Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een stapje hoger gaan...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een stapje hoger gaan...

    Hoi forum genoten,

    Een tijd terug heb ik reeds een topic gestart over deze zaak, maar ondertussen heb ok verder geprobeerd en geproefd van enkele stijlen en takken van de fotografie.
    Daar ik vroeger nog niet goed wist waar mijn camera nu eigenlijk echt voor moest werken heb ik nu mijn eigen stijl gecreëert en ondervonden welke zaken ik nu werkelijk graag fotografeer.

    Om te beginnen geef ik jullie kennis van mijn huidige materiaal zodat we wat vlotter kunnen praten en debateren.
    Camera: Sony SLT A33
    Lenzen: Sony SAL50F1.8; Sony SAL35F1.8; Sony SAL18-55F3.5-5.6; Tamron 70-300f4-5.6
    Flitser: Sony HVL-F42M

    De stijlen en zaken die ik graag fotografeer zijn volgende:
    -Dans en Show
    -Auto's (tuning en show modellen)
    -Street life
    -Portret
    -studio

    De reden waarom ik dit topic opnieuw start is te vinden in mijn frustratie omwillen van de grenzen en gebreken van mijn materiaal, doch weet ik niet welke camera te kiezen.

    Vragen als "Moet ik investeren in een ander merk?" of "Is Sony nu echt wel een stap vooruit met de EVF's?" razen continu door mijn hoofd bij het denken aan een nieuwe camera.

    Zaken waarvan ik tevreden ben op mijn Sony toestel is de rijkheid in kleuren van de foto's.

    Waar ik me aan erger is het verschrikkelijk voorkomen van ruis al bij 400iso en de zeer kleine body waardoor ook het aantal knopjes verminderd en veel langs menutjes bedient moet worden.

    De reden waarom het vorige topic gestart was komt van het feit dat je de live view in de EVF niet kan uitschakelen en daardoor studio fotografie word bemoeilijk en je de studio flitsers moet triggeren met een andere externe flitser op het toestel zelf.


    Er zal waarschijnlijk weer een Nikon Canon debat komen, wat ik niet erg vind, zolang er maar uit komt in welke punten welke fabrikant beter uit komt en dus welke cameras het beste passen bij mijn behoeften.
    Ook mogen de lenzen aan bod komen, zoals welk merk het meeste mogelijkheden heeft of de beste lenzen voor welke onderwerpen heeft.


    Bij dit topic maakt de prijs nu eens even niets uit, ze mogen vermeld worden maar er is geen limiet.

    Wie kan en wil me helpen?

    Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
    Kjeld P.

  • #2
    Re: Een stapje hoger gaan...

    Waar ik me aan erger is het verschrikkelijk voorkomen van ruis al bij 400iso en de zeer kleine body waardoor ook het aantal knopjes verminderd en veel langs menutjes bedient moet worden.
    Dan raad ik je de A57 aan. De body is groter en doet het ook beter op hoge ISO. Vergeet niet dat de A33 de absolute instapper is, waardoor je ook een kleinere buffer hebt enz..

    De reden waarom het vorige topic gestart was komt van het feit dat je de live view in de EVF niet kan uitschakelen en daardoor studio fotografie word bemoeilijk en je de studio flitsers moet triggeren met een andere externe flitser op het toestel zelf.
    Dat euvel is aangepast vanaf de A57/A65/A77 en nu ook de A58. Er is een setting voor de evf waardoor je gewoon studioflitsers kunt gebruiken zonder dat de evf donker wordt.

    De instapper zoals de A58 zou ik dan vermijden omdat je daar weer een kleine buffer hebt net als jouw A33, dus voor snelle opnames achter elkaar niet zo goed geschikt. Het beste model daarvoor is de A77, de buffer wordt het snelst geledigd waardoor je niet zo lang moet wachten.

    Je kan ook wachten op de nieuwe generatie alpha camera's. De spiegel wordt volledig weggelaten (nog altijd evf) en ze gebruiken een heel nieuw AF systeem. Dus de ISO prestaties zullen zowiezo verbeteren. Wanneer deze uitkomen is nog onbekend, eind dit jaar misschien al.

    Misschien ook investeren in een betere telelens. De Sony 70-300g is uitstekend of de Tamron 70-300 USD. Wil je nog beter dan een 70-200/2.8, de nieuwste Sigma versie is goed en waarschijnlijk ook de nieuwe Tamron. Sony brengt binnenkort een vernieuwde 70-200/2.8 op de markt. En ja de prijzen die zijn nu éénmaal wat ze zijn voor kwalitatief goed glas.
    Last edited by alex606; 18 augustus 2013, 17:31.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Een stapje hoger gaan...

      Alex, ik ben het grotendeels eens met de standpunten rond de body's - maar qua lenzen zou ik in een studio toch eerder voor primes gaan. Als 't niet enkel voor studio is, dan zijn de top-zooms een betere investering.
      De eerste tests van de 70-200 f2.8 2e gen. zijn verschenen - de lens is duur, focust nog sneller, verder optisch = aan de vorige sony.

      Comment


      • #4
        Re: Een stapje hoger gaan...

        Jullie stellen dan voor om bij Sony te blijven?
        Ik ben steeds geneigd over te schakelen naar Canon of Nikon omdat ik denk dat dit betere kwaliteit is, of komt deze indruk alleen door mijn instap model?

        Comment


        • #5
          Re: Een stapje hoger gaan...

          Elk merk heeft zo zijn sterke en zwakke punten. Je kan niet zeggen dat merk a beter is dan merk b, het is veel genuanceerder dan dat.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Een stapje hoger gaan...

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Elk merk heeft zo zijn sterke en zwakke punten. Je kan niet zeggen dat merk a beter is dan merk b, het is veel genuanceerder dan dat.
            Daar ben ik me van bewust, wat het dan ook gelijk moeilijker maakt om uit te maken welke camera nu het beste past bij mijn gevoel en stijl.

            Van daar ook mijn vraag welke merken en camera's uitblinken in welke discipline's en welke dan het beste zou passen bij mijn voorkeuren.

            Je kan dan zeggen, ga eens naar een speciaalzaak, maar daar heb je moeilijker een eerlijke mening. (daarom dat ik jullie mening en gevoel eens wil raadplegen)

            Comment


            • #7
              Re: Een stapje hoger gaan...

              [QUOTE=HolyWolve;39494


              Bij dit topic maakt de prijs nu eens even niets uit, ze mogen vermeld worden maar er is geen limiet.

              Wie kan en wil me helpen?

              Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
              Kjeld P.[/QUOTE]

              Als budget niets uitmaakt koop je toch gewoon een hasselblad bvhttp://www.fotokonijnenberg.be/product/1686981/hasselblad-h5d-200ms-body.html

              Comment


              • #8
                Re: Een stapje hoger gaan...

                Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                Als budget niets uitmaakt koop je toch gewoon een hasselblad bvhttp://www.fotokonijnenberg.be/product/1686981/hasselblad-h5d-200ms-body.html
                haha, maar die heeft dan ook weer nadelen hoor, bijvoorbeeld sport fotografeer je niet met een hasselblad en zo voort

                Comment

                Working...
                X