Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

    Een tweetal jaar geleden heb ik de kleine Canon PowerShot SX220 HS gekocht. Ik heb toen speciaal voor dit model gekozen omdat hij zo klein is zodat we hem makkelijk kunnen meedragen. Jammer genoeg heeft de zoomknop het afgelopen weekend het begeven en omdat herstellen wellicht te duur zal zijn ben ik meteen op zoek gegaan naar een nieuw toestel... deze keer vormt het echter geen probleem dat het wat groter is, alleen wil ik toch echt onder de 400 EUR blijven.

    Ik had mijn oog laten vallen op de Nikon Coolpix p520, alleen vind ik de camerabeelden van dat toestel niet zo geweldig (afgaande op YouTube video's). Daarnaast kan je de batterij blijkbaar enkel opladen via het toestel zelf, volgens enkele websites althans.

    Aangezien het die Nikon dus niet zal worden vraag ik graag iemands anders advies. Ik ben dus echt niet op zoek naar een DSLR, maar naar een camera die een mooie middenweg vindt tussen prachtige foto's en full HD filmen.

  • #2
    Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

    Zou eens bij Sony (filmcamera) kijken.
    Met een aantal toestellen kan je aparte foto's maken.
    Zo ben je zeker van een goede kwaliteit zowel bij de foto als de film.
    Ook hier zijn er toestellen die je enkel kan opladen als die batterij in het toestel zit.
    Persoonlijk vind ik dat geen probleem.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Zou eens bij Sony (filmcamera) kijken.
      Met een aantal toestellen kan je aparte foto's maken.
      Zo ben je zeker van een goede kwaliteit zowel bij de foto als de film.
      Ook hier zijn er toestellen die je enkel kan opladen als die batterij in het toestel zit.
      Persoonlijk vind ik dat geen probleem.
      Met die Canon PowerShot was dat wel een probleem aangezien dat ding batterijen vrat en ik soms wel vijf keer te batterij moest vervangen . Een filmcamera, het zou inderdaad ideaal zijn om te filmen. Maar kan je daarmee wel fatsoenlijk foto's maken? Ik bedoel... ik gebruik dat ding niet om foto's van een etentje te maken ofzo . Ik moet snel bewegende beelden mooi kunnen vastleggen. Denk maar aan auto's, attracties,...

      Comment


      • #4
        Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

        Oorspronkelijk geplaatst door MasVaK Bekijk bericht
        Met die Canon PowerShot was dat wel een probleem aangezien dat ding batterijen vrat en ik soms wel vijf keer te batterij moest vervangen . Een filmcamera, het zou inderdaad ideaal zijn om te filmen. Maar kan je daarmee wel fatsoenlijk foto's maken? Ik bedoel... ik gebruik dat ding niet om foto's van een etentje te maken ofzo . Ik moet snel bewegende beelden mooi kunnen vastleggen. Denk maar aan auto's, attracties,...
        Als je filmt dan kan je dat allemaal he
        Het zijn tenslotte een aantal foto's die de film bevatten.
        Haal er eentje (een frame & foto) uit die je het beste vindt.

        Sony is zuiniger wat de batterij betreft.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

          ik heb inmiddels veel compact toestelletjes versleten, maar steeds net niet het toestel wat ik zocht, totdat ik op de Nikon 1 serie stuitte, beetje middenweg tussen een compact en een reflex, systeemcamera dus, toestellen zijn redelijk klein, voordeel van verwisselbare (kleine) lenzen, maar grootste pluspunt, erg goed in foto, maar ook in HD film, ook in de hoge ISO's erg goed.
          Dus kijk ook eens even naar deze Nikon 1 serie, de J1 met name, fantastiche fotokwaliteit, snel (60 beelden per seconde), retesnelle Autofocus, volledig instelbaar.
          Echt een aanrader als je iets zoekt wat beide goed kan en toch niet al te groot is.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

            Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
            ik heb inmiddels veel compact toestelletjes versleten, maar steeds net niet het toestel wat ik zocht, totdat ik op de Nikon 1 serie stuitte, beetje middenweg tussen een compact en een reflex, systeemcamera dus, toestellen zijn redelijk klein, voordeel van verwisselbare (kleine) lenzen, maar grootste pluspunt, erg goed in foto, maar ook in HD film, ook in de hoge ISO's erg goed.
            Dus kijk ook eens even naar deze Nikon 1 serie, de J1 met name, fantastiche fotokwaliteit, snel (60 beelden per seconde), retesnelle Autofocus, volledig instelbaar.
            Echt een aanrader als je iets zoekt wat beide goed kan en toch niet al te groot is.
            Ziet er een leuk ding uit. Maar ik zie dat die maar 10 megapixel heeft, beetje weinig nee?

            Comment


            • #7
              Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

              is meer dan genoeg, mensen laten zichzelf tegenwoordig helemaal dol maken door megapixels, de Nikon 1 heeft er 10 milj. voor normaal fotogebruik tot vergrotingen 50 x 70 meer dan genoeg, zeker voor normaal kijkgenot, dus laat je niet al te dol maken hierdoor.
              Ik gebruik soms nog een Konica G600, slechts 6 milj. pixels, maar een kwaliteit wat er uit komt rollen, zeker voor vakantie's en dagjes uit meer dan genoeg, dus zeker de 10 milj van de Nikon 1.

