Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruikers Canon G5/G3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruikers Canon G5/G3

    Ik wil mij een externe flitser aanschaffen voor mijn G5.De 420EX van Canon,ofwel dacht ik aan de Metz 44 AF4 die toch een stuk goedkoper is.
    Nu wil ik vragen wat de indrukken zijn van eventuele gebruikers van deze twee.Blijf ik toch beter bij Canon,of zijn de resultaten van de Metz 44 evenwaardig.Zijn er eventueel nog andere BD-ers, die nog een andere gebruiken met algemene voldoening, hoor ik dit ook graag.
    Groetjes

  • #2
    Ik heb de 420EX, en ik moet zeggen: één van mijn beste kopen ooit, naast mijn G3.
    EOS 80D

    Comment


    • #3
      Originally posted by jdv
      Ik wil mij een externe flitser aanschaffen voor mijn G5.De 420EX van Canon,ofwel dacht ik aan de Metz 44 AF4 die toch een stuk goedkoper is.
      Nu wil ik vragen wat de indrukken zijn van eventuele gebruikers van deze twee.Blijf ik toch beter bij Canon,of zijn de resultaten van de Metz 44 evenwaardig.Zijn er eventueel nog andere BD-ers, die nog een andere gebruiken met algemene voldoening, hoor ik dit ook graag.
      Groetjes
      hoi ben je content van de g5?

      Comment


      • #4
        Ik heb net zoals bisebear een 420EX en ik heb het me nog geen moment beklaagd.
        Die metz kan even goed zijn maar ik heb er geen ervaring mee.
        Cypho
        Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

        Comment


        • #5
          Ben er (420 EX) net voor over de grens (D) gegaan. Een pak minder voor neergeteld. Best tevreden over dat toestel. Alleen spijtig dat ik mijn huidige Canon Speedlite 430 EZ (voor EOS 600) niet kon gebruiken op mijn G5. Maar tja....vernieuwing is (hopelijk) vooruitgang hé....

          Rob
          Exactemundo!

          Comment


          • #6
            Ik gebruik de 15 jaar oude Metz-flits van mijn vader, en ik moet zeggen dat die heel goed werkt. Je ziet er niet aan dat ie zo'n leeftijd heeft...
            Nikon D80
            18-200 VR
            www.circuitfotografie.be

            Comment


            • #7
              Ik heb zelf een G2 en een 420EX van Canon.
              Op het moment dat ik die spullen gekocht heb was de Metz nog niet klaar met de sturingsmodule voor de G2.
              Van die 420 EX ben ik tevreden maar ik heb toch ook even overwogen om naar de 550 EX te stappen. Deze heeft meer mogelijkheden maar is ook een pak zwaarder en een top-heavy camera heeft ook weer zo zijn nadelen.
              In het verleden met een analoge reflex wel met Metz gewerkt en heel tevreden van. Ik weet niets over het model dat jij vermeldt maar toen ik flitsen aan het vergelijken was kwam het Metz model dat zou aangepast worden voor de G2 wel als een zware flits uit (in gewicht).
              Conclusie, allebei zullen ze hun werk wel goed doen maar een Canon is enkel op Canon te gebruiken met behoud van alle mogelijkheden, een Metz kan je dan weer wel voor verschillende toestellen inzetten maar dan moet je nog eens kijken naar het gewicht als dat voor jou een rol speelt.

              Piet

              Comment

              Working...
              X