Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

    Heb hier al eens de zoek functie geraadpleegd, maar niet echt antwoord gevonden op mijn vragen.

    Ik zou graag mijn opname draadloos verzenden naar mijn laptop. Die is op dit ogenblik verbonden doormiddel van een hdmi kabel met de tv.
    Nu zou ik graag mijn opname van mijn nikon d5100, naar mijn laptop zenden. Maar zonder gebruik te maken van de usb draad, maar draadloos.
    Ik weet dat nikon hiervoor een transmitter en receiver verkopen(. Maar deze zijn me net wat te duur, spreekt men al snel over 1000euro en meer.
    Nu heeft nikon ook de WU-1a en de Wu-1b. Dit zou een goedkopere oplossing geweest zijn, echter niet compatibel met de D5100.
    Dus ben ik uiteindelijk uitgekomen op een Wifi sd kaart. Enkel vind ik niet terug of deze met de D5100 werken. Iemand een idee?
    Moest dit werken, welke raden jullie dan aan. Want na wat zoek werk, zou de Eye-Fi kaarten niet echt goed passen.
    Meestal kom ik uit op transcend wifi sdhc kaarten. Maar sandisk heeft er ook enz.
    Doen deze dingen hun werk dat ze beloven en iemand een idee welke afstand er max tussen toestel en laptop mag zitten. En zou het mogelijk zijn de beelden gelijk in lightroom 4 op te slagen op de laptop, via de functie tethering.
    Enkel opslagen, bediening gebeurd aan het toestel ( dus geen 100% tethering enkel gebruiken als functie, voor er hier discussies over komen.)

    Alvast mijn dank.

  • #2
    Re: Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

    Met Transcend alleen JPG, BMP, PNG geen Raw LINK met Sandisk ook geen Raw bestanden citaat -Compatibility and Warranty
    The SanDisk Eye-Fi Wireless Memory Card is compatible with 802.11 b/g/n wireless networks on the 2.4GHz band. The card cannot wirelessly upload RAW format images. The card is backed by a two-year limited warranty.
    Link
    Wat ik gevonden heb, grt
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      Met Transcend alleen JPG, BMP, PNG geen Raw LINK met Sandisk ook geen Raw bestanden citaat -Compatibility and Warranty
      The SanDisk Eye-Fi Wireless Memory Card is compatible with 802.11 b/g/n wireless networks on the 2.4GHz band. The card cannot wirelessly upload RAW format images. The card is backed by a two-year limited warranty.
      Link
      Wat ik gevonden heb, grt
      Dus indien je de foto's maakt in RAW+JPEG op een Eye-Fi Wireless, dan worden enkel de JPEG's verzonden?
      Dat zou op zich wel een bruikbare functie zijn.
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #4
        Re: Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Dus indien je de foto's maakt in RAW+JPEG op een Eye-Fi Wireless, dan worden enkel de JPEG's verzonden?
        Dat zou op zich wel een bruikbare functie zijn.
        Indien je een Eye-fi pro kaart koopt kan je kiezen of je beide formaten of bvb alleen JPEG's doorstuurt.Doorsturen van JPEG's alleen gaat natuurlijk heel wat sneller en is dus praktischer dan ook de grote raw bestanden draadloos te verzenden. Met de nieuwste ( en goedkopere kaartjes : Mobi wifi ) kan je echter enkel JPEG's doorsturen.
        De kaartjes zijn een pareltje van kleine electronica en creëren via een ingebouwde router een eigen wifi netwerkje. Dit systeem werkt echt goed maar het opstarten ( lees maar registreren enz ) van de kaart via de website van Eye-fi is niet echt gebruiksvriendelijk. De kaarten worden overigens in Europa nog niet ondersteund door het bedrijf zelf en zijn hier enkel online te koop .
        Om de registratie problemen te illustreren : als je met de nieuwste kaartjes werkt op bvb een Ipad moet je de taal van je Ipad even in het Engels veranderen om de app de eerste keer correct te kunnen opstarten ( anders zie je niet alle login opties )...
        Je moet je natuurlijk ook afvragen of je zoiets echt nodig hebt; indien je bvb tijdens een fotoshoot snel ( +/-10 sec nadat de foto is gemaakt - voor JPEG ) en draadloos foto's aanschouwelijk in iets groter formaat wil voorstellen op een ipad aan een client of vrienden is het wel een aanrader.
        A picture says more than a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

