Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto printer

    ik ben op zoek naar een fotoprinter van max 300 euro

    de canon pixma ix6550 en de canon pixma mg8250 waren mij hierbij opgevallen

    maar nu is mijn vraag welke van de twee zou de beste afdrukken maken, of zijn er in deze prijsklasse betere fotoprinters ?
    Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

  • #2
    Re: foto printer

    Sorry, maar de manier dat je het probleem benadert is eigelijk fout !
    Voor een printer zeker, maar ook in het algemeen ben je beter af dat je eerst
    onderzoekt wat je wenst, dan kijk je wat je wens kost, en ga je bekijken
    hoe je die wens gaat betalen. Voor een printer komt daar nog bij ga je der
    veel gebruik van maken, of gaat de printer regelmatig stilstaan ?
    Een printer moet kunnen werken om problemen te vermijden, en printer is ook
    het goedkoopst in gebruik als hij veel mag printen. Hou je van kwaliteit ?
    Denkelijk wel want je werkt met een 5D Mark III, dan heeft die camera ook recht
    op een evenwaardige printer ! Nog iets algemeen, een goedkope printer in aankoop, is duur
    in gebruik, een dure professionele printer is duur in aankoop maar goedkoop in gebruik.
    Aankopen doe je 1 maal, inkt kopen doe je de levensduur van de printer !

    Stof tot nadenken zou ik zo zeggen .... Toch een printer kopen ?

    Mijn suggestie : Epson Stylus Pro 3880 !

    Kost iets meer bij aankoop, maar je heb dan ook al 9 volle inktpatronen
    van 80 cc met een waarde van ongeveer 45 Euro per stuk.
    Er worden 8 patronen gebruikt voor af te drukken ( de zwarte wisselt voor sommige jobs)
    Dus heb je 8 X 80 cc = 640 cc aan inkt te gebruiken bij je aankoop van de printer.
    Een afdruk A3+ verbruikt gemiddeld 2cc aan inkt, laat ons wat afronden, dat zijn 300
    afdrukken A3+ die je kan printen met de inkt bij aankoop !

    Doe nu deze berekening is voor kleine inktpatronen ....
    en laat ons dan stellen dat je 5 jaar met je printer gaat werken.

    Je dure aankoop betaald zich zelf terug !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: foto printer

      ik ben op zoek naar een fotoprinter van max 300 euro
      Mijn suggestie : Epson Stylus Pro 3880 !

      Wel redelijk verschil van prijs !!! Van max 300 euro naar 1150 euro.

      Comment


      • #4
        Re: foto printer

        Je dure aankoop betaald zich zelf terug !
        Als je veel print wel

        De Pixma MG8250 is een All-in-one, niet enkel een fotoprinter, maar dan heb je maar één printer nodig.
        Voor kantoorwerk is een goede inktjetprinter goedkoper per pagina dan een laser (zelfs met de kleine cartridges), en heb je tegelijk ook zeer goede fotokwaliteit.
        Om direct 10x15 tot A4 fotos af te drukken ideaal, maar altijd duurder dan een labo.

        De IX6550 is een echte fotoprinter die A3 aankan.
        Daar kruipt natuurlijk al veel inkt in.

        Ze werken alle met de CLI-525 en 526 inkten.
        Hiervoor vind je compatiebele cartridges van goede kwaliteit.
        Ik heb een eenvoudige MG5250 (als backup) en de fotokwaliteit is zeer goed.

        Het zij wel zgn dye-inkten en geen pigmentinkten, geen idee van de duurzaamheid.

        Comment


        • #5
          Re: foto printer

          Ik heb de Canon MG5250.
          Voldoet prima en is ook een alles-in-een
          En de originele inkt gebruik ik ook niet meer.
          Die goud-prijzen heb ik er niet voor over
          Last edited by theokus; 22 augustus 2013, 08:41.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: foto printer

            Uit de drie bovenstaande reacties kan je afleiden dat voor velen een printer en het gebruiken
            van een printer niet veel meer mag kosten ! Nu ieder zijn vrijheid, maar kwaliteit is iets dat
            je in iedere fase van opname tot afdruk moet betrachten, de schakel met de minste kwaliteit bepaald
            de algemene kwaliteit die je kan afleveren.

            Waarom een investering van vele duizenden euro's in body en optiek, als je afdruk niets meer mag kosten ?

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: foto printer

              Een belangrijke afweging die je ook moet maken is: hoe veel wil je afdrukken. Als dat slechts sporadisch is, en meestal dan nog op kleinere formaten (10x15, 15x20), ben je eigenlijk het goedkoopst af door de prints te laten maken door een fotolabo of bij je fotograaf. Je hebt dan uiteraard minder controle over het eindresultaat, maar van de meer professionele labo's (en fotografen) mag je verwachten dat hun printers consistent gecalibreerd zijn.

              Voor af en toe thuis een afdruk te maken omdat je graag snel een foto op papier wil, koop je dan best een van de consumentenprinters zoals hierboven ook al aangegeven. Ook ik heb de Canon MG5250 en ben vrij tevreden van de fotoprints die daar uitrollen.

