Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief voor op reis

    Normaal gebruik ik de Gitzo 3530LSV ( oudere versie )
    Een uitstekend statief, niet te zwaar, maar wel groot.
    Zodoende kan hij praktisch gezien niet bevestigd worden op een Lowepro Vertex 100 AW
    Ik zoek dus een statief(je) om mee te nemen op reis.
    Wat moet er op: D800, Nikon lenzen 24mm tot 105mm.
    Niet te vergeten: ook het balhoofd Arca Swiss z1 sp moet erop kunnen.
    En, goed te bevestigen op de lowepro vertex 100aw
    Voorstellen?
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Statief voor op reis

    Ik vraag mij dan af waarom het jouw niet lukt om de Gitzo 3530LSV aan de Lowepro Vertex 100 AW te binden.

    Gebruik je creativiteit eens.

    Comment


    • #3
      Re: Statief voor op reis

      Hier ben ik ten zeerste mee geholpen.
      Heb je dat statief al eens vergeleken met het rugzakje?
      Op de normale wijze kunnen de drie voeten zelfs niet in de voetsteun. ( dan maar twee voeten )
      Tevens steekt het statief 40 cm boven de zak uit.
      Het geheel is bij het dragen totaal onstabiel.
      Wat voorover buigen en het statief valt eruit.
      Straks is mijn balhoofd nog stuk.
      Onderaan zijn er geen bevestigingsmogelijkheden.
      Ofwel draag ik het statief afzonderlijk, ofwel gebruik ik een ander statief(je)
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: Statief voor op reis

        Nen GITZO Traveler? Daar ben ik tevreden van. 'k Lees ook veel goeds over Benro.

        Comment


        • #5
          Re: Statief voor op reis

          Ik heb een Gitzo GT3542LS en die kan ik perfect vastmaken op zowel een Lowepro Flipside 200 en een Lowepro Vertex 200AW. Er passen idd maar 2 poten onderaan, maar dat lijkt mij geen enkel probleem. Bij de Vertex heb ik dan nog twee bevestigingspunten, in het midden en één vanboven, tussen de schouderbanden is een vakje waar nog een band zit voor het statief. Bij de Flipside heb ik maar één band, in het midden van het statief, maar dan gebruik ik nog een extra koord dat ik vastmaak aan het handvat en dan rond het balhoofd. Zo zit het statief goed vast bij mij.

          Overigens lijkt dat statief mij mss een beetje overkill voor maar tot 105mm. Ik zou eens kijken naar de Feisol CT3442 bvb of andere Gitzo traveller statieven uit de 2 reeks.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Statief voor op reis

            Heb je dat statief al eens vergeleken met het rugzakje?
            Yep, maar dan nog zie ik het probleem niet
            Onderaan zijn er geen bevestigingsmogelijkheden.
            Oh die zijn er wel degelijk, maar blijkbaar zie jij het niet alsdanig

            Daarnaast schreef ik ook, dat je je creativiteit moet gebruiken.

            Comment


            • #7
              Re: Statief voor op reis

              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              I
              Overigens lijkt dat statief mij mss een beetje overkill voor maar tot 105mm. Ik zou eens kijken naar de Feisol CT3442 bvb of andere Gitzo traveller statieven uit de 2 reeks.
              Ik neem maar lenzen mee tot 105mm, de rest laat ik thuis. ( ik wil er geen beulenwerk van maken op de geplande voettochten )
              Tevens heb ik indertijd gekozen voor de 3530LSV omdat die best past met mijn grootte ( 188cm ) en maar drie secties heeft ( vlugger opgesteld )
              De Lowepro 200aw is 5 cm hoger dan de 100 aw ( dus daar zal het niet op aankomen, qua bevestiging )
              Heb je al lange voettochten gedaan met de 3542LS op de 200aw?
              De traveller 2 serie is interessant, maar ja, das weeral investeren
              Last edited by dyafani; 10 augustus 2013, 11:14.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Statief voor op reis

                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                Daarnaast schreef ik ook, dat je je creativiteit moet gebruiken.
                Allee bedankt, ik zal mijn best doen.
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                Comment


                • #9
                  Re: Statief voor op reis

                  Hier DEZE met een BH2 balhoofd, is klein, licht en degelijk, maar nog niet gebruikt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statief voor op reis

