Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nodig

    Al jarenlang fotografeer ik intensief met diverse EOS camera's. Op dit moment heb ik een 650D en ik stond op het punt om eventueel over te stappen naar de nieuwe 70D.

    Echter, door vervelend nieuws zal ik waarschijnlijk niet meer in staat zijn om de hobby uit te oefenen zoals ik altijd deed. Het is daarom niet ondenkbaar dat ik overstap naar een high end digitale camera. Nou heb ik me daar eigenlijk nooit echt in verdiept, dus misschien kunnen jullie mij hier wat op weg helpen met een paar modellen. budget € 500-€1.000.

    Alvast enorm dank!

  • #2
    Re: Advies nodig

    Ik snap niet echt wat je hier aan het zeggen bent...
    Je wil overstappen op de 70D, maar je zal je hobby niet meer kunnen uitvoeren. Daarom? koop je een high-end digitale camera (wat bedoel je hiermee, Nikon D4, Canon 1Dx, Sony a99???) en dan staat er ineens een budget van 500-1000 euro?
    Tweedehands D700/5Dmk2 is high-end voor iets meer dan 1000 euro, maar dan heb je ook nog lenzen nodig (verkoop misschien best je 650D en APS-C lenzen).

    OF bedoel je een high-end compact?
    Sony RX100 II, Nikon 1-serie, Fuji X100S, keuzes genoeg.

    Comment


    • #3
      Re: Advies nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Ik snap niet echt wat je hier aan het zeggen bent...
      Je wil overstappen op de 70D, maar je zal je hobby niet meer kunnen uitvoeren. Daarom? koop je een high-end digitale camera (wat bedoel je hiermee, Nikon D4, Canon 1Dx, Sony a99???) en dan staat er ineens een budget van 500-1000 euro?
      Tweedehands D700/5Dmk2 is high-end voor iets meer dan 1000 euro, maar dan heb je ook nog lenzen nodig (verkoop misschien best je 650D en APS-C lenzen).

      OF bedoel je een high-end compact?
      Sony RX100 II, Nikon 1-serie, Fuji X100S, keuzes genoeg.
      Dank voor de reactie. Ik zat midden in het proces van het aanschaffen van een nieuwe spiegelreflex (de D70 op het oog), toen duidelijk werd dat om gezondheidsredenen ik het rustiger aan moet gaan doen m.b.t. hobby. Minder zwaar tillen, minder lopen, etc. Daarom lijkt het mij verstandiger om nu niet meer voor een spiegelreflex te gaan (zwaar en kosten te hoog omdat ik het veel minder kan gaan gebruiken), maar voor een compact camera. Aangezien ik niet alle vrijheid kwijt wil, wil ik een compact waarmee ik zelf toch nog wel een en ander in de hand heb. Ik wil dan echter geen losse objectieven meer.

      Hopelijk zo ietsje duidelijker?

      Comment


      • #4
        Re: Advies nodig

        Fuji X100S is momenteel de beste (betaalbare) compact dat er momenteel verkrijgbaar is.

        Comment


        • #5
          Re: Advies nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Fuji X100S is momenteel de beste (betaalbare) compact dat er momenteel verkrijgbaar is.
          Maar geen zoom en qua prijs "win" ik er niet zoveel mee t.o.v. een spiegelreflex.

          Comment


          • #6
            Re: Advies nodig

            High end compact en wat zoom dan zit je al vlug in de categorie "superzooms" of bridge cameras:

            Toestellen met 30 tot 60x zoom (20 tot 1200mm/35mm equiv.)

            - Fuji Finepix SL1000
            - Sony DSC- HX300 (50x zoom)
            - Sony DSC- HX200V
            - Canon Powershot SX50 HS (50x zoom)
            - Canon Powershot SX 500 IS (30x zoom)
            - Panasonic FZ 200 (24x zoom)
            - Panasonic FZ 72 ( 60x zoom, toestel binnen enkele dagen beschikbaar)
            - Nikon Coolpix L820
            enz...

            Kijk HIER eens: je kan 2 cameras kiezen en dan fotos vergelijken, staar je niet blind op de Full res fotos, want dan is geen enkel geschikt , overal zit ruis in, in de één al wat meer dan de ander maar het is een goede vergelijking tussen verschillende van de hierboven genoemde (en andere) modellen.

            mvg,
            Last edited by Henk_01; 22 augustus 2013, 15:31.
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: Advies nodig

              Een 70D met een kitlens is toch ook niet zo zwaar?
              Als je daar een 70-200 f2,8 aan hangt, dan wordt het wel een zwaargewicht, maar je kan er ook een 55-250 op gebruiken, die weegt een heel stuk minder.
              Ik denk dat een 70D (of een 650/700D) met een EF-S 18-55 IS STM + een EF-S 55-250 IS een betere beeldkwaliteit zal leveren dan een superzoom.

              Ik heb de 700D + 18-55 + accu + geheugenkaartje + draagriem even op een keukenweegschaal gelegd, die combinatie weegt 835 gram (de 1DX weegt zonder lens al dubbel zoveel...).
              Bij een crop-camera zijn het vooral de lenzen die voor een zware fototas kunnen zorgen, maar door de specifieke lenzen voor dat soort camera's te gebruiken in plaats van de full-frame versies zal de fototas een heel stuk minder zwaar worden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Advies nodig

                Alles meewegende (gezondheid, omvang camera, geld, wel/geen verwisselbaar objectief etc), ben ik gekomen tot de volgende twee compact camera's:

                * Nikon Coolpix A
                * Sony RX100 II

                Goede testresultaten, goede reviews. Iemand hier nog meningen over?

                Comment


                • #9
                  Re: Advies nodig

                  Ik zou dan zeker de Fuji X-S1 eens bekijken, grotere sensor dan de meeste compacts, meer dan voldoende zoom, schitterende kleuren, eigen aan Fuji en ondertussen een stuk goedkoper geworden dan in het begin....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Ik zou dan zeker de Fuji X-S1 eens bekijken, grotere sensor dan de meeste compacts, meer dan voldoende zoom, schitterende kleuren, eigen aan Fuji en ondertussen een stuk goedkoper geworden dan in het begin....
                    Dank voor je reactie, maar zoals aangegeven heb ik in principe al een keuze gemaakt tussen twee. Natuurlijk jouw optie ook nog bekeken, maar in mijn ogen niet echt compact te noemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies nodig

                      Fuji x100s?
                      Toon Nikonian
                      D700/D7000/glaswerk Nikkor

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies nodig

                        De reden waarom veel portret en modefotografen met een 50mm werken is het gewicht. Werk maar eens de hele dag met een 70-200. voor groepsportretten zou ik naar de 35mm gaan.
                        Last edited by bvphotography; 27 augustus 2013, 11:38.
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                        Comment

                        Working...
                        X