Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hama datasafe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hama datasafe

    Ik sta op het punt een hama datasafe te bestellen maarheb nog een vraagje.
    De videclips (mpeg4) kan ik die direct van de memorycard op cd zetten of moet dat eerst via de computer.
    Heb nl een erg oude computer waarbij dat niet gaat lukken. Wil dus zeker zijn dat ik , als ik dit aparaat koop, niets meer via de computer moet doen.
    Bedankt!
    Ed

  • #2
    Voor diegene die het interesseert:
    Hama datasafe wekt niet met mpeg 3 of mpeg 4!!
    Weet er iemand of er een mobiele cd writer bestaat die mpeg 4 ondersteunt?
    Iemand die een ander idee heeft om mijn (toekomstige)mpeg4 videoclips op cd te zetten. Ik heb een oudere laptop en geen cd writer. Misschien de moeite een externe hard drive te kopen en een cd writer? Gaat het dan lukken?
    Groetjes
    Ed

    Comment


    • #3
      Ik begrijp niet voor de volle 100% wat je juist wil zeggen.
      Indien je via een file copy gaat kan je alle soorten bestanden op een CD plaatsen.
      Het maakt geen verschil of je nu Jpeg's, RAW's, WAV's, Tiff's , MP3's een file copy
      zet het allemaal over op CD. Maar uiteraard moet dit via een computer gebeuren.

      Digitale fotografie en computers gaan goed samen hé.
      Misschien toch overwegen van een nieuwe computer te kopen.


      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de reaktie.
        Ik zoek dus eigenlijk 'iets' waarmee ik de mpeg4 filmpjes van mijn (toekomstige) camera op cd kan zetten.
        Bezit momenteel een compaq armada e 700 (pentium 2) zonder cd writer. Als ik naar een winkel ga komen ze met van die erg dure oplossingen. Ik zoek dus de goedkoopste manier om dit te kunnen doen.
        Is gewoon een cdwriter genoeg of gaat mijn computer dan vastzitten? Moet ik dan nog extra memory kopen of gaat dat niet helpen.
        Ik weet er jammergenoeg erg weinig vanaf en ben bang een aankoop te doen waar ik spijt van ga krijgen. Hopelijk is het nu wat duidelijker.
        Van harte bedankt!
        Ed

        Comment


        • #5
          Een CD-schrijver zou moeten werken in jouw pc, en die moet je kunnen vinden voor 30-40 euro. De snelste moet je niet kopen, want ik denk dat die sneller is dan jouw Pentium 2.
          In mijn vorige pc (Pentium 2, 667MHz) had ik ook een CD-schrijver, en die werkte prima.
          Zo'n CD-schrijver installeren is ook zo gebeurd.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Bedankt!
            En dan nog een vraagje. Moet die mpeg4 file eerst in het geheugen van mijn computer zitten. Gaat mijn computer dan niet crashen? gebruikt dit veel memory? (ongeveer 10 min meg4).
            Ben ik dan beter af om ook nog zo'n soort x drive te kopen of gaat dat toch niet helpen omdat het toch via mijn computer moet?!
            Hopelijk is mijn vraag duideljk. Maar dit is een enorme hulp!
            Bedankt!
            ED (Er zal ooit wel een nieuwe comuter komen maar liefst nog even niet)

            Comment


            • #7
              Hoeveel plaats is er nog vrij op de harde schijf? Want dat is wel belangrijk als je met grote bestanden werkt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Available space on drive C: 7760MB of 14382MB (FAT32)

                Is het dit?

                Comment


                • #9
                  Dat moet ruim voldoende zijn
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    dus gewoon een cd writer kopen en dan gaat alles lukken?!?
                    Van harte bedankt voor Uw hulp!!! (en nog een camera natuurlijk )
                    Ed

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Ed,

                      Nog steeds geen camera gekocht

                      Lees eens op http://www.zdnet.be/rev.cfm?id=31541.

                      Ik denk dat dit wel bruikbaar is in jouw geval.

                      Best in combinatie met een pcmcia naar usb2.0 adapter (+/- 30 €), dit werkt bij mij ook perfekt op mijn vaio (celeron 400). Ik gebruik geen datasafe maar een externe usb2 cardreader om de data rechtstreeks op de HD te kopieren.

                      Om je keuze voor een camera nog moeilijker te maken kijk eens op www.sanyo.de naar de VPC-J4 EX .
                      In vergelijking met de cp 3700 kan hij ook zoomen tijdens het filmen en is hij 4 Mp ipv 3Mp, prijs bij topfoto : 349 €.

                      Heeft er iemand op het forum goede of slechte ervaringen met Sanyo ?
                      Een vriend van mij denkt er namelijk over om dit toestel te kopen.

                      Groetjes Pietje555

                      Comment


                      • #12
                        Ben er inderdaad nog steeds niet.
                        Lees dit eens: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=49235

                        Heb nog iets beter gevonden waarop ik wacht... http://www.letsgodigital.org/en/news/articles/story_1171.html

                        Wat denkt U ervan? Lijkt goed maar moet eerst nog wachten totdat het in de winkels ligt en dan nog op de revieuws...

                        Hij comprimeert de videos mpeg4 dus past er veel meer op een kleinere sd card MAAR de hama werkt niet met mpeg4 dus zullen we maar een gewone cdwriter kopen zoals me hier aanbevolen is.
                        Groetjes!
                        Ed


                        Comment


                        • #13
                          Hallo Ed,

                          Je moet er niet voor blozen het is niet makkelijk.

                          De Hama datasafe is een externe cd-writer en werkt dus met alle files.

                          Ik heb ook nog een pentax optio230 en ben er altijd (3000 foto's) heel tevreden over geweest.

                          Ik vind de mx 10 er heel vreemd uitzien, en heb er geen idee van of het loont om te wachten, zoals reeds iemand anders gezegd heeft, denk ik dat je hier de beeldstabilisator gaat missen.

                          Groetjes Pietje555

                          Comment


                          • #14
                            Is inderdaad moeilijk en wil een apparaat waar ik even mee vooruit kan en ban bang dat de nikon 3700 teveel auto is.

                            Heb Hama vandaag geproken en zij zeggen dat het enkel met mpeg 1 en 2 gaat lukken ?!?
                            Er bestaat volgens hen nog geen apparaat dat mpeg 4 direct op cd zet?!

                            Ik denk dat ik eerst maar de camera koop en dan pas de rest. Zo kan ik het meteen uittesten en eventueel terugsturen.

                            Groetjes,
                            Ed

                            Comment

                            Working...
                            X