Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

    Even een speciale omgeving van bij onze zuiderburen naar boven halen.




  • #2
    Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

    alles buigt naar het midden, zie weerspiegeling..?
    wel een mooi overzicht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      alles buigt naar het midden, zie weerspiegeling..?
      wel een mooi overzicht.
      grt,bouk.
      Ja, heb ik ook op gemerkt maar als ik de originele afbeelding bekijk is er geen verschil.
      Vooral de weerspiegeling van de rode lamp vond ik eigenaardig. Ik ga sowieso eens terug naar die plek, is niet ver rijden voor mij.
      Maar dan ga ik wel eens een ander tijdstip fotograferen. Zelf ben ik niet 100% tevreden, maar zonder PS bewerken is een marteling.
      Denk dat ik maar beter de cloud neem zoals het is en terug met Adobe in zee ga. Pixelmator deugd niet voor bewerkingen met grote bestanden.
      Maar het is wel een ideaal programma voor personen die nog nooit met photoshop gewerkt hebben en die werken met kleine bestanden.
      Bij te grote bestanden loopt het steeds vast en is de rendering een drama.
      Last edited by pkwy; 10 augustus 2013, 16:56.

      Comment


      • #4
        Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

        Het hellend vlak. Mooi gegeven om te fotograferen.
        Er loopt een vage brede streep dor het midden onderaan van het beeld? ( bewerking? )
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

        Comment


        • #5
          Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

          mooi overzicht, maar nog wa details die beter kunnen zoals de lucht links
          en hier en daar wa rare strepen
          maar scene met potentieel
          hoop dat je nog es teruggaat dan
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

            Ik weet niet hoe die er komt, op andere foto's is de streep ook te zien. Ook niet door de nabewerking, vreemd...

            Comment


            • #7
              Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

              Toch wel een knap beeld..Vind hem ook erg detailrijk, vooral het schip rechts is heel scherp.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

                Mooie landschapsfoto en een mooie plek om te fotograferen. De symmetrie die je gevonden heb is fijn om naar te kijken.
                Groetjes Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

                  Als ik terugkeer naar dit beeld heb ik iets van "Het is ok, maar zeker niet wauw..."
                  Vooral door gebrek aan deftige bewerkingssoftware kreeg ik er niet uit wat ik wou.
                  Ik ben stom geweest om de referentie in software op te geven en over te schakelen naar goedkopere software.
                  De scherpte steekt mij ook tegen ondanks een klein diafragma F16. Ik had scherpgesteld op de rode lamp, maar denk een volgende keer eens focus-stacking te doen.
                  Probleem is dat pixelmator geen uitlijningstool heeft om om alles perfect te laten passen.
                  En heb echt het raden naar die verbuiging in het water. Ook de lucht links steekt me tegen (uitgebrand)
                  Kortom, ik vind het niet slecht maar kon pakken beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                    Als ik terugkeer naar dit beeld heb ik iets van "Het is ok, maar zeker niet wauw..."
                    Kortom, ik vind het niet slecht maar kon pakken beter.
                    Fallitur augurio spes bona saepe suo.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      Fallitur augurio spes bona saepe suo.
                      grt,bouk.
                      "een goede verwachting wordt dikwijls teleurgesteld'
                      Bedankt voor de les Latijn Bouk. Zeker de waarheid!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

                        Kan je die niet wat nabewerken ivm je lensvertekening? 't is het proberen waard!
                        Wel raar die streep...ook te zien op je andere foto's? Of alleen op het water...hoe lang heb je die belicht? Kan ik niet zien. Misschien door je lange sluitertijd...er passeerde misschien juist een boot of zo...zeg zomaar iets hé!
                        O ja...ik zie nog een sensorvlek in het midden onderaan.
                        Je foto...vind die anders wel mooi hoor!
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

                          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                          Kan je die niet wat nabewerken ivm je lensvertekening? 't is het proberen waard!
                          Wel raar die streep...ook te zien op je andere foto's? Of alleen op het water...hoe lang heb je die belicht? Kan ik niet zien. Misschien door je lange sluitertijd...er passeerde misschien juist een boot of zo...zeg zomaar iets hé!
                          O ja...ik zie nog een sensorvlek in het midden onderaan.
                          Je foto...vind die anders wel mooi hoor!
                          Gr Pascale
                          Hallo Pascale,

                          Bedankt voor je commentaar. Die streep is zeer eigenaardig, op andere belichtingen is die ook te zien.
                          Heb daarnet nog eens de reeks doorlopen en telkens staat die streep erop. Waarschijnlijk door de belichting van bijna 30 seconden.
                          Na bewerken lukt voorlopig niet meer, zit zonder PS voor het moment.
                          Tevens bedankt voor die tip over de sensorvlek, hoop dat ik daar snel vanaf ben (na x-aantal duizenden clicks) Nikon D600
                          Mvg, Jelle

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wallonie! Pourqoui cherchez plus loin?

                            Ondanks alle streepen andere eigenaardigheden vind ik het een fraaie foto. Prachtig standpunt.

                            Over drie weken ben ik in de buurt en ga ik deze plek bezoeken
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment

                            Working...
                            X