Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betere lens of nieuwe body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betere lens of nieuwe body

    Mijn eerste post hier op dit forum!! Ik ben nu ongeveer 1.5 jaar bezig met digitale fotografie, met een nikon d3200. Dit toestel heeft me steeds goed gelegen. Meestal fotografeer ik met mijn prime lens, de 35 mm 1.8G. Op reis gebruik ik de tamron 18-270. De tamron vind ik kwalitatief echter een beetje ondermaats. Dus op zoek naar een nieuw objectief en uitgekomen bij de Tamron of Sigma 17-50 2.8.

    Nu begin ik wat te twijfelen omdat ik bij de nikon d3200 vaak in de menu's moet duiken wat ongemakkelijk is. Dus ik ben aan het twijfelen om, in plaats van het nieuwe objectief, een nieuwe body te kopen. Voor 679 euro heb ik immers een nieuwe D7000. En dan een aantal maanden later de nieuwe lens aanschaffen.

    Wat denken jullie hierover: een betere lens of andere body. Voor welke prijs zou ik een D7000 kunnen aanschaffen. En wat zijn de voordelen van de D7000 tegenover de D3200. Ligt er veel kwaliteitsverschil in de opname of is het voornamelijk de manier van werken?

    Hopelijk zijn er mensen die me een beetje kunnen helpen want ik weet het niet goed!!

  • #2
    Re: Betere lens of nieuwe body

    Om goede foto's te maken zijn er vier zaken die belangrijk zijn, de opsomming is in orde
    van belangrijkheid !

    1- een goede fotograaf
    2- een goede optiek
    3- een goede body
    4- een goede nabewerking

    Ik zou dus investeren in optiek, das iets dat je verzameld, eens je een degelijk glasservies hebt
    is een nieuwe body nog maar een detail, je glas blijft dienen !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Betere lens of nieuwe body

      als je toestel nog goed is zou ik voor lenzen gaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Betere lens of nieuwe body

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

        Ik zou dus investeren in optiek, das iets dat je verzameld, eens je een degelijk glasservies hebt
        is een nieuwe body nog maar een detail, je glas blijft dienen !

        MVG, Jeff C.
        100% akkoord

        Comment


        • #5
          Re: Betere lens of nieuwe body

          Hier ook idem : investeren in goed glas. Camera's vernieuwen om de 6 maand, objectieven niet. Momenteel ben ik mijn glas dat al 10jaar dienst doet aan het upgraden. Met zorg onderhouden en zo goed als nieuw, dan kan je er nog een deftige prijs uithalen. Je hebt er tenslotte ook 10jaar het genot van gehad en je kan opnieuw investeren in recentere objectieven en "misschien" betere objectieven.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Betere lens of nieuwe body

            Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            100% akkoord
            ook akkoord.

            Comment


            • #7
              Re: Betere lens of nieuwe body

              Oorspronkelijk geplaatst door ter1512 Bekijk bericht
              Nu begin ik wat te twijfelen omdat ik bij de nikon d3200 vaak in de menu's moet duiken wat ongemakkelijk is. En wat zijn de voordelen van de D7000 tegenover de D3200. Ligt er veel kwaliteitsverschil in de opname of is het voornamelijk de manier van werken?
              Voornamelijk de manier van werken. Als je merkt dat de instellingen steeds verkeerd staan en je doordat het lang duurt om die te veranderen (omdat je het menu in moet) veel 'momenten' mist, dan zou ik misschien voor de body kiezen.
              Maar in principe akkoord met mijn voorgangers
              Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

              Comment


              • #8
                Re: Betere lens of nieuwe body

                Bedankt allemaal!! Ik ga me de sigma 17-50 f2.8 os aanschaffen! Ik denk dat ik hier veel genot van zal hebben!

                Comment


                • #9
                  Re: Betere lens of nieuwe body

                  Waarom niet de Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM?
                  Toon Nikonian
                  D700/D7000/glaswerk Nikkor

                  Comment

                  Working...
                  X