Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 600D of Nikon D5100??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 600D of Nikon D5100??

    Graag had ik wat info en hulp gekregen van jullie ervaren mensen
    Ik ben dus een karpervisser en heb voor de moment een canon s3 is.
    Nu wil ik toch een stap hoger gaan voor scherpere en mooier foto's kunnen te nemen daarom de overstap naar een spiegelreflexcamera.
    Omdat ik meestal alleen ga vissen gebruik ik een statief en neem al mijn foto's met zelfontspanner daarom dat ik ook een camera nodig heb met draaibaar lcd scherm.
    Nu heb ik momenteel 2 camera's op het oog de canon eos 600D en de nikon D5100 bij ons in de karperwereld is het allemaal canon dat de klok slaat maar nu had ik toch graag eens wat meningen van meerdere gebruikers gehoord.
    Mijn 2de vraag is wat is het verschil tussen 18-55mm DC en een 18-55 IS II lens.
    Mocht ik van deze 2 vragen al wat meningen en antwoorden krijgen zou mijn keuze al een stuk gemakkelijker zijn.

    Groeten Steven

  • #2
    Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Lees eens #3
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

      Dus best de IS II nemen voor nog scherpere foto's?
      Ik ben nieuw in het fotografie en ga in het najaar een opleiding volgen daarom dat ik graag meteen de goeie camera koop nu.
      Last edited by steven de swaef; 20 augustus 2013, 20:13.

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

        Ik wist niet eens dat er een karperwereld bestond? Ik dacht alleen deze? Maar volgens mij maakt het niks uit waar een ander zijn foto's mee maakt tenzij je lenzen gaat uitwisselen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Ik wist niet eens dat er een karperwereld bestond? Ik dacht alleen deze? Maar volgens mij maakt het niks uit waar een ander zijn foto's mee maakt tenzij je lenzen gaat uitwisselen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

            Met de keuzes die je vooropsteld zit je in het beginners-marksegment en daar is canon de betere keuze mijn inziens.
            Voor de pro-toestellen ben je beter af met nikon dan weer.
            Maar gezien je vrienden ook alleen maar canon hebben, kan je al eens een lens of extra testen als jij ook een canon zal hebben.
            + zij kunnen je ook meer helpen met het aanleren van de bediening alhoewel die verschillen niet zo heel groot zijn in wezen.
            Ik zou de canon pakken.

            En wat die lenzen betreft.... die DC??? nog nooit van gehoord, is dat de benaming dat ze geven aan de kitlenzen zonder IS? Not sure.
            Maar ik kan wel meepraten over de EF-S 18-55 IS II dat is een lens voor croptoestellen en dus perfect passend bij die 600D.
            De lens presteert voor zijn prijs eigenlijk behoorlijk goed. Je hebt een goed bereik voor quasi alle algemene fotografie. Die IS dat er op zit is zeker handig. Voor gebruik binnenhuis is de lens dan iets minder geschikt.

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

              ik zou voor de nikon gaan, maar ik zou voor de opvolger gaan namelijk de D5200
              die is zeker als het wat donkerder wordt de betere kwestie ruis
              en aangezien dat het bij karpervissen wel eens donker kan worden zou ik toch eerder geneigd zijn voor de nikon

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

                Die Canon wel een keer in jouw handen nemen.
                Affijn, beide toestellen in de hand proberen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

                  Ok bedankt voor de info heb de canon daarjuist in mijn handen had van een vriend van mij en ook de foto's zijn mooi scherp.
                  Nu in het najaar nog een cursus volgen voor wat meer te weten wat ik kan doen met het toestel.
                  Alvast bedankt iedereen voor info!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

                    600d absoluut... Ik ben Nikon gebruiker en zit verveeld met het feit dat ik me zot geïnvesteerd heb in objectieven en andere zaken,
                    maar Nikon heeft de laatste jaren niets anders dan problemen. Had ik het geweten koos ik voor Canon!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

                      Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                      600d absoluut... Ik ben Nikon gebruiker en zit verveeld met het feit dat ik me zot geïnvesteerd heb in objectieven en andere zaken,
                      maar Nikon heeft de laatste jaren niets anders dan problemen. Had ik het geweten koos ik voor Canon!
                      Ik heb het toch gewaagd met de D7100

                      MAAR mijn Canon 550D is een dijk van een toestel
                      Heb er ook een 'dijk" van een lens op.
                      Met die 550D kan je & ik heel snel werken maar je moet ermee bezig zijn he.
                      Was mijn 1ste camera met een groot LCD-scherm en dat was voor mij toen een verademing.
                      Vind de indeling & structuur van de menu's ook vrij handig&gemakkelijk.
                      Nikon heeft de hoofdmenu's links staan, bij Canon staan die boven dus je hebt meer breedte via het LCD.
                      Enz. Enz.

