Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera kiezen?

    Hallo,

    Ik ben een volkomen leek op het vlak van fotografie, maar mijn vriendin wil zich er graag en verdiepen en daarom heb ik besloten een camera te kopen voor haar verjaardag. Het probleem is echter dat ik niet heel goed weet waar ik vooral op moet letten bij de aankoop van een camera...

    Ik had al even gekeken op internet en twee camera's die, volgens mij, interessant kunnen zijn voor een beginner zijn de volgende: Nikon D3100 en Canon Eos 600D.

    Ik zie dat de Canon onder andere beter scoort op het vlak van pixels, ISO-waarde en schermresolutie, terwijl de Nikon beschikt over beeldsensorreiniging bijvoorbeeld en geleverd wordt met een 18-105 lens tegenover de 18-55 van de Canon.

    Er zijn zo nog wel wat gegevens die verschillen, maar zoals ik al zei weet ik niet in welke mate die belangrijk zijn.

    Wat raden jullie mij aan?

    Alternatieven binnen dezelfde prijsklasse (ongeveer max. 500 euro dus) zijn altijd welkom

    Thanks

  • #2
    Re: welke camera kiezen?

    Ik zie dat de Canon onder andere beter scoort op het vlak van pixels, ISO-waarde en schermresolutie, terwijl de Nikon beschikt over beeldsensorreiniging bijvoorbeeld en geleverd wordt met een 18-105 lens tegenover de 18-55 van de Canon.
    Daar moet je je niet blind op staren!

    Mijn optiek: wat wilt ge / zij gaan vastleggen, welke objectieven passen daarbij en dan pas komt de body.

    Comment


    • #3
      Re: welke camera kiezen?

      Ik denk dat dat in de eerste plaats gewoon de bedoeling zal zijn om mooie(re) vakantiefoto's te kunnen trekken bijvoorbeeld. Voornamelijk landschappen, portretfoto, ... veronderstel ik. Een beetje de voor de hand liggende foto's als ik het zo mag zeggen. Natuurlijk zou het ook wel leuk zijn als er goede sportfoto's kunnen genomen worden aangezien ik aan wielrennen doe .