Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stap voor stap gebruik Hoya NDX8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stap voor stap gebruik Hoya NDX8

    hallo,

    Graag had ik vernomen, stap voor stap, hoe ik best zo'n filter gebruik om nachtnames te maken met bijv. de uitdeinende autolichten.

    Er wordt veel over de filters geschreven, en hoe je ze kan bestellen, maar hoe je het effectief moet doen met de juiste camera-instellingen lijkt me niet makkelijk om te vinden. De youtube filmpjes zijn ook in het Engels. Hier en daar spreekt men van de AEL-lock, ... af en toe niet.

    Vertrekpunt : een donkere avondscene met verlichting en redelijk wat passerende auto's , manuele instelling bijv. f 22, en 2 sec sluitertijd. (zonder de filter erop). Dus met de filter erop mag ik 3 stops verminderen met deze ND8 (dus 4, 8 , 16 sec ?). Ik stel met de filter erop 16 sec, en f22. .... Ik las ook dat je moet scherpstellen zonder de filter, half indrukken, je kan toch moeilijk je knop half ingedrukt houden en dan je filter erop steken ?

    Dank alvast voor een soort 'stappenplan' ... Of een link naar een goede site ...


    Merci !
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600
Working...
X