Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defect aan Canon Camcorder..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Defect aan Canon Camcorder..

    Hallo,

    Ik heb advies nodig in verband met een defect aan onze Canon camcorder Legria HF S20. Sinds meer dan een maand verschijnen er op het LCD scherm onderaan flikkerende horizontale strepen, aanvankelijk hoopten we dat dit geen effect zou hebben op de film zelf, maar helaas blijkt dat nu wel het geval te zijn na het overzetten op de computer.

    Wijst dit op een kapotte sensor? En als dat zo is, is het verstandig om hem te laten repareren? De camcorder valt buiten de garantieperiode.
    Kan een defecte batterij dit veroorzaakt hebben?

    Op voorhand dank voor advies,
    Last edited by Osmia; 17 augustus 2013, 15:38.

  • #2
    Re: Defect aan Canon Camcorder..

    Hallo,

    Ik vrees het ergste, maar wie weet kan het ook een los contact zijn (?).
    Waarschijnlijk valt een reparatie - in verhouding - ook duurder uit dan een nieuwe aan te schaffen.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Defect aan Canon Camcorder..

      Bij de Canon Xl1Se (een model MiniDV camera uit als ik het goed zeg 1998) heb ik de ervaring dat defecte accu's storing in het beeld (ook in de opname) kunnen geven, ik ben dus (ook al is het een totaal anders soort camera) geneigd te zeggen dat het proberen van een andere accu om het probleem uit te sluiten een mogelijke manier van troubleshooting zou kunnen zijn.

      Wordt het ook erger als de camera in de stand voor weinig licht staat (geen idee of deze type Legria die heeft, maar ik vermoed van wel) of als de sluitertijd (als dat kan) veranderd wordt?

      Comment


      • #4
        Re: Defect aan Canon Camcorder..

        Ik vrees ook het ergste. En dat is erg want die camera was niet goedkoop.
        De reden van het defect : een los contact is heel aannemelijk. Of de camera is gevallen, of er is water in gekomen, of heeft te lang in de auto gelegen in de volle zon en de Cmos is oververhit geraakt, of de cmos heeft te lang naar de zon "gekeken" en er is een beschadiging ingebrand, of..... , of..... of gewoon brute pech.
        Zo'n camera is veel geld. 'k Weet het.
        Je kan proberen om een goede deal bij de verkoper te onderhandelen om het laatste nieuwe snufje te kopen aan een "vriendenprijs". ???
        Maar zo'n camera herstellen zijn i.m.h.o. tevergeefse kosten.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Defect aan Canon Camcorder..

          Bedankt voor jullie respons Jaja, Alex_en_Iris, Skitch!
          Ik vrees dat het niet ligt aan een slecht contact..

          het rare is dat wij nu gemerkt hebben dat als je kijkt naar de weergave van alle beelden, (de verzameling kleine beeldjes op het LCD scherm) die er gaaf uit zien, geen storende lijnen, alleen op het LCD scherm zelf onderaan..
          Het zou practisch zijn als ik een voorbeeld zou kunnen oploaden maar het blijkt niet mogelijk te zijn rechtstreeks vanuit de computer..

          @ Alex_en_Iris, ik heb onlangs twee nieuwe batterijen gekocht voor de camcorder maar dat maakt geen verschil uit..

          Toch bedankt iedereen! Ik denk dat er niets anders opzit dan een nieuwe te kopen..

          Comment

          Working...
          X