Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm + passend statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflectiescherm + passend statief

    Ik overweeg om me binnenkort ook een reflectiescherm aan te schaffen gezien dit toch heel handig blijkt te zijn in omstandigheden waar licht gekaatst moet worden en om licht toe te voegen aan het onderwerp. Wat ik zoek is dus een goed reflectiescherm, eventueel met meerdere functies en/of kleurencombinaties, maar ook een statief dat zonder probleem compatibel is met het reflectiescherm. Op die manier hoef ik niet altijd te rekenen op een 3e persoon voor het vasthouden van het scherm

    Qua budget zou ik voor de combinatie van beide toch graag een maximum houden van €150, minder is natuurlijk ook welkom zolang de kwaliteit er ook blijft dan
    Alvast bedankt
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

  • #2
    Re: Reflectiescherm + passend statief

    150 euro en een degelijk reflectiescherm, veel succes

    de betere reflectie-schermen zijn die van sunbounce & lastolite en de goedkoopste / kleinste sunbounce begint al bij 200 euro, dan heb je nog geen statief. al maakt het statief weinig uit want sunbounce verkoopt een 'universele' grip head die op praktisch elk licht-statief zal passen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Reflectiescherm + passend statief

      Dan zal het budget verhoogt moeten worden me dunkt.
      Heb je enkele aan te raden schermen voor me en dito statieven?
      Thanks
      Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
      Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

      Comment


      • #4
        Re: Reflectiescherm + passend statief

        je kan gebruik gaan maken van de goedkope 5-in-1's maar ik heb er zo eentje liggen en eigenlijk nog nooit gebruikt.

        bij sunbounce kan je gaan ook voor de sunmover, die zit wel in je budget dacht ik.
        die kan je met 1 hand vasthouden.

        ik heb de sunbounce griphead gebruikt samen met zowel een sunbounce zebra pro & een silver mini. had ook de mogelijkheid voor een silver pro maar die heb ik nog niet gebruikt, al is het enkel de oppervlakte die wijzigt t.o.v. de mini
        kleur hangt af van de outcome die je wenst.

        ik stel voor om ze anders eens te huren want het is toch niet altijd even easy om ermee te werken.
        het is echt kijken als je ze wil richten en met een statief-combinatie ben je ook weer beperkter.
        zoek eens de fotostudio in aalst op, hij verhuurt deze schermen op dag-, weekend- en weekbasis, al dan niet met grip-head erbij
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Reflectiescherm + passend statief

          Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
          150 euro en een degelijk reflectiescherm, veel succes

          de betere reflectie-schermen zijn die van sunbounce & lastolite en de goedkoopste / kleinste sunbounce begint al bij 200 euro, dan heb je nog geen statief. al maakt het statief weinig uit want sunbounce verkoopt een 'universele' grip head die op praktisch elk licht-statief zal passen

          Tja, dat is net zoals met camera's hé, de beste zijn natuurlijk de pro FF toestellen, maar je kan evengoed foto's maken met een instapmodel.
          Het is maar wat voor soort fotograaf je bent en wat je budget is
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Reflectiescherm + passend statief

            Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
            150 euro en een degelijk reflectiescherm, veel succes

            de betere reflectie-schermen zijn die van sunbounce & lastolite en de goedkoopste / kleinste sunbounce begint al bij 200 euro, dan heb je nog geen statief. al maakt het statief weinig uit want sunbounce verkoopt een 'universele' grip head die op praktisch elk licht-statief zal passen
            Schei toch uit zeg!!!
            Niet iedereen hoeft het duurste van het duurste te hebben
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: Reflectiescherm + passend statief

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              ... Niet iedereen hoeft het duurste van het duurste te hebben
              Indeed, maar ze willen wél allemaal topkwaliteit.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Reflectiescherm + passend statief

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Indeed, maar ze willen wél allemaal topkwaliteit.
                Dat dan weer wel :-). Maar heb ontelbare prachtige platen gezien die met een "waardeloze" 5-in-1 zijn gemaakt. Dus die dingen zijn bij goed gebruik meer dan voldoende
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Reflectiescherm + passend statief

                  sommige 5-1 types zijn best goed, maar vooral goedkoop. Ikzelf gebruik een lastolist trigrip, bestaat een arm voor om dit te bevestigen op een statief en valt in je budget.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflectiescherm + passend statief

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Schei toch uit zeg!!!
                    Niet iedereen hoeft het duurste van het duurste te hebben
                    als je dan toch zo leuk sarcastisch wilt doen, kom dan maar gerust eens kijken wat er hier ligt aan materiaal, zeker niet het duurste van het duurste, integendeel.
                    ik heb gewoon intussen een 5-in-1 lange tijd geleden gekocht en heb die mss 2x gebruikt, daarnaast heb ik intss ook 2-3x sunbouncen gehuurd en mijn voorkeur gaat daar gewoon naar uit. het levert mooier licht naar mijn mening en de sunbounce rechthoekige schermen werken 'makkellijker' in de zin van de de grootte van het scherm.
                    maar that's just me. en nogmaals duidelijk dat ik mijn beslissing ga doorvoeren want owee als ge tips of mening durft geven.
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflectiescherm + passend statief

                      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                      sommige 5-1 types zijn best goed, maar vooral goedkoop. Ikzelf gebruik een lastolist trigrip, bestaat een arm voor om dit te bevestigen op een statief en valt in je budget.
                      hey unalom,

                      kan je me daar het type eens van geven welke het precies is?
                      ben vooral op zoek naar een scherm die gemakkelijk in combinatie kan met een statief
                      heb al enkele schermen gezien, maar ze lijken me niet altijd even handig om te combineren met een statief

                      @ SVIS: ik heb geen enkel probleem met jouw mening hoor, voor mij is alles van reacties welkom
                      Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                      Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                      Comment

                      Working...
                      X