Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microdrive

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Microdrive

    Iemand ervaringen met Hitachi microdrive 2gig ?
    Is veel goedkoper dan CF kaartjes

    Groeten

  • #2
    tja, de MD die ik kreeg gaf na 2 of 3 keer een "CHA" error op mijn D100.
    reformatten etc hielp niet, dus maar teruggestuurd.
    Mijn 1GB MD werkt anders al 1.5 jaar perfect.. (afkloppen)
    http://marcof.net - geheel nieuw!

    Comment


    • #3
      Originally posted by marcof
      tja, de MD die ik kreeg gaf na 2 of 3 keer een "CHA" error op mijn D100.
      reformatten etc hielp niet, dus maar teruggestuurd.
      Mijn 1GB MD werkt anders al 1.5 jaar perfect.. (afkloppen)
      Alle orginele Hitachi Microdrives worden binnen 24 uur omgewisseld mits het orginele Hitachi Microdrive's zijn. De door velen uitgebouwde en aangeboden MD's uit de Apple MP-3 players dienen via Apple te worden omgeruild.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Ik overweeg ook een aan te schaffen voor met de nieuwe Canon Powershot te gebruiken. Op het net heb ik al een van 4 Gb zien staan aan €359, bijna €100 goedkoper dan in andere online-shops, ik weet niet of het te vertrouwen is...

        http://www.digital-shopping.fr/zzzinc1cfxxxx-acc.html?SID=643395d6fea3606a07db54c2404

        Wat denken jullie van die aanbieding?
        Enne, ik vroeg mij af of dat de schrijfsnelheid niet naar beneden gaat als de kaart groter en groter wordt...Een grote kaart kan ik wel gebruiken, want ik trek regelmatig voor een paar weken op trektocht, accu's opladen lukt nog net, maar ik kom altijd geheugen tekort, met zo'n kaarten zou dat minder problemen moeten opleveren.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Chef pll
          Ik overweeg ook een aan te schaffen voor met de nieuwe Canon Powershot te gebruiken. Op het net heb ik al een van 4 Gb zien staan aan €359, bijna €100 goedkoper dan in andere online-shops, ik weet niet of het te vertrouwen is...

          http://www.digital-shopping.fr/zzzinc1cfxxxx-acc.html?SID=643395d6fea3606a07db54c2404

          Wat denken jullie van die aanbieding?
          Enne, ik vroeg mij af of dat de schrijfsnelheid niet naar beneden gaat als de kaart groter en groter wordt...Een grote kaart kan ik wel gebruiken, want ik trek regelmatig voor een paar weken op trektocht, accu's opladen lukt nog net, maar ik kom altijd geheugen tekort, met zo'n kaarten zou dat minder problemen moeten opleveren.

          De eerste Hitachi 4 GB Microdives komen eerst in augustus 2004 op de markt.

          De daar afgeeblde is in ieder geval geen Hitachi. Het is net zo als met horloges. U wilt een Cartier, Omega of Rolex maar daar niet voor betalen. Dat kan de drukpers is geduldig. Zij zetten erop wat u vraagt.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Originally posted by Otto Knap
            Originally posted by Chef pll
            Ik overweeg ook een aan te schaffen voor met de nieuwe Canon Powershot te gebruiken. Op het net heb ik al een van 4 Gb zien staan aan €359, bijna €100 goedkoper dan in andere online-shops, ik weet niet of het te vertrouwen is...

            http://www.digital-shopping.fr/zzzinc1cfxxxx-acc.html?SID=643395d6fea3606a07db54c2404

            Wat denken jullie van die aanbieding?
            Enne, ik vroeg mij af of dat de schrijfsnelheid niet naar beneden gaat als de kaart groter en groter wordt...Een grote kaart kan ik wel gebruiken, want ik trek regelmatig voor een paar weken op trektocht, accu's opladen lukt nog net, maar ik kom altijd geheugen tekort, met zo'n kaarten zou dat minder problemen moeten opleveren.

            De eerste Hitachi 4 GB Microdives komen eerst in augustus 2004 op de markt.

            De daar afgeeblde is in ieder geval geen Hitachi. Het is net zo als met horloges. U wilt een Cartier, Omega of Rolex maar daar niet voor betalen. Dat kan de drukpers is geduldig. Zij zetten erop wat u vraagt.
            Welleuh, bedankt voor de inlichting. Had wel een vermoeden dat een en ander niet snor zat. Ik heb ze eens bekeken en de kaart ziet er inderdaad geheel anders uit.

