Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 papraplu voor 2 personen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 papraplu voor 2 personen

    Enkele weken geleden heb ik bij d'oracle de workshop strobist gevolgd.
    Ik heb hier en daar ook al wat geoefend en het lukt 'redelijk', met wisselend succes laten we zeggen.

    Ik heb wel een vraagje, als je 2 personen fatsoenlijk wil uitlichten, heb je dan automatisch een probleem als je maar één flitser en paraplu hebt? Heb je in principe een tweede flitser nodig om goede resultaten te bekomen? Als je het toch met een flits en één modifier wil doen, waar zet je de paraplu dan best en waarop moet je nog zoal letten? Het lijkt me nodig om de plu iets verder weg te zetten en de hoek minder schuin, omdat de ene anders in de schaduw staat van de andere...

    Ik ben gevraagd om binnenkort enkele foto's te maken van een koppel dat gaat trouwen, en wil me een beetje voorbereiden... Gelukkig liggen de verwachtingen niet té hoog en kan ik van de gelegenheid gebruik maken om te experimenteren. Ik zal overigens ook foto's maken met mijn reflectiescherm, dus ik ga niet op één paard wedden :-)

    @ d'oracle; staat het vervolgdeel van de workshop nog niet op de agenda? :-)
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: 1 papraplu voor 2 personen

    Met 1 plu krijg je gemakkelijk 3 tot 5 personen uitgelicht hoor. Dat lukt mij toch met een yongnuo 560 reportageflits.
    De plu zet ik gewoon rechts naast me iets hoger dan de personen, mijn camera raakt de plu zelfs soms, zo dicht zet ik hem.

    Werken met meerdere flitsen is natuurlijk nog beter en heb je eindeloos mogelijkheden. Vooral als je de achtergrond nog eens wit wil zal je daar ook extra 1 of 2 flitsen nodig hebben. + hairlight, maar ja, zo komen we bij strobist en daar kan je hier al veel over vinden op het forum.

    Comment


    • #3
      Re: 1 papraplu voor 2 personen

      Heel veel hangt af van de grootte, en de kwaliteit van de paraplu.
      Er is wel degelijk een verschil in.
      Als je binnen fotografeert, of op een plek met weinig licht,benje wel erg beperkt,
      en kan je enkel "artistieke" shoots doen (vind ik)
      Voor een huwelijk zou je mensen toch beter moeten uitlichten.

      Als je buiten bent,dan is een paraplu wel ideaal als invulflits (hoewel ik eerder voor een sunbounce zou gaan)
      Dan toch zeker zandzak voorzien,zodat je statief en paraplu niet tegen de grond waaien.

      Comment

      Working...
      X