              Wil je vaak afdrukken en alle controle behouden, dan ga je zoals Digipics357 aangeeft best voor een echt professioneel toestel. In aanschaf duurder, maar in gebruik een pak goedkoper dan die Canon's met cartridges van 9cc.

              Comment


              • #8
                Re: foto printer

                Heb zelf de Canon MG6100 en ben er best wel tevreden over maar als hij een tijd stil staat en je gebruikt hem dan terug gaat deze eerst de printkoppen kuisen waarbij veel inkt wordt verbruikt. Meer dan bij het afdrukken van een foto. Dit kan uitgezet worden wat spijtig is van de dure inkt die verloren gaat.

                Comment


                • #9
                  Re: foto printer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Heb zelf de Canon MG6100 en ben er best wel tevreden over maar als hij een tijd stil staat en je gebruikt hem dan terug gaat deze eerst de printkoppen kuisen waarbij veel inkt wordt verbruikt. Meer dan bij het afdrukken van een foto. Dit kan uitgezet worden wat spijtig is van de dure inkt die verloren gaat.
                  Daarom gebruik ik géén originele inkt (niet meer, in het begin wel).
                  Dat is dus de truc imho: de printers goedkoop maken en de inkt peperduur.

                  Heb ook nog Canon iP4000 Pixma en die bolt ook nog
                  Veel plezier aan gehad en nog.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    ......
                    En de originele inkt gebruik ik ook niet meer.
                    Die goud-prijzen heb ik niet voor over
                    Zelfde hier, heb de canon ip4500 en alvorens ik die kocht effe check-up gedaan of er goedkoper goud voor te vinden was.
                    Natuurlijk alles staat en valt of je veel af wil printen is het maar 1 foto per dag dan kan je bij de orginele goudader blijven.


                    Dus mijn voorstel is als je veel wil printen zoek eens op vervanginkt voor het beestje dat je wil aankopen

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto printer

                      Ik begrijp je reactie in de eerste instantie, en ja kwaliteit is belangrijk.

                      Maar het is niet mijn bedoeling al mijn foto's zelf af te drukken, mijn meeste foto's laat ik in een fotolab afdrukken.

                      Maar toch is het soms leuk om je resultaat direkt op papier te zetten.

                      Daarom wil ik wel een degelijke printer aankopen die zowel de dagelijkse kantoortaken aankan alsook een degelijk resultaat kan neerzetten wanneer het op foto's aankomt.

                      een scanner heb ik niet direct nodig maar als het erop zit is dat wel leuk meegenomen.

                      Toch sla ik zeker jullie advies niet in de wind en en kan het misschien toch beter zijn van een printer te zoeken met grotere cartridges zoals de epson stylus pro die gesuggereerd werd.

                      Ik wil jullie allen alvast bedanken voor jullie info en gebruikservaring te delen en ik ga zeker nog wat bijlezen en vergelijken vooraleer ik tot de beslissing over ga
                      Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto printer

                        Beste Joske,

                        Wat ik je kan aanraden en dat zeker binnen je budget past is de volgende printer: de Epson Workforce WF-7525
                        Deze beschikt over een dubbele papiercassette en kan tot A3+ randloos afdrukken, kan via WIFI/netwerk aangesproken worden. Voor foto's misschien niet de snelste, maar zeer acceptabel. Waarom ik je deze aanraad, is het volgende: om kosten te drukken raden bovenste posters vervanginkt aan, maar alle genoemde Canonprinters gebruiken dye-inkt (kleurstofinkt) voor foto's. De kwaliteit van deze vervangpatronen qua kleurweergave is zeer acceptabel. Ook ik heb in het verleden meerdere Canon's gehad en ook de patronen telkens nagevuld. Fotokwaliteit is zeer goed, MAAR: hang ze op in de felle zon en ze vervagen vaak binnen een maand, waardoor ze niet toonbaar meer zijn. Dit is vrijwel niet aanwezig met originele Canoninkt in combinatie met hun papier.

                        Overigens zijn er papiersoorten die de kleurstofinkt kunnen invangen en onbereikbaar maken tegen in de lucht aanwezige oxidatieve gassen en Uv-licht (zogenaamde swellable papers, zoals het Ilford Glossy Classic). Maar deze papiersoorten worden vrijwel niet meer gemaakt, vanwege het feit dat deze papiersoorten na het afdrukken minstens 24 uur gedroogd moeten worden en ze ongeschikt zijn voor de pigmentinktprinters. De meeste huidige fotopapieren zijn van het type microporeus (instant dry). Afdrukken zijn direct droog, maar uiterst gevoelig voor uitbleken bij gebruik van kleurstofinkten. Bovendien waterbestendig, dus gemakkelijk om te handelen.

