Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van D70 naar D7100 of D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van D70 naar D7100 of D7000

    Ik heb momenteel een Nikon D70 dewelke ik stilaan wil vervangen. Is niet echt versleten maar krijg hierop af en toe een error [CHA] op de CF card.

    Wilde in het verleden reeds overgaan naar een D90 maar fotografie lag een beetje stil wegens verbouwingen.

    Ondertussen ben ik mij terug wat aan het verdiepen en info aan het verzamelen en kom de D7100 tegen aan € 929 maar bij dezelfde winkel staan tweedehands D7000 vanaf € 529 tot € 579 met telkens 12 maanden garantie.

    Zijn er hier leden die de twee toestellen in gebruik hebben of hadden en het verschil in de praktijk kunnen geven.
    Ik zit op gebied van lenzen met een Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 SP Di II, een Nikon AF-S 18-200mm F/3.5-5.6G DX VR en een Tamron 200-400 5.6 LD-IF. Alsook een externe Nikon SB-600 flits.
    Mijn intresse ging zelfs naar een Nikon 5200 maar dan autofocust de 200-400 lens niet meer.

    Zijn er hier ook leden die ervaring hebben met kamera-express.be, want de welbekende winkel waar ik voorheen ging iets verder heeft ondertussen de deuren moeten sluiten.
    Als ik het zo op het net bekijk dan is het een moordende concurrentiestrijd in oa. fotoland.
    Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

  • #2
    Re: Van D70 naar D7100 of D7000

    Mocht ik momenteel een nieuwe DX kit beginnen zou deze zo zijn:
    D7100
    Tokina 11-16
    Nikon 35 1.8 (Misschien 28mm en 85 1.8, dit zou beter zijn, maar een stuk duurder)
    Nikon 80-400

    Persoonlijk heb ik de D7000 ook nog als een backup (ben aan het twijfelen als ik deze ook zal vervangen door een D800E of zelfs een D7100), maar de D7100 ligt hier toch een stuk boven.
    Betere AF, betere bouwkwaliteit, snellere fps, meer mp's en geen AA-filter. Maar vooral AF-punten tot bijna in de hoeken!
    In de hand echt een ander beestje .Is het die extra 400 euro waard? Voor mij wel, maar dat moet je zelf voor jezelf bepalen.

    Comment


    • #3
      Re: Van D70 naar D7100 of D7000

      Idem hier. Ik bezit een D7000 als hoofdcamera en een D60 als secundair. Enorm verschil! De D60 wil ik absoluut vervangen. Ik twijfel eigenlijk zelf en dit tussen de D7000, z'n opvolger D7100 en de D600. Moeilijke wereldje heh? Ik zou persoonlijk de D7100 nemen. Maar heb je een budget? Dan de D7000. Het is ook een goeie camera. Geen problemen gehad....tot vandaag (kleine defect).
      Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

      Comment


      • #4
        Re: Van D70 naar D7100 of D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Mocht ik momenteel een nieuwe DX kit beginnen zou deze zo zijn:
        D7100
        Tokina 11-16
        Nikon 35 1.8 (Misschien 28mm en 85 1.8, dit zou beter zijn, maar een stuk duurder)
        Nikon 80-400

        Persoonlijk heb ik de D7000 ook nog als een backup (ben aan het twijfelen als ik deze ook zal vervangen door een D800E of zelfs een D7100), maar de D7100 ligt hier toch een stuk boven.
        Betere AF, betere bouwkwaliteit, snellere fps, meer mp's en geen AA-filter. Maar vooral AF-punten tot bijna in de hoeken!
        In de hand echt een ander beestje .Is het die extra 400 euro waard? Voor mij wel, maar dat moet je zelf voor jezelf bepalen.
        Helemaal mee eens.

        Nog over kamera-express.be: mijn laatste aankopen heb ik daar gedaan en ik moet zeggen, steeds scherpe prijzen en een goede service.
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Van D70 naar D7100 of D7000

          Sowieso bij gelijk welke winkel dat je zoveel materiaal zal kopen vragen voor een offerte via mail (in de winkel is dat iets moeilijker). Bij Art en Craft weet ik zeker dat ze een paar honderd euro's ervan gaan doen als je zo'n kit aankoopt (toon zeker ook een link met de laagste prijs in België, want ze gaan er zeker onder). Ik veronderdstel dat vele winkels dit wel doen.

          Comment


          • #6
            Re: Van D70 naar D7100 of D7000

            Ben zelf tevreden met men D7000. Enige pluspunt van D7100 (voor mij) is de uitgebreidere AF.
            Het kwaliteitsverschil heb ik niet nodig en ik zou die 400€ dan ook voor de aanschaf van een lens voorbehouden.
            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

            Comment


            • #7
              Re: Van D70 naar D7100 of D7000

              En zojuist is de beslissing gevallen en de D7100 aangeschaft, moet zeggen wat een verschil met de D70. Dat wordt terug een leerproces.
              Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Van D70 naar D7100 of D7000

                Met welke lenzen?

                Comment


                • #9
                  Re: Van D70 naar D7100 of D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nismo Bekijk bericht
                  En zojuist is de beslissing gevallen en de D7100 aangeschaft, moet zeggen wat een verschil met de D70. Dat wordt terug een leerproces.
                  Denk dat je eerder van deze camera gaat genieten. vooral de ruisprestatie is er stukken beter op vooruitgegaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van D70 naar D7100 of D7000

                    Ik ben tevreden met mijn D7000. Zeker een groot verschil met mijn oudere D50 als back-up.


                    Edit: ik zie net dat je je keuze al gemaakt hebt.
                    Je zal er zeker van genieten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van D70 naar D7100 of D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Met welke lenzen?
                      Voorlopig nog met de bovengenoemde lenzen

                      Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 SP Di II,
                      Nikon AF-S 18-200mm F/3.5-5.6G DX VR

                      en een iets minder gebruikte Tamron 200-400 5.6 LD-IF
                      Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van D70 naar D7100 of D7000

                        Ik ben een tijdje geleden van een D60 naar een D700. Dit was ook een enorm verschil.
                        En zoals je het wordt aangehaald: het lijkt erop of je opnieuw moet beginnen.
                        Succes

                        Comment

                        Working...
                        X