Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vragen van een beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vragen van een beginner

    Hallo allemaal

    Dit is mijn eerste post op het forum, ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en ik heb wat vragen waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden.

    Wat is nu net het verschil tussen een full frame camera en een gewone reflex camera (bv canon 100-600-60D en 5D)? Waarom passen sommige lenzen niet op een fullframe? En wat wil men net zeggen met cropping factor en ‘stops’? Ik heb het gevoel dat men op vele sites er van uit gaat dat je gewoon weet wat deze termen zijn maar ik heb echt geen idee. Is er iemand die dit in gewone mensentaal kan uitleggen zonder echt zwaar technisch te gaan? Je zou de dingen voor mij echt erg kunnen verhelderen!

    Thanks so much!

    Silke

  • #2
    Re: vragen van een beginner

    Begin hier maar
    Er komen steeds meer zogenoemde full-frame camera's op de markt. Voor iedereen die zich afvraagt wat dat nu precies in houdt en wat de voordelen zijn sommen we ze in dit artikel voor je op. Full-frame camera's zijn overigens nog best prijzig, maar worden steeds betaalbaarder.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: vragen van een beginner

      Bedankt, dit heldert al veel op! Goed geschreven en niet al te technisch . Enkel de ‘stops’ worden in het artikel niet uitgelegd, kan er iemand dat eventueel nog verhelderen?

      Thanks!

      Comment


      • #4
        Re: vragen van een beginner

        Oorspronkelijk geplaatst door Silke82 Bekijk bericht
        ... . Enkel de ‘stops’ worden in het artikel niet uitgelegd, kan er iemand dat eventueel nog verhelderen?

        Thanks!
        Ik heb het idee dat voor veel mensen, met name de fotografen onder ons die nog maar kort met een spiegelreflexcamera fotograferen, of die beginnen te experimenteren, de zogenaamde f/stops of f/getal vreselijk saai en..

        ----
        maar dat had je zelf ook op kunnen zoeken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: vragen van een beginner

          Bedankt!

          Ik had zelf al gezocht maar nergens een echt heldere uitleg gevonden (lees niet megatechnisch).

          Sil

          Comment

          Working...
          X