                        Om even terug te keren: waarom die Epson WF-7525. De prijs (minder dan 300 euro als je even goed uitkijkt) en ook dubbelzijdig afdrukken is mogelijk. De reden is dat deze printer werkt met licht- en waterbestendige pigmentinkt en laat daar tegenwoordige zeer goede pigmentnavulinkt te krijgen zijn voor Epsonprinters. Geen goedkope kleurstofinkt (dye) die na een maand uitbleekt. Het enige nadeel is dat deze printer in de fotokwaliteit op glanzend fotopapier geen gebruik maakt van zwarte inkt, maar zwart simuleert door de 3 kleuren (cyaan, magenta, geel) over elkaar heen te leggen tot iets dat voor zwart moet doorgaan. Dat is redelijk goed, maar de extra punch/contrast die je hebt met printers die wel een fotozwart gebruiken (zoals de genoemde Canonprinters: de gebruik maken van een extra fotozwart voor foto's naast de grote pigment tekstzwart voor gewoon papier).

                        Om dit probleem te omzeilen doe ik het volgende: ik heb voor mijn eigen WF-7525 2 setjes refillables gekocht die ik vul met pigmentinkt van de duitse inktfabrikant OCP van het type K3 (vanwege de mooie glans op fotopapier). Hierbij heb ik 2 zwarte patronen met 2 verschillende pigmentinkten gevuld. Eentje met matte zwart (voor diepzwarte tekst op gewoon papier en de andere met fotozwart (voor die extra noodzakelijke punch/contrast op fotopapier). Zodra ik foto's moet afdrukken haal ik de mattezwart eruit en steek ik de fotozwartpatroon erin. Nu: als men de foto's nu afdruk met de instelling "Epson Premium Glossy" zal de printer de zwarte inktpatroon niet gebruiken. Ik hou de printer voor de gek door de papierinstelling nu in te stellen op "Epson Matte", afdrukkwaliteit: Hoge Kwaliteit en dan wordt de zwarte inktpatroon ingezet. Het resultaat: foto's die net zo contrastrijk en levendig zijn als de afdrukken met mijn veel duurdere Epson Pro 3880, die hier ook wordt genoemd. Ik zie met het blote oog absoluut geen verschil in de afdrukkwaliteit als ik dezelfde foto nog eens afdruk op mijn Epson Pro 3880, die wel met 8 kleuren werkt (9 patronen) !!!

                        Nu zal je je afvragen: waarom dan niet de mattezwart gewoon erin laten staan en dan gewoon kiezen voor de papierinstelling "Epson matte" om die zwarte inkt te gebruiken? De reden is dat matte zwart absoluut ongeschikt is voor fotopapier, omdat het niet goed hecht op dit type papier en bovendien de foto's enorm dof maakt (glanst niet).

                        Dus de Epson WF-7525 + 2 setjes refillables + 5 flesjes OCP pigmentinkt (matte zwart, fotozwart, cyaan, magenta en geel) en je hebt een geweldige en veelzijdige printer. Goedkoop in verbruik dankzij de navulinkt, zeer goed contrast in foto's dankzij de fotozwart, licht- en waterbestendige foto's dankzij de pigmentinkt en de gehele combinatie komt toch veel dichter in de buurt van uw budget van €300,-

                        Als je wat verder bent kan je de 3 overgebleven refillables voor cyaan, magenta en geel ook nog eens opvullen met de OCP K3-inkt (fotozwart, light black en light light black) en dan kan de printer ook nog eens absoluut neutraal zwart-wit afdrukken zonder enige kleurzweem.
                        Last edited by stefaand; 24 augustus 2013, 13:28.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto printer

                          P.S.: Als je geen fax nodig hebt en ook geen dubbelzijdig scannen met sheetfeeder, kan je de veel goedkopere Workforce WF-7015 kopen (minder dan €200) en hou je geld over om die refillables + pigment refill inkt + pakken mooi fotopapier kopen (A3+) en zit je met gemak onder die €300. De Workforce WF-7015 heeft dezelfde motor als de WF-7525, echter geen sheetfeeder, geen fax, maar wel de dubbele papierbak en dubbelzijdig afdrukken.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto printer

                            @ Stefaand

                            dank je voor je zeer uitgebreide uitleg,
                            heb ik meer dan één maal moeten lezen om alles op te nemen.
                            zoals ik al reeds zei ben ik er nog niet helemaal uit welke printer ik ga nemen en het budget is ook niet echt" vast" om het zo te zeggen.
                            maar wil het lukken dat bij ons op de werkvloer een Epson WF-7525 staat dus die zal ik dan wel aan enkele testen onderwerpen
                            Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

                            Comment


                            • #15
                              Re: foto printer

                              ik denk dat ik er bijna uit ben ik heb me een goedkope epson workforce aangekocht voor het dagdagelijkse kantoorwerk te verrichten ( text print/scan/fax) En dan zoek ik nu nog een degelijke fotoprinter om mijn foto's geen onrecht aan te doen.
                              Bij de fotoprinters ging mijn aandacht uit naar de Canon Pixma Pro 10 en de Epson Stylus Photo R3000,
                              iemand enige bijdrage in welke mijn voorkeur zou moeten dragen ?
                              zoals al reeds vermeld gaat het puur voor eigen foto's zijn, niet voor commerciële toepassingen.
                              Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

                              Comment

                              Working...
                              X