Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera gezocht

    Hey!

    Ik heb enkele vragen en zou het op prijs stellen moesten jullie die even kunnen beantwoorden.
    Ik ga vaak vissen en wil altijd wat foto's nemen maar dan besef ik dat ik enkel men gsm heb van 2 megapixels.. haha
    Dussssss, daar wil ik verandering in en wil een camera gaan aanschaffen.

    Men budget ligt rond de 200 euro, wat voor jullie waarschijnlijk niets iets maar ik wil nog geen al te dure gaan kopen..
    Ik had deze gevonden en had al wat opgezocht en blijkt dat het voor zijn prijs toch en goede camera zou moeten zijn.

    ''NIKON COOLPIX L820''



    http://www.vandenborre.be/compact-fo...pix-l820-black

    Ik vroeg me af of dit een redelijke camera was om mee te beginnen? Ik heb totaal geen ervaring maar heb altijd al graag natuurfoto's bewerkt maar er nooit echt zelf kunnen maken..

    Ook vroeg ik me af of er een lens op kan? En of dit echt nodig was want ik zag dat een lens ookal best veel koste
    Als jullie nog wat meer te zeggen hebben over deze camera hoor ik het graag!

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Camera gezocht

    Wat moet ik hier op antwoorden ?

    Wel .... goed nieuws der zit al een lens op , dus geen extra kosten!
    'T is een héél goe merk !
    Als je der een beetje moeite voor doet ga je der veel mooie foto's mee maken.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Camera gezocht

      Bekijk deze (korte) review en ook de foto's ed. (ISO - F).


      Camera doet het ook goed op iets hogere ISO, vind ik wel belangrijk.
      Hogere ISO > meer ruis (korrels) in de foto.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Camera gezocht

        Besef in de eerste plaats dat er niet echt slecht toestellen meer zijn en dat een duurder toestel ook zijn beperkingen heeft. De onvermijdelijke beperking bij goedkopere toestellen is dat ze ruis tonen wanneer je foto's in donkere omgevingen gemaakt zijn (binnenshuis, valavond, nacht), de ene al meer dan de andere.
        In de tweede plaats moet je beseffen dat de beste camera diegene is die je bij je hebt. Aan een dure camera die je niet bij je hebt, heb je op dat moment niets.

        Bij een camera in jou prijsklasse zou ik behalve naar de bedieningvriendelijkheid en afmetingen, maar naar 2 andere dingen kijken. Deze zijn persoonlijk en er is dus geen beste antwoord. Naarmate je meer eist, zal je hetzij meer compromissen moeten maken (beeldkwaliteit), of meer moeten betalen.
        1) Type batterij: AA batterijen zijn een heel pak goedkoper dan de merkeigen batterijformaten die je na 10j niet meer kan vinden. Ze zijn overal verkrijgbaar en je kan makkelijk enkele reserve batterijen meenemen.
        2) Het bereik:
        - minimum: breed genoeg ? (bvb. een foto in de kamer, in de tuin, op het feest).
        - maximum: groot genoeg ? (bvb. een foto van de voetballende kinderen, vliegtuigen, vogels,)
        - zoom factor: hoe groter, hoe verder min. en max. bereik uit elkaar liggen, maar hoe minder de kwaliteit van de lens

        Ga je naar een hoger prijsklasse dan zal je in de eerste plaats wat meer video mogelijkheden krijgen. Ga je nog hoger dan krijg je grotere diafragma's, betere ISO-ruis prestaties, verwisselbare lenzen, ... en wordt de keuze nog een heel pak moeilijker aangezien elk toestel zijn eigen sterke en zwakke punten heeft.
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

        Comment


        • #5
          Re: Camera gezocht

          Bedankt voor de reacties en de info!


          Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
          Besef in de eerste plaats dat er niet echt slecht toestellen meer zijn en dat een duurder toestel ook zijn beperkingen heeft. De onvermijdelijke beperking bij goedkopere toestellen is dat ze ruis tonen wanneer je foto's in donkere omgevingen gemaakt zijn (binnenshuis, valavond, nacht), de ene al meer dan de andere.
          In de tweede plaats moet je beseffen dat de beste camera diegene is die je bij je hebt. Aan een dure camera die je niet bij je hebt, heb je op dat moment niets.

          Bij een camera in jou prijsklasse zou ik behalve naar de bedieningvriendelijkheid en afmetingen, maar naar 2 andere dingen kijken. Deze zijn persoonlijk en er is dus geen beste antwoord. Naarmate je meer eist, zal je hetzij meer compromissen moeten maken (beeldkwaliteit), of meer moeten betalen.
          1) Type batterij: AA batterijen zijn een heel pak goedkoper dan de merkeigen batterijformaten die je na 10j niet meer kan vinden. Ze zijn overal verkrijgbaar en je kan makkelijk enkele reserve batterijen meenemen.
          2) Het bereik:
          - minimum: breed genoeg ? (bvb. een foto in de kamer, in de tuin, op het feest).
          - maximum: groot genoeg ? (bvb. een foto van de voetballende kinderen, vliegtuigen, vogels,)
          - zoom factor: hoe groter, hoe verder min. en max. bereik uit elkaar liggen, maar hoe minder de kwaliteit van de lens

          Ga je naar een hoger prijsklasse dan zal je in de eerste plaats wat meer video mogelijkheden krijgen. Ga je nog hoger dan krijg je grotere diafragma's, betere ISO-ruis prestaties, verwisselbare lenzen, ... en wordt de keuze nog een heel pak moeilijker aangezien elk toestel zijn eigen sterke en zwakke punten heeft.
          Dus kortom, vind jij dit een 'goede' camera voor zen prijs?
          En je kan bij deze camera dus geen lens vervangen, enkel bij de duurdere camera's is dit het geval?

