Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatieve batterij voor sony SLT 55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alternatieve batterij voor sony SLT 55

    hallo,

    iemand enig idee of er goede batterijen te vinden zijn voor de sony alpha SLT 55? De batterijen (heb er twee) van Sony die bij het toestel geleverd worden laten het naar mijn zin veel te snel afweten. je ziet ze letterlijk achteruit gaan telkens als je een foto neemt. Dat wist ik wel voordat ik het toestel kocht, want dat is blijkbaar toch één van de grote pijnpunten van de A55 maar ik wist niet dat het zo dramatisch zou zijn.

    Nu vroeg ik me gewoon af of er geen alternatieven zijn voor de originele batterij. Als ik me niet vergis is de originele batterij 1080mah en ik vind zelf niet direct een batterij die langer meegaat in de sony A55.
    Ik zoek dus niet naar een batterij grip (die origineel ook niet bestaat voor de A55, denk ik, alleen verkrijgbaar via een Taiwanese bedrijfje) maar wel naar een gewone batterij die het misschien wat langer uithoudt dan de originele batterij

    Alvast bedankt voor de reacties
    Mvg,
    Kristof

  • #2
    Re: alternatieve batterij voor sony SLT 55

    Als de originele accu een capaciteit heeft van 1080mAh, dan zal dezelfde accu van een ander merk ook geen grotere capaciteit halen.
    Op sommige van die niet-originele accu's staat een veel hogere capaciteit vermeld, hoe hoger dat getal, hoe minder je er van moet geloven.

    Zo kan je via internet soms AA accu's kopen met een capaciteit van meer dan 3000mAh, en als je dan de testresultaten leest van de kopers, dan zie je dat ze met moeite 1/3 van de opgegeven capaciteit halen.
    Let dus op als je zo'n accu's koopt die volgens de verpakking een veel grotere capaciteit heeft dan wat er technisch mogelijk is, gewoonlijk krijg je dan de slechtste accu's toegestuurd...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: alternatieve batterij voor sony SLT 55

      Ik heb zelf een aantal "chinezen" gekocht. De A55 neemt er veel meer dan m'n nex-c3. Maar desalnietemin zijn die toch een ietsje minder van kwaliteit dan deze van Sony. Koop meteen een chinese lader erbij en dan lukt het wel. De lader van Sony wil nl. communiceren met de chip in de batterijen en dat lukt niet altijd even goed. De nex-c3 wil enkel maar met de laatste nieuwe clones werken - dus toch wat oppassen dat je er met een recente chip hebt.
      Ondertussen heb ik van de batterijen die ik 2 jaar geleden heb gekocht (op ebay in duitsland - iets van 15€ 't stuk) er maar één moeten weggooien, die echt defect geraakt is. In de eerste batch staken er ook nog 2 die bagger waren (Dead on Arrival) - men heeft mij nieuwe opgestuurd en m'n kosten vergoed! (binnen de EU kopen heeft zo z'n voordelen).
      Van de echte sony's heb ik nog geen enkele gehad die gefaald heeft, en ze hebben iets meer lading. Nu voor de prijs van één sony - koop je 1 lader van 15à20€ + een batterij of twee (max. 3). Vaak is een set ietsje goedkoper. Ik heb ondertussen 2 echte batterijen en 5 chinese clones (heb dan nog bij m'n eerste camera 2 echte Sony's en twee chinese clones gestolen gehad). Daar kom ik net mee toe eigenlijk
      Als ik batterijen laadt blijf ik daar altijd bij, nooit tijdens de slaap - vertrouwen doe ik dat niet (ik heb al zaken in de fik weten gaan, niet bij Sony, maar toch - Li-ion is geen speelgoed).
      Het laden is +/- even snel, bij het ontladen krijg je met de sony een realistisch beeld - me de clones is 't snel over & out. Niet dat dat erg is, maar je moet 't wel weten. Dus die chip zal niet zo degelijk zijn... De capaciteit is 80 à 90% - maar ze verslijten dus wellicht ietsje sneller als de sony's die wat degelijker zijn. De FM500H is qua batterij een stukje degelijker - maar de FW50 wisselt wel gemakkelijk.
      Als ik een shoot-marathon houdt - met m'n a55 heb ik 3 à 4 batterijen nodig voor een hele dag erg intensief gebruik. Bij wat rustiger gebruik (4 à 500 beelden per dag) - 2 stuks (met gps en veelvuldig gebruik van de viewfinder e.a.). Het verschil met de nex is verwaarloosbaar eigenlijk.
      Saake-shop.nl beschrijft het probleem met zijn np-fw50's prima: http://www.saake-shop.be/products/So...nbieding!.html (zou ik dus niet nemen, neem die ex. die ook op de nexc3 werken).
      Ook deze werkt enkel bij de a33/a55/nex3/nex5 : http://www.ebay.de/sch/m.html?_odkw=...at=0&_from=R40 (daar heb ik m'n eerste reeks gekocht)
      de 2e reeks die wel op de nex-c3 werkt komt van ebay: http://www.ebay.de/sch/ml_mobiles/m....&_trksid=p3686 (jammer genoeg zijn't niet meer dezelfde batterijen - dus garanderen doe ik niks - chinezen blijven chinezen...).
      Wie slim is - koopt een echte sony - en een paar chinezen als backup met zo'n lader - da's mijn strategie geweest. Ik ben tevreden - en zou dat zo opnieuw doen.

      Voor de FM500H is 't 4x een echte - omdat die nieuw on-line bij Sony nu betaalbaar geworden zijn (ik heb die nog via, via met -20% korting kunnen kopen toen ze daar nog 80€ voor durfden vragen).

      Comment


      • #4
        Re: alternatieve batterij voor sony SLT 55

        ik ben even in verwarring nu... de FM500H is toch niet compatibel met de sony A55 ofwel??
        ik heb momenteel twee originele sony's, maar vind dus dat die het toch vrij snel opgeven als je intensief bezig bent (zeker met SSM lenzen op je camera). Maar er bestaat dus niets zwaarders, enige optie is dan om gewoon voldoende opgeladen batterijen bij te hebben blijkbaar (tenzij die FM500H toch compatibel zou zijn, natuurlijk).

        alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: alternatieve batterij voor sony SLT 55

          Kristof,

          De A33, A35, A37 en A55 gebruiken de NP-FW50(en sommige NEXen, maar vraag mij niet dewelke), alle andere camera's gebruiken de NP-FM500H en neen ze zijn niet compatibel.
          Ik heb 2 laders en voor zowel de A55 als de A77 verschillende batterijen.
          Je kan alle gegevens van de verschillende camera's terugvinden op Dyxum : http://www.dyxum.com/gear/camera/index.asp

          Sven
          Sony A58 met glas, Fuji X-E1
          Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
          Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

          Comment


          • #6
            Re: alternatieve batterij voor sony SLT 55

            Voor de nex en de a33 - a55 is't de NP-FW50 - voor de A700,a65,a77, a57, a58, A99, A850, A900 e.v.a. de FM500H. Zoals Sven beschrijft, sorry voor de verwarring omtrend de batterijen. De Capaciteit van de NP-FW50 is dus een stukje minder dan deze van de FM500H, al valt dat nog aardig mee. Met 2 batterijen heb ik gisteren rustig een hele dag rondgelopen met m'n a55 - +/- 1100 beelden geschoten - GPS aan (met de chinezen deze keer).
            Wat ik wou aangeven is dat er verschillende strategiën zijn die je kan volgen met chinese namaak.

            Comment

            Working...
            X