Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuw toestel Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuw toestel Sony

    Beste leden,

    Ik zou mijzelf een nieuw digitaal fototoestel willen aanschaffen,
    heb altijd een sony gehad en steeds goed mee geweest.

    Nu ben ik aan het nadenken over de volgende 2 toestellen,
    een 'gewone' compactcamera HX-50
    en de hybride NEX-5 met de standaard lens.

    De doelstelling is eigenlijk mooi snelle foto's kunnen trekken, zoals actiefoto's, maar regelmatig eens wat meer aandacht te kunnen besteden aan de betere compositie foto's en landschappen.

    Welk van de 2 zouden jullie aan raden?

    alvast bedankt.

    Mvg

    Roeland

  • #2
    Re: Aanschaf nieuw toestel Sony

    Ik denk niet dat beide toestellen geschikt zijn voor het snellere werk. Een Nex-6 heeft weel PDAF maar als ik zo wat rondlees op forums zijn de meesten niet laaiend enthousiast. Snel genoeg voor het gewone werk maar voor actieshots niet ideaal.

    Een olympus omd of pen serie hebben snelle AF maar als de continuous AF ook goed is daar twijfel ik ook aan.

    Een Nikon 1 lijkt me dan een beter alternatief, die zou de beste AF hebben voor het snellere werk. Sensor is wel kleiner maar al bij al komen daar nog mooie foto's uit. Verwacht alleen niet dat je een mooie onscherpe achtergrond krijgt, daar heb je een grotere sensor voor nodig zoals in de Nex. Ik zou wel zeker in RAW schieten want de jpegs van Nikon in het algemeen, en zeker de 1 serie, zijn bedroevend en de naam Nikon niet waard.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuw toestel Sony

      Nex is geen echte actiecamera - wel te doen voor het compositie-luik - mits je een neemt met EVF - moet dat aspect wel lukken. Ik ken te weinig binnen de compactjes om daar iets zinvollers over te vertellen.

      Comment

      Working...
      X