                      Het zijn die klein dingen die het hem doen.
                      Ook in een huwelijk
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

                        Ik neem nu wel al mijn foto's op zelfontspanner maakt dit verschil uit voor een spiegelreflex of een compact toestel?
                        Daarmee bedoel ik ga mijn foto's van betere kwaliteit zijn van een spiegelreflex op zelfontspanner?
                        Last edited by steven de swaef; 23 augustus 2013, 20:30.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

                          Oorspronkelijk geplaatst door steven de swaef Bekijk bericht
                          Ik neem nu wel al mijn foto's op zelfontspanner maakt dit verschil uit voor een spiegelreflex of een compact toestel?
                          Daarmee bedoel ik ga mijn foto's van betere kwaliteit zijn van een spiegelreflex op zelfontspanner?
                          2 keer neen Steven

                          Vergelijken is zeer moeilijk.
                          Een spiegelreflex heeft meer mogelijkheden die je naar jouw hand kunt zetten
                          en daardoor eventueel kan de kwaliteit stijgen.
                          Een spiegelreflex vraagt meer werk imho: een leerproces.

                          Compact= point and shoot he, meestal toch.
                          Vriend van mij heeft een Canon Ixus en die levert goede foto's.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

                            Dus voor mijn doeleinde is eigenlijk een spiegel geen meerwaarde want ik gebruik enkel mijn camera voor mijn vissen op foto vast te leggen met zelfontspanner en dat is het.
                            Zit echt met het dilemma al een hele week want er zit toch een groot prijsverschil op.
                            Op mijn canon s3 stond deze altijd av diafragma 2.7 en iso 100 en dit was is het resultaat door iemand dat de foto's neemt



                            Uploaded with ImageShack.us

                            en dit is dan met zelfontspanner


                            Uploaded with ImageShack.us

                            Zie je het verschil van scherpte daarom dat ik wou overstappen naar een spiegel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon eos 600D of Nikon D5100??

                              De foto's zijn me wat te klein Steven.
                              Ik zie wel een verschil in belichting.
                              De zelfontspanner heeft de juist tijd genomen (2de foto).

                              Ik heb net eens gezocht op de Canon S3: dat is toch een ferm toestel Steven.
                              Die zou ik toch niet vervangen...

                              De ISO mag je ook op 200 zetten.
                              Het diafragma iets kleiner (f/5.6 bijvoorbeeld) en je krijgt een scherpere foto.
                              De ISO, de tijd en het diafragma (f/waarde) hangt allemaal aan een.

                              Bij een kleine opening van het diafragma krijg je dus een foto die scherper is.
                              Bijv. f/8 is nog kleiner dan een opening van 5.6.
                              Als je dan nog een foto krijgt die niet goed scherp is dan heb je waarschijnlijk bewogen
                              Bekijk dat even voor je de foto maakt.
                              Is bewegingsonscherpte (wat een woord) en dus was je tijd niet goed.
                              Korte tijd nemen dus > 1/125 sec bijv.
                              Maar hoe krijg je dat dan, die betere tijd?
                              Laat AV op f/8 staan, neem een ISO van 200 en kijk in de zoeker naar de tijd.
                              Bij goed weer moet dat lukken.
                              Bij slecht weer de ISO omhoog zetten.

                              Maak eens een paar testfoto's op ISO400.
                              Ik ben dus curieus naar de eventuele ruis in de foto's.

                              Je kan de camera ook laten flitsen...dan is de belichting steeds juist.
                              De kans bestaat wel dat je reflecties krijgt via zo'n vis.
                              Last edited by theokus; 23 augustus 2013, 22:10.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X