Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom voor Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoom voor Nikon D70

    Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER II ø 58mm
    Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D incl. HB-15 ø 62mm
    Tussen beide gaat het .Voor ultieme aankoop graag tips voor juiste keuze ? Klopt het dat het APO element bij Sigma lens een betere kwaliteit heeft dan de Nikkor ED lens.Heeft de Nikkor lens ook macro functie?Graag jullie mening? DANK U voor respons...Groetjes refibe.
    psank aan al jullie respons in vorige topic :zoek zoom voor nikon d 70.....:Toffe site en toffe bende....refibe
    [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

  • #2
    Ik zit met hetzelfde probleem. Allez, niet echt een probleem maar meer een vraag. Ik heb in je vorige topic hierop geantwoord. En mijn besluit was dat ik voor de sigma zou kiezen, alleen maar omwille vd prijs. (deze is de helft goedkoper) Nu, ik naar de winkel waar ze beide lenzen verkopen, en hebben ze mij aangeraden om toch de nikkor te nemen, zeker als men van 200 naar 300mm gaat zomen.
    Dus nu zou ik graag wat reacties krijgen van sigma-lens gebruikers. Eventueel foto's.

    Hans
    Nikon D70 & kitlens, Tamron 70 - 300

    <hansvdz>

    Comment


    • #3
      Dit is héél simpel
      de Nikon is véél beter
      ik heb ze allebei gehad en geloof me de Nikon is scherper
      en de sigma iets warmer van kleur vond ik
      ik zou zeker voor de Nikon gaan
      NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

      Comment


      • #4
        Bij Top Foto hebben ze mij de Sigma aangeraden ... Ik denk dat er niet veel verschil is tussen deze 2 lenzen.

        Maar dat de Nikon beter is tussen 200 en 300 mm lijkt me wel tof (gebruik ik tamelijk veel)

        Groetjes,
        Rutger
        Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lucske
          Dit is héél simpel
          de Nikon is véél beter
          ik heb ze allebei gehad en geloof me de Nikon is scherper
          en de sigma iets warmer van kleur vond ik
          ik zou zeker voor de Nikon gaan
          Thanks for respons..refibe
          [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by hansvdz
            Ik zit met hetzelfde probleem. Allez, niet echt een probleem maar meer een vraag. Ik heb in je vorige topic hierop geantwoord. En mijn besluit was dat ik voor de sigma zou kiezen, alleen maar omwille vd prijs. (deze is de helft goedkoper) Nu, ik naar de winkel waar ze beide lenzen verkopen, en hebben ze mij aangeraden om toch de nikkor te nemen, zeker als men van 200 naar 300mm gaat zomen.
            Dus nu zou ik graag wat reacties krijgen van sigma-lens gebruikers. Eventueel foto's.

            Hans
            Een kleine bijvraag bij keuze: een tweerings draaizoom of een schuifzoom ?
            [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

            Comment


            • #7
              Verklaar u nader ivm bijvraag....
              Nikon D70 & kitlens, Tamron 70 - 300

              <hansvdz>

              Comment


              • #8
                Originally posted by hansvdz
                Verklaar u nader ivm bijvraag....
                Bestaat blijkbaar verschil in lenzen.bvb: de 80-200/f2.8 AF(D) ED Nikkor bestaat zowel in een tweerings draaizoom als schuifzoom.Hier iemand ervaring mee?Groetjes refibe..
                [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                Comment


                • #9
                  Ik heb voor de Sigma gekozen en ben er content van. 300mm * 1.5 is wel moeilijk om uit de hand scherp te trekken...

