactflash van Sandisk - u is dus niet de enige. In haar geval zijn de foto's er zonder probleem van af gekomen - maar de camera weigerde gewoon schrijftoegang tot de kaart (dat duidt op een defecte cel en dat wordt enkel erger - dat heeft de ervaring met memory-sticks me geleerd).
            Defecte kaarten kan je pogen te recupereren door ze met nullen en enen te overschrijven en dan met /dev/random - ik gooi bij de minste twijfel meestal m'n disks/flash-kaarten buiten. Ik ben dus lui en gemakzuchtig, omdat we weten hoeveel tijd in diskje-krab kruipt.
            Behandel dus uw kaartjes met geduld - en mis je een beeld, bedenk dan beter dat - dan geen beelden meer.

            Comment


            • #7
              Re: CF memory card stuk?

              Oorspronkelijk geplaatst door tinemieke Bekijk bericht
              nee, was het dat maar.
              Ik heb ondertussen mijn kaartje verstuurd naar recoverfab, een firma in Duitsland. Iemand mee bekend?
              Ah recoverfab, daar ben ik uiteindelijk ook op gesukkeld.
              Halfweg tijdens een backpacking avontuur in Thailand kreeg ik card error telkens als ik de kaart in mijne camera stak, ter plekke in een cybercafe bleek de kaart ook in windows niet te mounten. Ik heb daar lokaal enkele data recovery software progs (ZAR etc.) op losgelaten, ma die gingen er eigenlijk allemaal vanuit dat uw kaart herkend wordt voor ze kunnen beginnen de corrupte date te 'ontwarren'.
              Terug thuis in België aan mijn eigen pc heb ik nog eens geprobeerd met software (Recover My Files v5, ...) maar idd blijkbaar zat ik dus met een probleem op een ander niveau dan deze programma's voor ontworpen waren. Een SDHC kaart bevat drie chips, twee geheugen en 1 controller, het probleem zat bij mij in een defecte controller, terwijl mijn fotokes nog perfect onaangetast op de geheugen chips zaten. Wat ik nodig had was dus een hardware matige oplossing, iemand met een chipreader die de controller kon omzeilen en dus rechtstreeks het geheugen kon lezen.
              Zo ben ik dus bij diene Recoverfab beland, en ietwat ongemakkelijk mijn kaartje ingepakt en naar Duitsland opgestuurd.
              Volgens mij moet da goedkoper kunne, ma bon, they deliver en mijn 1000+ missing fotos zijn nu terecht

              Comment


              • #8
                Re: CF memory card stuk?

                If it looks like a duck, and quacks like a duck ...

                is het een mooi reclameverhaaltje

                Comment

                Working...
                X