Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bretagne - Finistere

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bretagne - Finistere

    De kogel is door de kerk. Het was voor onze volgende reis ofwel nog eens Bretagne ofwel voor het eerst de Vogezen, en het is nogmaals Bretagne geworden.
    Côtes d' Armor, Morbihan en Ile-et-Vilaine deden we reeds aan op twee vorige reizen, maar van de Finistère bezochten we enkel het uiterste oosten leunend tegen de Côtes d'Armor.
    Deze keer willen we dus de rest van de Finistère zien met als uitvalsbasis Camaret-sur-Mer.
    We zijn nu volop aan de voorbereiding begonnen en we hebben reeds heel wat 'bezienswaardigheden' aangestipt die we willen zien, maar toch ben ik benieuwd of er nog zijn die jullie ons ten stelligste aanraden.
    Lange wandelingen zijn door omstandigheden niet meer aan ons besteed, heel korte behoren wel nog tot de mogelijkheden.
    We zijn er lang genoeg en hebben dus tijd zat om van alles en nog wat te gaan bezoeken.
    Dus alles suggesties zijn welkom...... vooral die welke wij nog niet zelf aangekruist hadden.
    Vooraf reeds dank voor alle suggesties.
    Groetjes

  • #2
    Re: Bretagne - Finistere

    Camaret sur Mer, dat is lekker ver naar het westen! In ieder geval meer dan een uur langer lichts 's avonds dan hier.
    Er is zoveel moois. Als je vanuit Camare sur Mer naar beneden langs de kust trekt via Douarnenez naar de schitterende kustomgeving van Chapelle Saint They en La Pointe du Raz naar Pennmarch (drie prachtige vuurtorens op één rij) naar Concerneau (prachtig vestingstadje) naar Quimper (grote middeleeuwse stad).
    Of van Camaret sur Mer naar de oerbossen van Huelgoat en dan omhoog via prachtige heuvelachtige landschappen (toch een beetje Vogezen) naar Morlaix (bijzonder treinviaduct). Hier kun je een fraaie (dag) trein- en boottocht maken naar Chateau du Taureau (een fort) in de baai boven Morlaix en naar het eiland Ile-de-Batz. Ook via de havenplaats Roscoff kun je naar Ile-de-Batz.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Bretagne - Finistere

      Bedankt olivetti voor de tips. Een aantal had ik reeds op mijn lijstje staan, andere niet.
      Vandaag eventjes wat opzoekingswerk verrichten en toevoegen aan mijn 'te-bezoeken-lijstje'.
      Er zullen wel altijd zaken blijven die we niet gezien/gedaan hebben, maar dat is dan net het 'excuus' om er later eventueel nog eens naar toe te trekken .
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Bretagne - Finistere

        Weinig Frankrijk (Bretagne) reizigers hier precies.
        Komt het door het klimaat.... misschien, maar het is er o zo mooi.
        En echt mooi en zonnig weer hebben wij niet nodig. Wanneer je niet meer werkt dan kan je dagelijks van elk straaltje zon profiteren hé.
        Nog 2 weekjes en het is zover. Ik denk dat ik, wanneer ik al onze 'te zien/bezoeken' optel, met een massa foto's zal naar huis komen.
        Groetjes aan de thuisblijvers .

        Comment


        • #5
          Re: Bretagne - Finistere

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Weinig Frankrijk (Bretagne) reizigers hier precies.
          Komt het door het klimaat.... misschien, maar het is er o zo mooi.
          En echt mooi en zonnig weer hebben wij niet nodig. Wanneer je niet meer werkt dan kan je dagelijks van elk straaltje zon profiteren hé.
          Nog 2 weekjes en het is zover. Ik denk dat ik, wanneer ik al onze 'te zien/bezoeken' optel, met een massa foto's zal naar huis komen.
          Groetjes aan de thuisblijvers .
          Hallo,

          ik ben in mei naar Bretagne geweest. Absoluut een aanrader (bezocht: Dinan / St. Mâlo / Dol-de-Bretagne,...)
          Dit ligt uiteraard uit de richting maar zeker de moeite waard.

          Ook de moeite is Carnac en Saint-Cado.
          Hele interessante streken om te fotograferen: veel waterpartijen, boten, rosten, kastelen en ruïnes,menhirs,...

          Comment


          • #6
            Re: Bretagne - Finistere

            Oorspronkelijk geplaatst door digimortal Bekijk bericht
            Hallo,

            ik ben in mei naar Bretagne geweest. Absoluut een aanrader (bezocht: Dinan / St. Mâlo / Dol-de-Bretagne,...)
            Dit ligt uiteraard uit de richting maar zeker de moeite waard.

            Ook de moeite is Carnac en Saint-Cado.
            Hele interessante streken om te fotograferen: veel waterpartijen, boten, rosten, kastelen en ruïnes,menhirs,...
            Dol-de-Bretagne en Saint-Cado zijn mij onbekend.
            Die ga ik even opzoeken.
            We kennen Bretagne reeds een beetje, gezien we er op twee reizen reeds 5 weken verbleven in verschillende streken, maar nu gaan we voor drie weken naar de Finistère, een nog nobele onbekende voor ons.
            Bedankt en groetjes.

