Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

360° timelapse met POV cams

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 360° timelapse met POV cams

    In deze thread las ik iets over de Camalapse.
    Na wat Googlen en prutsen is dit mijn do-it-yourself-en-een-stuk-goedkopere Camalapse geworden:

    IKEA keuken timer + 2-componenten pasta uit de GAMMA + 1/4" schroef van Miniinthebox + GoPro adapter


    Op youtube zijn er verschillende tutorials die je gaten laten boren in de timer om zo de schroefdraad te bevestigen. De 2-componenten pasta doet net hetzelfde. Het ziet er minder goed uit maar 't is veel sneller klaar. Eens de pasta hard is krijg je hem enkel met hamer en beitel van de timer.


    Nadien de handel op een Gorillapod of eender welk statief en het 360° timelapsen kan beginnen.


    Het enige wat je jammer genoeg niet kan, maar dat kan de Camalapse ook niet dacht ik, is de timer in tegenwijzerzin, trager of sneller laten draaien.

    Voila, misschien heeft iemand hier iets aan

  • #2
    Re: 360° timelapse met POV cams

    Dat is een goed idee.
    De Camalapse kan inderdaad niet achteruit. Soms gaat die zelfs niet vooruit....
    Zo'n keukenwekker zal wel veel sterker zijn.
    Hoe zit het met de "schokjes". Vallen die mee? Want de hoekverdraaing van de Camalapse is ook niet 100% uniform. (Smooth) .
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: 360° timelapse met POV cams

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Hoe zit het met de "schokjes". Vallen die mee? Want de hoekverdraaing van de Camalapse is ook niet 100% uniform. (Smooth) .
      Dat valt heel goed mee. Eigenlijk nog geen last van gehad. Die timers zijn best stevig.

      Comment


      • #4
        Re: 360° timelapse met POV cams

        Dank voor de tip.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: 360° timelapse met POV cams

          superleuk idee, heb je hier al voorbeelden/opnamen van?

          Comment

          Working...
          X