Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR-poging van een vervallen trein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR-poging van een vervallen trein

    Hallo iedereen,
    vrijdag een eerste serieuze HDR-fotografie-poging gedaan, is het wat?




    De rest staat op https://plus.google.com/photos/10463...77273174192017

    Groeten,
    Koen
    Last edited by dekleine; 5 augustus 2013, 06:01. Reden: 1 foto verwijderd
    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

  • #2
    Re: HDR-poging van een vervallen trein

    't Ja die HALO hé bij HDR, probeer Oloneo eens je gaat direct het verschil merken.
    Zo te zien Duits materieel, kan dat?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: HDR-poging van een vervallen trein

      Vind zelf HDR best wel iets interessants, maar zoals gezegd is zo'n halo een ding dat je nooit op je foto wilt hebben. Verpest het allemaal.
      Met vriendelijke groet,
      Caltson
      Sander Photography Official website

      Comment


      • #4
        Re: HDR-poging van een vervallen trein

        In Showcase mag je per kalenderdag slechts 1 foto-onderwerp (topic) met maximaal 1 foto starten binnen hetzelfde forumonderdeel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: HDR-poging van een vervallen trein

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          In Showcase mag je per kalenderdag slechts 1 foto-onderwerp (topic) met maximaal 1 foto starten binnen hetzelfde forumonderdeel.
          grt,bouk.
          ok, 1 foto is verwijderd...
          Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

          Comment


          • #6
            Re: HDR-poging van een vervallen trein

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            't Ja die HALO hé bij HDR, probeer Oloneo eens je gaat direct het verschil merken.
            Zo te zien Duits materieel, kan dat?
            Oloneo voor Mac bestaat niet :-)
            Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

            Comment


            • #7
              Re: HDR-poging van een vervallen trein

              HDR kan om twee redenen worden gebruikt : puur functioneel of voor het eigenaardige effect zal ik maar zeggen.
              Zelf ben ik ooit begonnen voor het tweede, dat was nieuw en hip maar het verveelt al snel als je een reeks moet maken.
              Vervolgens ben ik over gegaan naar het puur functionele met in mijn achterhoofd hetgeen velen hier ook denken : de beste HDR is die waarover je twijfelt als het een HDR is. Persoonlijk vind ik dit vreselijk moeilijk.
              Vandaag de dag ben ik volledig van de HDR af.

              Hier zijn de halo's idd erg storend en wat me ook opvalt is die "bol" vooraan in de trein. Ik zou ook eens met de schuivertjes werken om de halo te verminderen en die "bol" zou ik er ook uithalen.

              Oja, mits wat snelheidsverlies kan je de meeste Windows programma's draaien op een Mac via Parallels

              Comment


              • #8
                Re: HDR-poging van een vervallen trein

                Maldegem begot... Ergens apart of dichtbij het station?
                Welk programma gebruik jij precies voor HDR? Bij sommige programma's (Photomatix bv.) is de "tonemapping" functie misschien wel interessanter.
                Het effect is dan niet zo extreem, en als je toch nog die grungy look wil, kan je dat met een ander programme op het tonemapping-resultaat altijd nog wat aanpassen.
                Canon EOS 550D // Canon EF-S 18-200mm 3.5-5.6 IS // Sigma 35mm 1.4 DG HSM

                Comment


                • #9
                  Re: HDR-poging van een vervallen trein

                  Op een Mac is HDR Efex Pro 2 waarschijnlijk het beste, op een PC is volgens mijn ondervinding Oloneo het best.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: HDR-poging van een vervallen trein

                    Ik vind het een erg mooie foto maar inderdaad, zonder eerst de commentaren te hebben gelezen ben ik het met de anderen eens dat de halo hier helaas het eindoordeel omlaag haalt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: HDR-poging van een vervallen trein

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bakrov Bekijk bericht
                      Maldegem begot... Ergens apart of dichtbij het station?
                      Welk programma gebruik jij precies voor HDR? Bij sommige programma's (Photomatix bv.) is de "tonemapping" functie misschien wel interessanter.
                      Het effect is dan niet zo extreem, en als je toch nog die grungy look wil, kan je dat met een ander programme op het tonemapping-resultaat altijd nog wat aanpassen.
                      Maldegem ? Het stoomcentrum neem ik aan (voormalige terreinen van Sobemai aan de viaduct ?)
                      Met Photomatix heb je idd voldoende "rek" op de bewerking, zeker bij tonemapping.
                      Wat me persoonlijk ergerde is dat ik technisch niet echt wist wat ik deed en bij iedere verandering had ik het gevoel van : "is dit nu beter of niet".
                      Als ik zie op welke korte tijd collega's urbexers met hun reeksen komen kan ik niet anders dan besluiten dat ze alles onder default HDR'en, daar waar ik soms uren zat te prutsen aan één foto.

                      Comment


                      • #12
                        Re: HDR-poging van een vervallen trein

                        Dit is inderdaad met Photomatix gedaan,maar zal eens kijken met color Efex en eens op Default proberen.
                        Dank voor de reacties.
                        Inderdaad aan de viaduct in Maldegem, waar je normaal niet binnen mag/kan ;-)
                        Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                        Comment


                        • #13
                          Re: HDR-poging van een vervallen trein

                          Ik vind het echt prachtig.

                          Comment

                          Working...
                          X