          Comment


          • #6
            Re: Camera gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door DylanDC Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties en de info!




            Dus kortom, vind jij dit een 'goede' camera voor zen prijs?
            En je kan bij deze camera dus geen lens vervangen, enkel bij de duurdere camera's is dit het geval?
            Neen, kan dus niet.
            Bij een DSLR kan je lenzen vervangen.
            En zo'n DSLR hoeft ook niet duur te zijn
            DSLR = Digital single-lens reflex

            Bijvoorbeeld: Nikon D3200
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Camera gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Neen, kan dus niet.
              Bij een DSLR kan je lenzen vervangen.
              En zo'n DSLR hoeft ook niet duur te zijn
              DSLR = Digital single-lens reflex

              Bijvoorbeeld: Nikon D3200
              ohwww, is het dan wel zo'n goed idee om voor deze te gaan? Als ik de lens niet kan vervangen later?
              Want ik neem aan dat zo'n DSLR geen camera's heeft rond de 200 euro? (met lens erbij)
              Last edited by DylanDC; 11 augustus 2013, 23:20.

              Comment


              • #8
                Re: Camera gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door DylanDC Bekijk bericht
                ohwww, is het dan wel zo'n goed idee om voor deze te gaan? Als ik de lens niet kan vervangen later?
                Want ik neem aan dat zo'n DSLR geen camera's heeft rond de 200 euro? (met lens erbij)
                Is duurder ja
                Voorbeeld: http://www.camerashop.be/category/18...lexcamera.html
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Camera gezocht

                  Je kan nog wat doorsparen, maar heb je echt behoefte aan een duurdere DSLR? Wil je van fotografie je hobby gaan maken? Ik versta dat je gewoon een iets betere kwaliteit wil dan je huidige 2mp? Juist?
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera gezocht

                    TS wil een camera om tijdens het vissen wat foto's te maken. Kijk dan eens naar deze: link.

                    Er zijn nog andere fabrikanten die waterdichte compacts maken met een prijs van rond 200€. Je kan deze laten liggen in het natte gras, in het zand, vastnemen met slijmerige vishanden, ik je bakje met maden leggen en nadien gewoon afspoelen in de vijver. En ook nog eens leuk voor op vakantie in het zwembad.
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera gezocht

                      Het is wel voor meer dan enkel te vissen, ik drukte me mss wat verkeerd uit, vissen was een voorbeeld waar ik het zou bij kunnen gebruiken.
                      Ik had nog 1 vraagje,
                      je kon de lens dus niet verwisselen en een nieuwe kopen maar hier op deze site staat dat de lens wel verwisselbaar is?

                      (Bij eigenschappen onder 'lens') staat er Verwisselbare lens : JA

                      Kan iemand dit even uitleggen?

                      Alvast bedankt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door DylanDC Bekijk bericht
                        Het is wel voor meer dan enkel te vissen, ik drukte me mss wat verkeerd uit, vissen was een voorbeeld waar ik het zou bij kunnen gebruiken.
                        Ik had nog 1 vraagje,
                        je kon de lens dus niet verwisselen en een nieuwe kopen maar hier op deze site staat dat de lens wel verwisselbaar is?

                        (Bij eigenschappen onder 'lens') staat er Verwisselbare lens : JA

                        Kan iemand dit even uitleggen?

                        Alvast bedankt.
                        Hun reclame slogan klopt ook niet Dylan
                        Ik zou direct eens telefoneren naar die winkel en eens vragen hoe ze de lenzen op die camera kunnen wisselen
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera gezocht

                          Ik vind dat je voor dat geld heel wat camera terugkrijgt.
                          Het enige minpunt vind ik de afmetingen, maar een 30x zoom (vanaf een mooie 22mm breedhoek) is natuurlijk ook heel leuk. Deze 22mm breedhoek is ca. dezelfde beeldhoek als de 15-...mm kitlenzen op crop DSLR (15x1.5= 22.5)

                          Heb je echt interesse om meer met fotografie te doen, dan zal je al snel bij 400 à 600€ euro uitkomen voor de betere compacts waarmee je vlot je eigen instellingen kan selecteren en zo een positief verschil kan maken t.o.v. de volledig/semi-automatische mode.

                          Doen zou ik zeggen (of vergelijk met andere toestellen in de prijsklasse). Je gaat er hééééél wat verder mee komen dan met je gsm en voor 200€ ben je maar half zoveel gekl.... als voor 400€ (en 10x minder dan voor 2000€).
                          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                          Comment

                          Working...
                          X