Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van nik software naar lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van nik software naar lightroom

    Hallo,
    Ik heb dit weekend een workshop HDR gevolgd en wil dus nu mijn foto's gaan bewerken in HDR efex pro2. Ik selecteer mijn foto's, exporteer naar de HDR-software en doe dan hier mijn bewerking.
    Als ik nadien op save klik en naar lightroom ga, dan vind ik nergens mijn foto terug.
    Ik probeer deze dan te importeren maar dan zegt de catalogus dat dit bestand (lees foto) reeds geïmporteerd is.
    Heeft iemand raad/kent iemand dit "probleem"? Moet ik bepaalde wijzigingen uitvoeren? Hoe hebben jullie dit opgelost?
    Groetjes
    Anneke

  • #2
    Re: van nik software naar lightroom

    Zou het kunnen dat je originele foto van een zgn. "trefwoord" is voorzien ?
    De bewerkte foto heeft deze tag niet maar is wel ergens aanwezig in Lightroom en kan daarom geen tweede keer worden geïmporteerd.
    Kijk eens bij je foto's "zonder trefwoord ", zet er het trefwoord bij en Kees zou moeten klaar zijn ;-)
    Niet zeker maar het zou kunnen !
    Hopelijk helpt dit,
    grtz
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #3
      Re: van nik software naar lightroom

      Zitten je bronfoto's in een collection (verzameling), dan zou het kunnen dat de hdr foto niet automatisch in de verzameling toegevoegd wordt. Rechterklik op één van de bronfoto's en kies 'ga naar Map in Bibliotheek' en kijk of je daar de HDR wel ziet staan.

      Alternatief: kijk of je HDR resultaat niet gestapeld is met de andere bronfoto's (je kan dat zien als er links bovenaan een cijfertje in de miniatuurweergave staat): klikken op dat cijfertje klapt de stapel open en normaal zou je foto ertussen moeten staan.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

      Comment


      • #4
        Re: van nik software naar lightroom

        Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
        Zitten je bronfoto's in een collection (verzameling), dan zou het kunnen dat de hdr foto niet automatisch in de verzameling toegevoegd wordt. Rechterklik op één van de bronfoto's en kies 'ga naar Map in Bibliotheek' en kijk of je daar de HDR wel ziet staan.

        Alternatief: kijk of je HDR resultaat niet gestapeld is met de andere bronfoto's (je kan dat zien als er links bovenaan een cijfertje in de miniatuurweergave staat): klikken op dat cijfertje klapt de stapel open en normaal zou je foto ertussen moeten staan.
        Ik ben er ondertussen uitgekomen en inderdaad mijn foto's zitten in een verzameling en worden dus niet auto aan de verzameling toegevoegd.

        Ik ga nu mijn HDR-foto's aanmaken en deze naar de verzameling plaatsen en de andere (maw die bracketing-foto's) uit die verzamelling verwijderen.

        Thx zoltan en morethan words voor de hulp.

        Comment

        Working...
        X