Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Misschien Olympus C 770

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Misschien Olympus C 770

    Nog 14 dagen tijd heb ik om te beslissen, en als niemand mij van gedacht doet veranderen wordt het de Olympus C 770. Eerst was ik even van plan om een 8 mp te kopen, maar aangezien deze allemaal vér van ideaal zijn voor zoveel geld en 4mp ruim voldoende is om te printen op A4..... De Canon G5 is afgevallen omdat ik als leesbrildrager beter af ben met een EVF, en in de categorie 4 à 5 mp is dat toch volgens mij (en van www.pcmag.com) één van de betere, en zeker één van de meest compacte.
    Zeg gerust uw gedacht en vele groeten aan iedereen!
    Patric.

  • #2
    Ik ben ook toe aan een nieuwe camera en de 770 staat ook hoog op mijn lijstje. Ik twijfel tussen de Panasonic Lumix DMC FZ10, de Canon Powershot S1IS en de Oly. Vooral het grote zoombereik van deze camera's trekt mij aan.

    Voordeel van de 770 is zijn compactheid en zijn prijs; nadeel = geen gestabiliseerde lens.

    De Panasonic heeft een prachtige gestabiliseerde lens (van Leica) maar is nogal groot.

    Misschien de Canon als compromis, maar die heeft 1mp resolutie minder.
    Pana FZ10

    Comment


    • #3
      waarom geen c765?

      volgens previeuw is de movie funcktie van de c765 in 15fps beter als
      de c770 in 30fps in mpeg formaat.

      wat juist omgedraait zou moeten zijn. gezien deze camera juist showt met de filmcapaciteit.

      ik had zelf ook filpjes van beide cams gedownload maar die van de c765 ziet er beter uit.

      ik zou de c770 alleen kopen als je er ooit een extra flitser opwilt.
      en een afstand bediening zo boeiend vindt.
      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

      Comment


      • #4
        Ik heb nog een antieke flitser van Metz liggen, en die wil ik inderdaad gebruiken op de 770. Wie niet waagt blijft maagd...

        Comment


        • #5
          Ik ben dus ook toe aan een nieuw digitaal fototoestel en twijfel net zoals Zuk tussen de Olympus C-765, de Panasonic FZ10 en de CanonPowershot S1IS (superzoom, beeldstabilisator maar inderdaad dat 1mp mindertje tegenover de andere hier genoemde toestellen. Vanaf welke vergroting kan die ontbrekende megapixel meespelen in de kwaliteit van de foto's?) en de Minolta d'Image Z2. Ondanks het feit dat ik het toestel in Duitsland wil gaan halen heb ik me alvast even bij Action Shop geinformeerd. Zij beweren dat door het ontbreken van de IS bij Olympus C-765 je geen scherpe zoomfoto's zonder statief kan maken, dat het toestel ook nog vrij traag reageert. Over de Minolta wilde ze niet veel kwijt en Panasonic hebben ze zelfs niet in voorraad, kan enkel besteld worden. Voorkeur van hen ging uit naar de Canon ondanks de mindere pixels. Enig advies van gebruikers is dus welkom

          Comment


          • #6
            Ik heb sinds kort een C765 en ook zonder IS kan je vaak mooie scherpe foto's maken, zelfs bij 10x zoom. Natuurlijk niet indoor bij slechte belichting en zonder flash, maar je kan niet alles willen. En zo'n vaste hand heb ik nu ook niet.

            Het formaat is trouwens ook erg handig. Je zal hem niet in even in je broekzak steken maar het blijft natuurlijk een 10x zoom lens.

            Over de prestaties hoor je me zeker niet klagen, al heb ik geen vergelijkingspunt. De zwakke schakel is nu nog de fotograaf, maar daar wordt aan gewerkt

            Comment


            • #7
              De 770 is de kleinste en volgens www.pcmag.com de beste van de hoop. Beeldstabilisatie heb ik nog niet echt nodig, ik hoop dat parkinson nog ver weg is. De truuk is de camera goed tegen jouw gezicht te drukken of je vrouw mee te doen als tweepoot.

              Comment


              • #8
                ... en als ze dan nog eventjes kan zwijgen terwijl je afdrukt kan je een perfecte 10X zoom foto hebben!

                Comment


                • #9
                  Hoe meer ge rondneust , hoe meer ge begint te twijfelen! Ik denk dat een gestabiliseerde lens zijn nut heeft en ik ga voor de Panasonic (denk ik). Waar gaan jullie kopen? Topvision lijkt mij het voordeligst, of hebben jullie nog betere adressen?
                  Pana FZ10

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben er zelf nog niet geweest maar overweeg om even de grens over te trekken naar Topfoto in Duitsland (momenteel 589 euro)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by makkie
                      Ik ben er zelf nog niet geweest maar overweeg om even de grens over te trekken naar Topfoto in Duitsland (momenteel 589 euro)
                      Daar zul je geen spijt van krijgen...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Even wat prijzen vergeleken:

                        oly 770: topfoto 549€ - topvision 484,49€

                        panasonic: topfoto 569€ - topvision 528,99€
                        Pana FZ10

                        Comment


                        • #13
                          Ongelofelijk die prijsverschillen met buitenland. In ons patattenlandje kost de 770 gemiddeld 700€. Het is niet dat ik die arme zelfstandige winkeliers in Belgie niets gun, maar dat loopt toch de spuigaten uit! Hoe komt dat toch?

                          Comment


                          • #14
                            Je moet afwegen wat voot jou belangrijk is: als je in België koopt om de hoek, zal je misschien sneller en beter geholpen worden als er problemen zijn. Als je via internet koopt moet je, bij problemen, het zaakje opsturen en zal je moeilijker rechtstreeks kontakt kunnen hebben met de verkoper. Op de Pana FZ10 kan ik een dikke 100€ profijt doen door te kopen op het net (verzending inbegrepen - momenteel het goedkoopst bij Progress). Ik denk dat ik het risico er maar bij neem.
                            Waaraan ligt het prijsverschil? Toch niet alleen aan de BTW want dat is maximaal 5% verschil. Webwinkels hebben natuurlijk minder algemene kosten. Maar tussen de verschillende webwinkels zijn de prijsverschillen soms ook enorm.
                            Pana FZ10

                            Comment


                            • #15
                              heb je de fz10 al in het echt gezien?

                              de grote valt reuze mee als je het mijn vraagt
                              FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                              Canon EOS600d

                              Comment

                              Working...
                              X