                  Op http://www.pbase.com/stevenn/malvoisin2004 heb ik wat kiekjes staan, veel ervan met de Sigma getrokken. Geen haarscherp werk evenwel - ik heb nog geen monopod.
                  Steven Noels
                  Nikon D700 en nog vanalles
                  http://www.pictrix.be/

                  Comment


                  • #10
                    Bestaat er een lens voor de d70 die van groothoek tot aan tele gaat,kwestie van op reis enkel een "al in one" lens mee te nemen.
                    daar ik nu de pro 1 canon niet meer neem,maar de nikon zonder kitlens,(en ze hebben hem hier in stock),zou ik wel graag een lens in die aard hebben
                    Imac en Canon... de max

                    Comment


                    • #11
                      Hey Timon, ik heb zelf ook naar zo een lens gezocht.
                      Diegene die ik voor mij gekozen heb is de [url http://www.nikon-image.com/eng/news_release/2003/af28-200ed.htm]Nikkon 28-200mm[/URL]

                      Comment


                      • #12
                        Ik bezit de 28-200 zoomlens doch ga deze wisselen voor de kitlens
                        gezien te weinig groothoek want met de DSLR zit je reeds aan een 42 mm en dit is eerder een standaard lens ivm een 35 mm camera
                        Het is een leuke lens doch niet geschikt voor mijn toepassingsgebied
                        Had deze gekocht omdat er maar een body beschikbaar was zonder lens en daar ben je niet veel mee zodoende met die combinatie van start gegaan. Er staat dan natuurlijk nog een tele zoom op het verlanglijstje en dat zal een 70-300 van Sigma of Nikkor worden?

                        NIKON D70 | AF-S NIKKOR 18-70 G ED |SIGMA 70-300 APO |1 GB SANDISK ULTRA II

                        Comment


                        • #13
                          En was je tevreden over de optische kwaliteiten van de lens? Want ik moet die van mij nog bestellen. Ik bezit nu een F50, was ff van plan die daarmee te gebruiken. En als ik dan een D70 oid. koop, die lens verder te blijven gebruiken.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Lucske
                            Dit is héél simpel
                            de Nikon is véél beter
                            ik heb ze allebei gehad en geloof me de Nikon is scherper
                            en de sigma iets warmer van kleur vond ik
                            ik zou zeker voor de Nikon gaan
                            Bij mijn zoektocht naar Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D heb ik uit de talrijke respons ook aanbod van een Nikon 75-300 lens gekregen met volgende info:
                            :"ik heb het inderdaad niet over de 70-300mm, maar over de 75-300mm lens.De 75-300mm lens is een betere keuze dan de 70-300mm, omdat de 70-300mm een zgn. instaplens is. Daar is op zich niets mis mee, maar de optische kwaliteit van de lens is een dusdanig compromis m.b.t. de prijs, dat de 75-300mm er ver bovenuit stijgt qua optische resultaten. De 75-300mm is het best te vergelijken met de onvolprezen 70-210mm/4.5-5.6 van Nikon,superscherp op alle brandpunten, met een hoog contrast".
                            Vraag mag ik er van uitgaan dat dit klopt?Wie heeft daar ervaring mee?Is deze 75-300 niet de voorganger van de 70-300 geweest? Alle info is welkom .Thanks....Groetjes refibe
                            [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by hansvdz
                              Ik zit met hetzelfde probleem. Allez, niet echt een probleem maar meer een vraag. Ik heb in je vorige topic hierop geantwoord. En mijn besluit was dat ik voor de sigma zou kiezen, alleen maar omwille vd prijs. (deze is de helft goedkoper) Nu, ik naar de winkel waar ze beide lenzen verkopen, en hebben ze mij aangeraden om toch de nikkor te nemen, zeker als men van 200 naar 300mm gaat zomen.
                              Dus nu zou ik graag wat reacties krijgen van sigma-lens gebruikers. Eventueel foto's.

                              Hans
                              Hallo Hans ..en gans de toffe bende .Thanks voor alle info en tips .Is dan toch de Nikon 75-300 mm geworden ,moest er wel voor naar Rotterdam maar heb er dan maar een uitstap Delft van gemaakt.
                              Nu noch testen,en zien wat de lens van scherpte biedt.Hopelijk is het een goede koop geweest.Zal later nog enkele foto's laten zien om jullie door jullie te laten beoordelen.
                              Groetjes refibe ....toffe bende...

                              __________________________________________________ __________________
                              Nikkon D70 18-70mm/hama UV 390-67 mm/Zoom Nikkor AF 75-300mm 1:4,5-5,6 /Nikon filter L37 c 62 mm/Ultra II 256 MB.
                              [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                              Comment

                              Working...
                              X