            Comment


            • #7
              Re: Bretagne - Finistere

              Misschien te veel naar het Noorden?
              Maar ik heb goede herinneringen aan Île-de-Bréhat.
              Wel een hele dag uittrekken en een rondje van het eiland doen met de boot. Bij eb is dat spectaculair.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Bretagne - Finistere

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Misschien te veel naar het Noorden?
                Maar ik heb goede herinneringen aan Île-de-Bréhat.
                Wel een hele dag uittrekken en een rondje van het eiland doen met de boot. Bij eb is dat spectaculair.
                Wij waren oorspronkelijk van plan te logeren in Ploubazlanec of Paimpol en dan stond een dagtrip naar Ile de Bréhat zéker op het programma.
                Maar omdat we reeds in Port Blanc (niet zo ver van Perros Guirec) verbleven tijdens een vorige vakantie, logeren we nu wat meer westwaarts in Camaret-sur-Mer, en gaan we voor een dag naar Ile d'Ouessant om op dit eiland rond te fietsen.
                Het is wel een uurtje varen (zee zal kalm moeten zijn, of ze krijgen mij niet op die relatief kleine bootjes - want zeeziek en dan niet kunnen fietsen.....).
                Misschien zijn Ouessant en Bréhat wel enigszins vergelijkbaar.
                Toch bedankt voor de tip, maar werkelijk alles bezoeken........ ik vrees dat we dan nog een paar vakanties in Bretagne zouden moeten doorbrengen .
                Enfin, in ieder geval, volgende week zijn we riebedebie.
                Groetjes
                Last edited by Guest17; 30 augustus 2013, 00:42.

                Comment


                • #9
                  Re: Bretagne - Finistere

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  ....
                  - want zeeziek en dan niet kunnen fietsen.....).
                  je fietst toch niet op de boot..?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bretagne - Finistere

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    je fietst toch niet op de boot..?
                    grt,bouk.
                    Toch wel hé bouk, er staan hometrainers op die bootjes, kwestie dat de passagiers zich reeds wat kunnen voorbereiden op de fietstocht en dit tijdens de overtocht........
                    Wanneer ik zeeziek wordt, dan eindigt het niet bij mijn eerste voet aan wal zoals bij velen, maar voel ik me een ganse dag misselijk.
                    En dan nog de gedachte dat je 's avonds nog eens voor een uur de woelige zee op moet maakt me zeker nog zieker.
                    Dus het is een vlakke zee of anders geen Ile d'Ouessant, zo eenvoudig is het .
                    En naar het schijnt, van horen en van lezen, is de zee daar vaak woelig, wegens oceaan zijnde......
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bretagne - Finistere

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      ....
                      Dus het is een vlakke zee of anders geen Ile d'Ouessant, zo eenvoudig is het .
                      dat is toch een misvatting hoor.
                      een vlak zeetje heeft vaak een lichte deining die juist zeeziekte veroorzaakt.
                      het beste is bezig zijn aan boord en er niet vanuit gaan dat je zeeziek wordt.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bretagne - Finistere

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        dat is toch een misvatting hoor.
                        een vlak zeetje heeft vaak een lichte deining die juist zeeziekte veroorzaakt.
                        het beste is bezig zijn aan boord en er niet vanuit gaan dat je zeeziek wordt.
                        grt,bouk.
                        Er zou wel waarheid kunnen in zitten, want toen wij rond Bonifacio op Corsica anderhalf uur op zee voeren, op wel erg woelig water, ben ik niet zeeziek geworden.
                        Deze voer wel nu en dan een inham, of grot in waar het voor enkele minuten heel rustig was, waar we even konden bekomen.
                        Nu ja, ik ga toch maar het risico niet nemen om naar Ile d'Ouessant te gaan bij woelige zee.
                        Mijn tactiek : er zijn meerdere overtochten per dag, en ik ga vragen hoe de zee is aan passagiers die net van het eiland terugkomen.
                        Als ik een niet al te proper dek ziet (je weet wel wat ik bedoel) dan weet ik ook reeds genoeg.
                        In Bonifacio kwamen de zwabber en veel water er ook telkens aan te pas wanneer er een boot terug binnen kwam.
                        Het was maar omdat de eigenaar van ons logement er op gedrukt had dat we dit zéker moesten doen, dat ik er toen wel ben opgestapt.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bretagne - Finistere

                          Als je op een niet te woelige zee, minder dan 6 Bf of zo, gewoon op het dek staat met de handen vrij.
                          En je kijkt naar de horizon terwijl je je lichaam zodanig beweegt dat de horizon voor jou niet beweegt en de boot wel dan wordt je niet zeeziek.
                          Het is een beetje zoals dansen en je leeft mee met de zee. Jij blijft vertikaal staan en je laat de boot onder je voeten bewegen.
                          Met meer dan 6 Bf kan het nuttig zijn dat je je ook ergens aan vasthoudt .
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bretagne - Finistere

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Als je op een niet te woelige zee, minder dan 6 Bf of zo, gewoon op het dek staat met de handen vrij.
                            En je kijkt naar de horizon terwijl je je lichaam zodanig beweegt dat de horizon voor jou niet beweegt en de boot wel dan wordt je niet zeeziek.
                            Het is een beetje zoals dansen en je leeft mee met de zee. Jij blijft vertikaal staan en je laat de boot onder je voeten bewegen.
                            Met meer dan 6 Bf kan het nuttig zijn dat je je ook ergens aan vasthoudt .
                            En goeie tip, maar dat een uur lang, met mijn voeten/benen/knieën die maar half meer meewillen .
                            Groetjes

                            Comment

                            Working...
                            X