Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau des Peintures

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chateau des Peintures

    Verlangend naar die ene aanraking


    Ik ben benieuwd wat julle er van vinden?

    MxM

  • #2
    Re: Chateau des Peintures

    Euh, een beetje benepen ? Ik vind dat die piano wel wat ruimte vraagt. Ik kan me wel voorstellen dat er misschien storende elementen in de omgeving waren ?
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment


    • #3
      Re: Chateau des Peintures

      Onderwerp is de piano, jammer dat er niet veel van te zien is.

      Comment


      • #4
        Re: Chateau des Peintures

        Knap plaatje, de donkere delen onderaan iets meer belichten
        Mvg
        Francis
        Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

        Comment


        • #5
          Re: Chateau des Peintures

          Volg een beetje mijn voorgangers.
          Die centrale met een stukje stoel op je site vind ik beter.
          I put the sexy in dyslexia

          Comment


          • #6
            Re: Chateau des Peintures

            Dank voor jullie reacties en feedback! Het was behoorlijk schemerig binnen en dat wilde ik terug laten komen in de foto vanwege het realisme... wat betreft het kaderen, smaken verschillen.

            Comment


            • #7
              Re: Chateau des Peintures

              Oorspronkelijk geplaatst door MxM Bekijk bericht
              wat betreft het kaderen, smaken verschillen.
              ... maar dan misschien toch wel niet:
              Het oog (om het niet over hersenfuncties te hebben) zal steeds contrastrijke lijnen opzoeken die op een rustgevende verhouding van het totaalbeeld liggen. In een 2:3-formaat liggen die lijnen dan ook op een 2/3. Daarnaast zullen lichte elementen in de gezochte lijnen of vlakken steeds de voorkeur krijgen. In dit vb vlucht de aandacht weg van de donkerte onderaan, over de 2 lichtlijnen van de ramen, naar het opgelichte middenpunt boven op het plafond en trekt zo de aandacht weg boven buiten het beeld. Zeer goed als de aandacht moet worden geplaatst naar iets wat zich boven je foto bevindt; maar dat kan hier alsnog de bedoeling niet zijn.
              Om dit te counteren kan je zoals hierboven reeds vermeld een tikje licht onderaan in beeld brengen om de lichtvlakken verticaal in evenwicht te zetten maar beter lijkt me hier om je standpunt horizontaal op te shiften om de donkerte onderaan iets meer uit beeld te schuiven en de oplichting van het plafond meer in beeld te brengen, tot waar de belichting ervan vanuit de ramen uitdeint (en desnoods op de bovenrand wat vignet in te tekenen).
              Behalve het afleidend effect van die contrasterende lichtplaatsing is het uiteraard een goed shot.

              Cheers,
              F.

              Comment


              • #8
                Re: Chateau des Peintures

                Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                ... maar dan misschien toch wel niet:
                Het oog (om het niet over hersenfuncties te hebben) zal steeds contrastrijke lijnen opzoeken die op een rustgevende verhouding van het totaalbeeld liggen. In een 2:3-formaat liggen die lijnen dan ook op een 2/3. Daarnaast zullen lichte elementen in de gezochte lijnen of vlakken steeds de voorkeur krijgen. In dit vb vlucht de aandacht weg van de donkerte onderaan, over de 2 lichtlijnen van de ramen, naar het opgelichte middenpunt boven op het plafond en trekt zo de aandacht weg boven buiten het beeld. Zeer goed als de aandacht moet worden geplaatst naar iets wat zich boven je foto bevindt; maar dat kan hier alsnog de bedoeling niet zijn.
                Om dit te counteren kan je zoals hierboven reeds vermeld een tikje licht onderaan in beeld brengen om de lichtvlakken verticaal in evenwicht te zetten maar beter lijkt me hier om je standpunt horizontaal op te shiften om de donkerte onderaan iets meer uit beeld te schuiven en de oplichting van het plafond meer in beeld te brengen, tot waar de belichting ervan vanuit de ramen uitdeint (en desnoods op de bovenrand wat vignet in te tekenen).
                Behalve het afleidend effect van die contrasterende lichtplaatsing is het uiteraard een goed shot.

                Cheers,
                F.
                Dank voor je heldere uitleg... ik zal het in mijn achterhoofd houden!

                Comment

                Working...
                X