Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pelicase Trolley 1514

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pelicase Trolley 1514

    Hallo,

    Graag zou ik mij een Pelicase trolley 1514 willen kopen.
    Is er iemand die zo'n een case heeft en wat is jou ervaring hiermee.
    Meestal heb ik een rugzak maar als je deze 5uur op je rug hebt is dat ook een zwaar ding aan het worden.
    Alvast bedankt voor jullie reactie

  • #2
    Re: Pelicase Trolley 1514

    Ik heb zo'n pelicse maar den een 1654. Bangelijke dingen. onverwoestbaar :-) En die van mij heeft al een en ander gezien. Kheb die eens van een boot laten vallen. De schrik van mijn leven, mar die bleef netjes drijven en was nog krukdroog vanbinnen. Een van de weinige dingen die de reclame echt waarmaken.

    En je hebt altijd een stoel bij als je er een nodig hebt.

    Ik neem die wel enkel mee als ik op een locatie werk waar ik ook blijf. Om op een event mee rond te lopen bijvoorbleed, is dat niet echt handig. Ik zou hem in elk geval niet meer kunnen missen.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: Pelicase Trolley 1514

      Oorspronkelijk geplaatst door canon50 Bekijk bericht
      Hallo,

      Graag zou ik mij een Pelicase trolley 1514 willen kopen.
      Is er iemand die zo'n een case heeft en wat is jou ervaring hiermee.
      Meestal heb ik een rugzak maar als je deze 5uur op je rug hebt is dat ook een zwaar ding aan het worden.
      Alvast bedankt voor jullie reactie
      Ik heb de pelicase 1520 ( dus geen trolley ). Zeer stevig gebouwd. Al mijn materiaal kan er in.
      Dus handig om in de koffer van de wagen te steken om je verplaatsingen te doen.
      Niet handig om er lang mee rond te lopen. ( volledig gevuld ) - Veel te zwaar.
      Een trolley zal je enkel kunnen gebruiken op effen terreinen.
      Voor vliegtuigreizen neem je toch best een rugzak mee.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: Pelicase Trolley 1514

        Ik kan bovenstaande ervaringen alleen maar bevestigen. Ik heb ook een 1654, vol met gear, maar daarnaast een rugzak. Afhankelijk van de locatie werk ik met één van de twee. De trolley gaat gewoon niet lekker over onregelmatig terrein en dragen...? Zeg dan ook je abonnement op de sportschool maar op. Het kreng zelf weegt al een fiks aantal kilo's en dan gevuld, is het helemaal geen pretje langer dan van de voordeur naar de auto te dragen.
        Denk wel goed na over de invulling. Ik heb eerst het plukschuim gebruikt, maar vond het he-le-maal niets. Allereerst kost het meer ruimte dan gewenst en regelmatig pakken van je lenzen of bodies zorgt voor snel slijtage van het schuim. Ik heb nu de flexibele indeling met velcro en daardoor past er veel meer in de koffer en zit het toch beter verpakt. \

        Vergeet ook niet de dekselruimte te vullen met het speciale accessoire. Ook dat zorgt voor een prettige opbergmogelijkheid.

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment


        • #5
          Re: Pelicase Trolley 1514

          Ik heb diverse Pelicases, nl
          - een 1514 (dividers + de dekselverdeling) handig voor accessoires, niet echt voor camera + lenzen
          - een 1564 (die ik nog wat handiger vind omdat een toestel met batterijgrip kan perfect kan rechtstaan)
          - twee 1654 (eentje met foam en eentje met dividers) voor studiomateriaal maar wat onhandig in het versleuren

          De koffers zijn enkel makkelijk om te verplaatsen naar de shootlokatie, maar om daar de hele dag mee te zeulen is wat mij betreft een rugzak stukken makkelijker.
          In de koffer van de wagen moeten ze ook wel wat passen want een duwke geven omdat het zou passen (zoals bij een rugzak) is hier niet mogelijk. Misschien makkelijker als je met een break of multivan rijdt.

          Ik aanzie het eerder als een aanvulling, niet als een vervanging van een rugzak.

          Dirk
          Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
          ----------------------------------------------
          Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

          Comment


          • #6
            Re: Pelicase Trolley 1514

            Heb hier toch leuke idee's gelezen.Het lijkt alvast ook een zware karwei om ermee rond te lopen.K'zal dan maar met met rugzak verder lopen en enkele lenzen gewoon thuis laten
            :-)

            Comment

            Working...
            X