Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen gevraagd over de Sigma 70-200 f/2,8 APO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen gevraagd over de Sigma 70-200 f/2,8 APO

    hallo beste vrienden bdrs
    zijn er hier mensen die ervaring hebben met de sigma lens 70/200 f/2,8 ex apo if hsm
    en wat is jullie mening over deze lens
    ik zou mij namelijk graag een lichtsterke en snelle lens aanschaffen en had deze in gedachten ook in verband met de prijs kwaliteit verhouding want heb geen zin om 1500 €uitegeven voor een lens nu toch nog niet
    alvast bedankt voor jullie reacties
    groetjes tweetty
    ps ik heb al in de search gezocht en deze gegevens ingegeven maar niks gevonden
    bd0379be

  • #2
    de weinige foto's die ik hiermee genomen heb was prima
    enkel de err99 fout die dan kreeg heb ik ze terug gedaan naar de winkel
    eos300d had er problemen mee
    was waarschijnlijk een oudere lens (oude firmware)
    thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

    Comment


    • #3
      Hi Tweety,
      Zelf gebruik ik de sigma 70-200 EX en ik heb alleen maar lof voor deze lens.
      Hij is vreselijk snel en scherp. Ik gebruik hem vnl als ik de snelheid nodig heb. Ook werkt hij heerlijk samen met de 1.4 EX-converter.
      hier 2 voorbeeldjes...




      groetjes Edwin
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Hallo tweetty,

        Hier een link naar een "testalbum" dat ik ook met de Sigma 70-200mm f2.8 maakte:
        http://www.belgiumdigital.be/albums/canon_10d/sigma70_200_01/index.htm
        Ik gebruik deze lens vooral bij modellenfotografie en wanneer ik tele nodig heb bij weinig licht.
        Naar mijn mening één van de beste Sigma lenzen (naast de "Bigma" natuurlijk ... ).
        Het is wel een vrij zware lens maar ik werk er erg graag mee.
        Zelfs op f2.8 erg scherp.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Dat zijn mooie testfoto's van de sigma Jaja...

          Tweetty, mocht je de lens 2ehands kopen, dan beter even testen. Bij de eerste reeks serienrs. kwam het veelvuldig voor dat de lens errors gaf op een fuji S2 en bij D100's (wellicht bij andere camera's ook) Sigma maakte dat trouwens kosteloos destijds.....
          Edwin
          Mijn Foto's

          Comment


          • #6
            Originally posted by jaja
            Hallo tweetty,

            Hier een link naar een "testalbum" dat ik ook met de Sigma 70-200mm f2.8 maakte:
            http://www.belgiumdigital.be/albums/canon_10d/sigma70_200_01/index.htm
            Ik gebruik deze lens vooral bij modellenfotografie en wanneer ik tele nodig heb bij weinig licht.
            Naar mijn mening één van de beste Sigma lenzen (naast de "Bigma" natuurlijk ... ).
            Het is wel een vrij zware lens maar ik werk er erg graag mee.
            Zelfs op f2.8 erg scherp.

            Jaja
            ziet er heel goed uit deze sigma
            het zijn inderdaad mooie fotos
            en als ik er dan nog nen converter 2.0 bijsteek blijf ik dan ook nog goeie resultaten hebben dan zou ik ook nog nen behoorlijke tele hebben
            bd0379be

            Comment


            • #7
              Originally posted by tweetty
              Originally posted by jaja
              Hallo tweetty,

              Hier een link naar een "testalbum" dat ik ook met de Sigma 70-200mm f2.8 maakte:
              http://www.belgiumdigital.be/albums/canon_10d/sigma70_200_01/index.htm
              Ik gebruik deze lens vooral bij modellenfotografie en wanneer ik tele nodig heb bij weinig licht.
              Naar mijn mening één van de beste Sigma lenzen (naast de "Bigma" natuurlijk ... ).
              Het is wel een vrij zware lens maar ik werk er erg graag mee.
              Zelfs op f2.8 erg scherp.

              Jaja
              ziet er heel goed uit deze sigma
              het zijn inderdaad mooie fotos
              en als ik er dan nog nen converter 2.0 bijsteek blijf ik dan ook nog goeie resultaten hebben dan zou ik ook nog nen behoorlijke tele hebben
              of schakel ik dan beter over naar den bigma
              bd0379be

              Comment


              • #8
                Originally posted by tweetty
                en als ik er dan nog nen converter 2.0 bijsteek blijf ik dan ook nog goeie resultaten hebben dan zou ik ook nog nen behoorlijke tele hebben
                Vergeet de 2x op deze lens. Er zijn bijna geen zooms die goed presteren in combinatie met de 2x. Op f11 is het misschien nog te doen, maar wie schiet er vaak op 400mm f11?
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Pieter G.
                  Originally posted by tweetty
                  en als ik er dan nog nen converter 2.0 bijsteek blijf ik dan ook nog goeie resultaten hebben dan zou ik ook nog nen behoorlijke tele hebben
                  Vergeet de 2x op deze lens. Er zijn bijna geen zooms die goed presteren in combinatie met de 2x. Op f11 is het misschien nog te doen, maar wie schiet er vaak op 400mm f11?
                  hallo pieter
                  alles goed daar, zeg bedankt voor je reaktie
                  kzal het dan maar niet doen zekers zo nen converter
                  en sparen voor later nen bigma te kopen
                  groetjes tweetty
                  bd0379be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tweetty
                    kzal het dan maar niet doen zekers zo nen converter
                    en sparen voor later nen bigma te kopen
                    De 1.4x is wel een aanrader hoor.
                    Maar de Bigma ook natuurlijk.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Pieter G.
                      Originally posted by tweetty
                      en als ik er dan nog nen converter 2.0 bijsteek blijf ik dan ook nog goeie resultaten hebben dan zou ik ook nog nen behoorlijke tele hebben
                      Vergeet de 2x op deze lens. Er zijn bijna geen zooms die goed presteren in combinatie met de 2x. Op f11 is het misschien nog te doen, maar wie schiet er vaak op 400mm f11?
                      Is dit probleem ook bestaande bij de canon 70-200 f2.8 IS in combinatie met canon convertor 2X II? Of zit ik hier ergens mis?
                      Ik zou me waarschijnlijk wel aan deze combo durven wagen, als het de moeite loont natuurlijk.
                      Groetjes,
                      Bartolomoio

                      Canon stuff, BD0258BE

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bartolomoio
                        Is dit probleem ook bestaande bij de canon 70-200 f2.8 IS in combinatie met canon convertor 2X II? Of zit ik hier ergens mis?
                        Ik zou me waarschijnlijk wel aan deze combo durven wagen, als het de moeite loont natuurlijk.
                        Ik heb die combinatie een tijd geleden kort kunnen testen, en ik vond het resultaat verrassend goed. Dat betekent dat de lens heel wat oplossend vermogen in huis heeft, maar uiteraard is het altijd een goed idee om in die omstandigheden een stopje dicht te draaien. De IS werkt nog altijd goed, en de focussnelheid is nog behoorlijk, zij het niet meer zo snel als zonder TC uiteraard.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment

                        Working...
                        X