          Dan zou het idd. voor mij nog een zeer goede oplossing zijn. Al de rest hadden extra's geweest.
          Maar opslaan in raw en jpeg, om dan vervolgens de voorvertooning van de jpeg in het groot te krijgen is al voldoende.
          Zo lang de sandisk en trancsend wifi kaarten ook maar raw kunnen opslaan en achteraf gewoon te importeren zijn. Want dat is me nog niet 100% duidelijk.

          Alvast hartelijk dank voor alle info

          Comment


          • #6
            Re: Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

            Het Transcend WiFi SD-kaartje slaat zowel jpg- als rawbestanden op (dus als je bv. vergeet om een cf-kaart in jouw camera te stoppen, dan worden zowel het jpg- als het rawbestand op de WiFi SD-kaart bewaard). Zoals reeds hiervoor gemeld, enkel de jpg wordt verzonden.
            De reikwijdte van het Transcend WiFi-netwerkje bedraagt zo'n 4 à 5 meter.
            Bij mijn camera is het zo dat de connectie tussen het WiFi-kaartje en de iPad afhankelijk is van de ingestelde duur van de lichtmeter in de camera. Als in de camera-menu die tijdsduur kort staat ingesteld (bv. 60 seconden), dan zal je om de minuut dus een verbreking van de WiFi-connectie krijgen. Daarom best een langere tijd (10 minuten) instellen op de momenten dat je gebruik maakt van de WiFi-verbinding.
            Last edited by guydw; 7 augustus 2013, 14:35.
            www.guydewestelinckfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

              Je hebt bij de Eye-fi kaartjes de optie om ofwel de bestanden door te sturen en te bewaren op zowel ipad als sd kaart; ofwel door te sturen naar pc, mac of ipad en te wissen op de sd kaart ( zgn eternal memory ); ofwel tenslotte maar dat is dan tegen betaling van een maandelijks klein bedrag als backup door te sturen naar een server online.
              Een bijkomende gadget is dat je de foto's , door gebruik te maken van de eye-fi applicatie op je computer, bij het downloaden op de computer kan geotaggen. Dit is wel een geotagging via gsm masten ipv gps gegevens ( dwz hoe meer masten in de buurt staan op het ogenblik van het nemen van de foto hoe preciezer en omgekeerd ). Ik heb deze optie nog niet gebruikt en weet dus niet hoe precies de lokalisering is ...
              Nog een laatste ding : doorsturen gaat over ettelijke meters.
              Last edited by luc.merckx; 7 augustus 2013, 15:56.
              A picture says more than a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

                1 antwoord : camranger. niet goedkoop maar werkt veel stabieler dan een eye-fi kaartje (of het nu van eye-fi zelf is of sandisk)
                www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                Comment


                • #9
                  Re: Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

                  Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                  1 antwoord : camranger. niet goedkoop maar werkt veel stabieler dan een eye-fi kaartje (of het nu van eye-fi zelf is of sandisk)
                  +1

                  Die WIFI kaartjes geven een zwak WIFI signaal en het feit dat ze in uw camera zitten verbetert het signaal niet. M.a.w. ze zijn traag (zeker voor grote RAW bestanden) en het signaal valt vaak uit tenzij je vlak bij de ontvanger zit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draadloos verzenden van raw bestand naar laptop.

                    Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                    1 antwoord : camranger. niet goedkoop maar werkt veel stabieler dan een eye-fi kaartje (of het nu van eye-fi zelf is of sandisk)
                    Ik werk met camranger op d600 en ook op D300s in combinatie met Samsung 10;1 tablet (android) dit gaat ook met win 8 laptop.

                    Daar kan men livevieuw van camera draadloos op krijgen, met als groot voordeel afstandsbediening via camranger.

                    Grt Casie

                    Comment

                    Working...
                    X