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hier DEZE met een BH2 balhoofd, is klein, licht en degelijk, maar nog niet gebruikt.
                    Heb deze ook maar dan de aluminiumversie. Al wél gebruikt op reis en heel tevreden van!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statief voor op reis

                      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      Ik neem maar lenzen mee tot 105mm, de rest laat ik thuis. ( ik wil er geen beulenwerk van maken op de geplande voettochten )
                      Tevens heb ik indertijd gekozen voor de 3530LSV omdat die best past met mijn grootte ( 188cm ) en maar drie secties heeft ( vlugger opgesteld )
                      De Lowepro 200aw is 5 cm hoger dan de 100 aw ( dus daar zal het niet op aankomen, qua bevestiging )
                      Heb je al lange voettochten gedaan met de 3542LS op de 200aw?
                      De traveller 2 serie is interessant, maar ja, das weeral investeren
                      Idd, dat is veel investeren voor een paar 100g. Ik heb een maandje geleden nog een wandeling van 20km, zo'n 13 uur (veel gestopt voor foto's, statief opstellen etc) en ik had er geen enkel probleem mee. Dat statief zit goed vast op mijn rugzak. Als je vooroverbuigt, schuift het idd wel wat, maar het komt zeker niet los (als je het vastmaakt zoals ik alleszins). Overigens is mijn 3542 met 4 secties dus die zal ook wat minder lang zijn, dus het verschil is groter dan 5cm, desondanks denk ik dat het prima mogelijk moet zijn om dat statief te bevestigen.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statief voor op reis

                        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        Idd, dat is veel investeren voor een paar 100g. Ik heb een maandje geleden nog een wandeling van 20km, zo'n 13 uur (veel gestopt voor foto's, statief opstellen etc) en ik had er geen enkel probleem mee. Dat statief zit goed vast op mijn rugzak. Als je vooroverbuigt, schuift het idd wel wat, maar het komt zeker niet los (als je het vastmaakt zoals ik alleszins). Overigens is mijn 3542 met 4 secties dus die zal ook wat minder lang zijn, dus het verschil is groter dan 5cm, desondanks denk ik dat het prima mogelijk moet zijn om dat statief te bevestigen.
                        Ik heb het eens nagekeken:
                        De 3530LSV is gesloten 68,3cm lang en de 3542LS is 57,5cm lang.
                        De Lowepro Vertex 100AW is 42cm hoog terwijl de Vertex 200AW 47cm hoog is.
                        Dit wil zeggen dat de 3542LS gemonteerd op de Vertex 200AW bovenaan +/- 10cm uitsteekt. ( zonder balhoofd )
                        De 3530LSV gemonteerd op de Vertex 100AW steekt bovenaan 26cm uit. ( zonder balhoofd )
                        Mijn balhoofd ( Arca Swiss z1sp ) is 10cm hoog.
                        Dus steekt het geheel 36 cm uit boven de Vertex 100AW
                        ( Dit is bijna zoveel als de vertex 100AW hoog is )
                        Ik denk dat zoiets niet zeer stabiel zal zijn voor voettochten.
                        Ik zal me eens "creatief" bezighouden om het statief niet bovenaan, maar onderaan te laten uitsteken...
                        Alhoewel, dan kan ik mijn rugrak niet meer neerzetten.
                        Last edited by dyafani; 11 augustus 2013, 11:00.
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                        Comment


                        • #13
                          Re: Statief voor op reis

                          Dubbele post. Sorry
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                          Comment


                          • #14
                            Re: Statief voor op reis

                            Ik heb het volgende al eens in een ander topic geplaatst:

                            http://forum.belgiumdigital.com/f57/...ml#post3934720

                            Misschien ook nog een mogelijkheid?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Statief voor op reis

                              Gisteren dan toch een extra reisstatief gekocht.
                              Het is de Gitzo Series 1 6X TRAVELER 4S G-LOCK GT1542T geworden.
                              Stevig gebouwd, wel aan de lichte kant, maar kan met een gewicht ( bvb loweprotas ) gehaakt aan de middenzuil verzwaard worden.
                              Veilig laadvermogen: 8kg
                              Kan perfect gemonteerd worden op de lowepro 100AW
                              Dank voor de raadgevingen.
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                              Comment

                              Working...
                              X