              Nikon heeft speciaal gekozen om niet te hoog te gaan in de pixels, door slechts 10 milj. te gebruiken hebben ze het ruisniveau uitstekend onder controle en kun je zelfs tot 3200 bruikbare foto's nemen, ideaal voor de vakantieavonden of wanneer er iets minder licht voor handen is, voorheen en nog steeds heb je compact camera's die na ISO 800 dramatische beelden afleveren, mischien wel met 14 of 16 milj pixels, maar wel onbruikbare pixels.

              Ik heb een aantal camerá, eentje van 12, 16, 24 milj. pixels, maar als het om video gaat en dagjes uit met bijbehorend gebruikersgemak dan gaat deze rakker mee, foto's zijn altijd goed, AF precies waar ik het wil hebben, geen enkele misser, IQ is buitegewoon goed, JPEG's direct uit de camera erg mooi, kleurweergave beter dan welke camera dan ook die ik heb.
              Last edited by Closupshooter; 13 augustus 2013, 10:18.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

                Oorspronkelijk geplaatst door MasVaK Bekijk bericht
                Ziet er een leuk ding uit. Maar ik zie dat die maar 10 megapixel heeft, beetje weinig nee?
                Eén van Nikons toptoestellen, en dat is de D3S toch nog steeds, heeft ook "maar" 12 milj. pixels......maak je daar echt geen zorgen over...
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

                  Sony nex?
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    Sony nex?
                    Daar zat ik dan toch ook aan te denken.
                    Ik heb de Nex-5n (ondertussen al iets ouder) maar ik sta nog steeds versteld van de video (en geluidskwaliteit).

                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                    Is een filmpje dat ik gemaakt heb tijdens een feestje. In zeer donkere omstandigheden levert dat ding (voor mij) toch nog goeie kwaliteit. Het geluid mag er ook best zijn als je weet dat ze daar niet netjes 90dB(A) draaien

                    Comment


                    • #11
                      Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

                      Canon ixus 255 HS biedt zeer goede foto -en videokwaliteit voor weinig geld.
                      - Photography made me look at things differently -

                      Comment


                      • #12
                        Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

                        Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
                        Canon ixus 255 HS biedt zeer goede foto -en videokwaliteit voor weinig geld.
                        Nog niet helemaal wat ik zoek. Die zoom is een beetje beperkt . En wat betreft die Sony NEX... met alle lenzen erbij zou dat een beetje te kostelijk worden naar mijn mening.

                        Iemand ervaring met Panasonic DMC FZ150?
                        Last edited by MasVaK; 14 augustus 2013, 09:30.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

                          Oorspronkelijk geplaatst door MasVaK Bekijk bericht
                          Iemand ervaring met Panasonic DMC FZ150?
                          Dan zou je misschien ipv een ouder toestel te kiezen net zo goed kunnen wachten op de nieuwe FZ 72 die binnenkort leverbaar is, wel precies binnen je budget.

                          http://www.camerashop.be/product/356...-dmc-fz72.html


                          FZ 150 is op de meeste webshops niet meer leverbaar en als je dan al eentje kan vinden, prijzen varieren tussen 370 en 500 euro , das duurder dan de nieuwste...

                          http://www.kieskeurig.be/digitale_ca...c-fz150/977759

                          mvg,
                          Last edited by Henk_01; 14 augustus 2013, 10:21.
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                            Dan zou je misschien ipv een ouder toestel te kiezen net zo goed kunnen wachten op de nieuwe FZ 72 die binnenkort leverbaar is, wel precies binnen je budget.
                            FZ 150 is op sommige webshops niet meer leverbaar en als je dan al eentje kan vinden, prijzen varieren tussen 370 en 498 euro , das duurder dan de nieuwste...

                            http://www.camerashop.be/product/356...-dmc-fz72.html

                            mvg,
                            Inderdaad, maar de FZ150 heeft een kantelbaar scherm en dat nieuwe model niet. Choices... so many choices .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Middenweg tussen fototoestel en videocamera...

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Zou eens bij Sony (filmcamera) kijken.
                              Met een aantal toestellen kan je aparte foto's maken.
                              Zo ben je zeker van een goede kwaliteit zowel bij de foto als de film.
                              Ook hier zijn er toestellen die je enkel kan opladen als die batterij in het toestel zit.
                              Persoonlijk vind ik dat geen probleem.
                              Ik heb een Sony HDR SR-7E filmcamera waarmee je zowel tijdens het filmen foto's kan maken, maar ook zonder te filmen foto's kan maken.
                              Maar door de 'kwaliteit' ga ik die foto's hier toch niet tonen hoor .
                              Ik heb het een aantal keer gedaan, maar het blijft bij filmen alleen nu.
                              Ik denk dat het nog steeds het beste is een filmcamera voor het filmen en een fototoestel voor het fotograferen te gebruiken.
                              Maar voor een budget van 400 euro zal dit moeilijk worden vrees ik.
                              Het nadeel als je beide hebt : wat neem je bv. mee op reis ?
                              Ooit nam ik beide mee, en filmde en fotografeerde, maar dat heb ik nogal vlug achterwege gelaten.
                              Nu is het ofwel filmen ofwel foto's nemen, maar meestal is het foto's nemen.
                              Is er dan toch eens iets wat mooi is om te filmen, dan gebruik ik het fototoestel, maar dat is eerder zelden.
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X