Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D-70 of Canon EOS300D ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D-70 of Canon EOS300D ???

    Welke van de twee koop ik nu best ?

    Ik had een Nikon Coolpix 5000 en heb hem weg gedaan omdat de foto's veel te donker waren 's avonds en binnen. Ik moest ze praktisch allemaal gaan bijwerken.
    Gisteren zag ik de resultaten van een Nikon D-70 door een professionele fotograaf getrokken en... ja ja hetzelfde resultaat. Alle foto's 's avonds en binnen veel te donker !!!
    Ik heb foto's gezien van een simpele Canon S30 en die zijn prachtig elke keer.

    Ik heb dus zeer sterke twijfels aan Nikon, alhoewel dat overal de D-70 meer aangeprezen wordt dan de Canon 300D.

    Graag wat reacties en eventueel wat voorbeeldfoto's van beide camera's.
    Heeft er iemand reeds foto's getrokken van een podium met showverlichting vanop afstand ?

    Please help me choose the right camera....
    Koop ik een Nikon D-70 of de Canon 300D ?

  • #2
    hi, als het is om foto's in donkere omstandigheden te trekken ben je volgens bijna alle testen beter af met de 300D, deze zal sneller scherp stellen in deze omstandigheden.
    Op de meeste andere vlakken gaat de D70 beter scoren

    K.

    Comment


    • #3
      Koop geen camera, koop een flits
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Als we nu een 300d nemen met een f5,6 lens, en een nikon met een f2,8 vr lens, durf ik toch te wedden, dat de nikon better scoort...

        Niks van de camera aantrekken zorgen dat je cash hebt voor zeer lichtgevoelige lezen, bij canon vallen er goedkoper is lenzen te vinden.

        dus eerst uitkijken naar de lens die je wilt hebben, en dan kijken op welke camera ze past.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Ik heb de volgende camera op 't oog :
          Nikon Coolpix D-70 BODY + 18-70MM F3.5-4.5 AF NIKKOR DX

          Is dat een goeie lens dan ? Toch eigenaardig dat deze professionele fotograaf dan een "slechte" lens zou hebben hé.
          Is dit probleem opgelost met een externe flits SB-600 bvb ?
          Dat het enkel de interne flits is die te licht is ?

          Waarom trekt een kleine Canon S30 met een nog lichtere interne flits dan wel prima foto's in het donker ?
          Koop ik een Nikon D-70 of de Canon 300D ?

          Comment


          • #6
            kun je wat meer details geven
            met of zonder flits ?
            mss was die 'professionele' fotograaf een D70-beginner
            toch geen klagen over de D70 met kitlens

            heb soms ook onderbelichte foto's maar die zijn na een correctie met 'Levels' direct in orde
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Het kan ook een techniek zijn. Ik trek bijna al mijn foto's met flits 1 stop onderbelicht, om dan te corrigeren achteraf... Zo behoud ik details die bij overbelichting verloren zijn...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Originally posted by droppy
                Ik had een Nikon Coolpix 5000 en heb hem weg gedaan omdat de foto's veel te donker waren 's avonds en binnen. Ik moest ze praktisch allemaal gaan bijwerken.
                Gisteren zag ik de resultaten van een Nikon D-70 door een professionele fotograaf getrokken en... ja ja hetzelfde resultaat. Alle foto's 's avonds en binnen veel te donker !!!
                Ik heb foto's gezien van een simpele Canon S30 en die zijn prachtig elke keer.
                Als je daar problemen mee hebt, ligt dat doorgaans niet aan de apparatuur, maar aan de techniek van de fotograaf. Een SLR laat je soms wel wat harder werken om je belichting goed te krijgen, maar je krijgt ook wel wat extra mogelijkheden "ter compensatie".

                Lichtmeting indoor is zeker niet makkelijk. Overdag heb je buitenlicht dat door de vensters valt, en 's avonds heb je kunstlicht om rekening mee te houden. Dat beïnvloedt de lichtmeettechniek, de eventuele flitsbelichting en ook de witbalans. Het toestel kan natuurlijk niet alles in plaats van de fotograaf doen.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  dat begrijp ik inderdaad allemaal wel,
                  maar hoe komt het dan dat die kleine onnozele goedkope Coolpix S30 het wel perfect doet en die dure geweldig goeie D-70 niet ...?
                  Toch eigenaardig, niet ?
                  Als je dat ding automatisch zijn ding laat doen moeten de foto's toch op zijn minst helder zijn.
                  Ik heb geen zin om elke foto dat ik trek te gaan bijwerken op de computer. Dat is toch niet de bedoeling e...
                  Koop ik een Nikon D-70 of de Canon 300D ?

                  Comment

                  Working...
                  X