Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

    Volgend weekend is er weer een Fly-In op het vliegveld van Malle.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

    Is er een goede mogelijkheid tot fotograferen (aparte spotterszone?)?

    Comment


    • #3
      Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

      Voor zover ik weet is er dit jaar geen speciale spotterszone meer voorzien (vorig jaar was die er wel).
      Dat was in samenwerking met de Air-To-Air Academy, en die zitten vanaf dit jaar niet meer in Malle.

      Omdat ik zaterdag iets anders aan de hand heb ga ik toch nog proberen om er zondag te geraken.
      Dan moet ik ook foto's maken vanuit de publiekszone.

      Je moet nu geen inkom betalen (vorig jaar wel), en je kan de vliegtuigen toch nog van redelijk dichtbij bekijken.
      Er is altijd wel iets te zien.
      En als het niet te heet is, dan zullen de re-enactors ook nog wel een show opvoeren (vorig jaar was het meer dan 35°C dat was net iets teveel van het goede, daarom is de show op zondag niet door gegaan).
      Last edited by Black B@ndit; 20 augustus 2013, 18:45.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

        Is dat daar waar ze in (ik dacht 1996) de european warbirds show hadden?

        Grt,

        Jean-Pierre
        Last edited by Guest22; 22 augustus 2013, 05:37.

        Comment


        • #5
          Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

          Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
          Is dat daar waar ze in (ik dacht 1996) de european warbirds show hadden?

          Grt,

          Jean-Pierre
          Ik heb er vroeger ooit wel onder andere een demo gezien met een C130, maar ik denk dat het toen nog georganiseerd was door het Belgisch leger...
          Het hele domein is nog altijd van het Belgisch leger.

          Nu komen er alleen nog propellervliegtuigen, de runway is niet goedgekeurd voor jets.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb er vroeger ooit wel onder andere een demo gezien met een C130, maar ik denk dat het toen nog georganiseerd was door het Belgisch leger...
            Het hele domein is nog altijd van het Belgisch leger.

            Nu komen er alleen nog propellervliegtuigen, de runway is niet goedgekeurd voor jets.
            .

            Daar waren allemaal propeller vliegtuigen, spitfire, corsair u-4, mustang enz...

            Comment


            • #7
              Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

              Ik ben net terug, het is nog een leuke dag geweest, er was toch nog wat te zien (niet zoals de voorbije jaren, maar je moest ook geen inkom betalen), en ik ben er ook nog verschillende van hier op het forum tegen gekomen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

                Wij zijn met het hele gezin geweest en hebben er allemaal van genoten! Beide dochters waren overigens ook zeer in hun nopjes over de randanimatie (springkasteel/grime).

                Van de BD'ers kende ik alleen Bart. Was tevens weer een leuke babbel

                Comment


                • #9
                  Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

                  Ik ben zaterdag geweest en het was toen echt teleurstellend, bijna geen vliegtuigen, een stuk of 15. Dat was toch serieus wat minder als verleden jaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 24 en 25 augustus 2013 - Fly-In EBZR - Vliegveld Malle

                    Oorspronkelijk geplaatst door joerisan Bekijk bericht
                    Ik ben zaterdag geweest en het was toen echt teleurstellend, bijna geen vliegtuigen, een stuk of 15. Dat was toch serieus wat minder als verleden jaar.
                    Zaterdag was het weer veel slechter dan gisteren (zondag).
                    Als er vliegtuigen van ver moeten komen, en er hangt ergens een flinke bui op de route die ze moeten vliegen, dan worden er met die kleine vliegtuigen geen risico's genomen.
                    Dat is de voornaamste reden waarom er zaterdag niet veel vliegtuigen te zien waren.

                    Vorig jaar is dan weer het tegenovergestelde, toen waren er heel wat vliegtuigen aanwezig speciaal voor de air to air vluchten.
                    Maar toen was er niet genoeg publiek komen opdagen omdat het veel te heet was...

                    Dat is dan ook meteen de reden waarom er in Malle voortaan terug de gewone fly-in zal doorgaan, om geen financiële risico's te nemen.
                    Maar ze zorgen er altijd wel voor dat er een paar speciale vliegtuigen te zien zijn, en rond het vliegveld is er ook nog heel wat te zien.

                    En je moet geen inkom betalen.

                    Ik heb er toch nog wat redelijke foto's kunnen maken, ook al was de lucht over het algemeen grijs (ze staan al op mijn website).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X