            Dus zak ik mij een van 2Gb aanschaffen. En ik veronderstel dat ze een even hoge schrijfsnelheid hebben als deze van 1Gb?

            Comment


            • #7
              misschien eerder gaan voor een CF kaart als je die kan gebruiken in je toestel...
              -> 12!GB nu al -> http://forum.belgiumdigital.com/topi...TOPIC_ID=49370


              natuurlijk, de prijs ligt hoger..
              My Portfolio (like!)
              Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

              Comment


              • #8
                Originally posted by ssimons
                misschien eerder gaan voor een CF kaart als je die kan gebruiken in je toestel...
                -> 12!GB nu al -> http://forum.belgiumdigital.com/topi...TOPIC_ID=49370


                natuurlijk, de prijs ligt hoger..
                Dus jij geeft de voorkeur aan een CF kaart boven een Microdrive, waarom eigenlijk? Schrijfsnelheid, energie verbruik, levensduur?
                Op het forum zitten er hier duidelijk pro en contra's...

                Comment


                • #9
                  De nieuwe CF's zijn sneller (in schrijven en opzoeken) en gebruiken normaal wat minder energie dan MD's.

                  Een ander "negatief punt" voor de MD's is dat ze iets vatbaarder zijn voor dataverlies en compleet verlies: het is en blijft een kleine harde schijf met bewegende onderdelen die kapot kunnen raken.
                  Maar er zijn flink wat gebruikers die al jaren een MD gebruiken zonder problemen...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Kan zijn dat Otto Knap gelijk heeft met de bewering dat de afgebeelde microdrive geen echte Hitachi is doch dan zit er in een Muvo2 ook geen "echte" Hitachi.

                    Door de Muvo2 hack heb je een 4Gb (Hitachi) MD voor +/-300 Euro, en in de lege Muvo2 steek je naar believen een CF kaart naar keuze.

                    Kwestie van de tijd te doden met wat muziek tijdens het volschieten van die 4Gb met +/- 550 Raw files....

                    Comment


                    • #11
                      Kan zijn dat Otto Knap gelijk heeft met de bewering dat de afgebeelde microdrive geen echte Hitachi is doch dan zit er in een Muvo2 ook geen "echte" Hitachi.

                      Door de Muvo2 hack heb je een 4Gb (Hitachi) MD voor +/-300 Euro, en in de lege Muvo2 steek je naar believen een CF kaart naar keuze.

                      Kwestie van de tijd te doden met wat muziek tijdens het volschieten van die 4Gb met +/- 550 Raw files....

                      Comment


                      • #12
                        Moet je er wel voor zorgen dat je een goeie hebt, want ondertussen zijn er al varianten waar de CF ingesoldeerd zit... En die krijg je er niet zo gemakkelijk meer uit...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb zelf geen Hitachi microdrive maar gebruik naast mijn Lexar CF 512 40x een IBM Microdrive van 1 gB. Ik gebruik deze microdrive in mijn Canon EOS 1d Mark II. Deze microdrive heb ik nu zo'n drie jaar en heb hem gebruikt in de 1d en 1Ds. Soms gebruik ik hem in mijn iPac om er vele honderden MP3'tjes op te zetten en te beluisteren. Nu dus in de 1 D Mark II. Deze microdrive werkt al jaren probleemloos, ook in de snelle Mark II.

                          Ik heb dus geen ervaring met de Hitachi en kan daar dus geen kwaliteitsoordeel over geven. Over de IBM ben ik zeer tevreden. Ondanks het feit dat er regelmatig berichten verschijnen over drives die "spontaan" stuk gaan, maar ja...dergelijke berichten lees je ook over de normale CF kaarten.

                          Ik denk dat je gerust de Hitachi (of IBM) kunt kopen. Je moet wel iets voorzichtiger zijn met een microdrive, ze zijn gewoon iets gevoeliger. Als je daar rekening mee houdt dan heb je veel mb's voor weinig geld.

                          gr.
                          FS
                          Canon.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Fons Sluiter


                            Ik denk dat je gerust de Hitachi (of IBM) kunt kopen. Je moet wel iets voorzichtiger zijn met een microdrive, ze zijn gewoon iets gevoeliger. Als je daar rekening mee houdt dan heb je veel mb's voor weinig geld.

                            gr.
                            FS
                            aangezien Hitachi de harde schijven afdeling van IBM heeft overgenomen is er geen verschil tussen beide, behalve het label dat erop plakt.
                            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                            Comment


                            • #15
                              Allen bedankt voor de professionele uitleg.
                              Ik zal dan maar gaan voor de microdrive.

                              Comment

                              Working...
                              X