Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nik software

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nik software

    Een week geleden Nik software als trial voor 14d gedownload, ben ondertussen wat aan het oefenen.
    De zwart/wit omzetting is wel indrukwekkend maar de andere tools zeggen mij niet zoveel, misschien omdat ik er nog te weinig ervaring mee heb?
    Ik heb CS5 , Lightroom en NX2 daar doe ik zowat alles mee.
    Ik vraag mij af of die aanvullende Nik software voor mij zijn 125$ waard is
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Nik software

    Tja, daar kun jij alleen over beslissen. Ik weet wel dat ik destijds de hele bundel voor heel wat meer gekocht heb als wat nu het geval is (en dan ben je nog de korting van MoreThanWords misgelopen). Nik Software behoort tot het beste wat er op het gebied van Photoshop plugins te koop is. En dan moet je weten dat ik Silver Efex niet nodig heb en ook niet gebruik. Als ik zwart/wit wil schieten, zal ik wel een ouwe analoog camera in de hand nemen. Sommige mensen denken dat een z/w "artistiek" is. . Een digitaal z/w is heel wat anders dan een analoge z/w, maar ook dat behoort tot vroeger tijden.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Nik software

      Paintshop pro X5 Ultimate krijg je het complete Nik pakket erbij plus face filter studio 2.0 voor €89.99. Link
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Nik software

        Paintshop pro X5 Ultimate krijg je het complete Nik pakket erbij plus face filter studio 2.0 voor €89.99. Link
        Ben je zeker dat het ganse Nik pakket er bij is? in de spec staat enkel "NIK® Color Efex Pro™ 3.0 - filters " vermeld
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: Nik software

          En da's dan een ouwetje, want CEP is al een tijd aan versie 4 bezig.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Nik software

            Persoonlijk vind ik Silver Efex Pro alleen al het geld waard. Ik gebruik het ook om mijn kleurenbeelden te verbeteren. Zie ondermeer deze video daarvoor op mijn blog. Daar vind je overigens een kortingscode voor 15% die nog altijd blijkt te werken - weet alleen niet hoe lang nog...
            Als je de andere plugins kort gedemonstreerd wil zien, kan je terecht bij dit Nederlandstalige webinar van me, dat ik een paar maanden geleden deed voor Nik.
            De hoger vermelde deal is inderdaad enkel inclusief (een deel van) de oude filters van Color Efex Pro 3. Da's een beetje als een middenformaatcamera verwachten en een compactje krijgen... Met de kortingscode betaal je nog ongeveer 95 € voor de Nik plugins, en dan heb je de real deal.
            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

            Comment


            • #7
              Re: Nik software

              Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
              Ben je zeker dat het ganse Nik pakket er bij is? in de spec staat enkel "NIK® Color Efex Pro™ 3.0 - filters " vermeld
              je hebt gelijk is alleen de Color Efex pro complete 3.0 filters.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Nik software

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                En da's dan een ouwetje, want CEP is al een tijd aan versie 4 bezig.
                Dat is ook waar, maar daar heb ik geen last van, wat zal er zo van belang zijn in de 4 om direct te veranderen. De U-point technologie zit al in versie 3 en tot hiertoe ben ik tevreden van Corel Paintshop.
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Nik software

                  Hier is een 60min filmpje dat een overzicht geeft van het ganse Nik pakket
                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                  Toch wel indrukwekkend
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nik software

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Tja, daar kun jij alleen over beslissen. Ik weet wel dat ik destijds de hele bundel voor heel wat meer gekocht heb als wat nu het geval is (en dan ben je nog de korting van MoreThanWords misgelopen). Nik Software behoort tot het beste wat er op het gebied van Photoshop plugins te koop is. En dan moet je weten dat ik Silver Efex niet nodig heb en ook niet gebruik. Als ik zwart/wit wil schieten, zal ik wel een ouwe analoog camera in de hand nemen. Sommige mensen denken dat een z/w "artistiek" is. . Een digitaal z/w is heel wat anders dan een analoge z/w, maar ook dat behoort tot vroeger tijden.
                    Dit is wel zeer kort door de bocht, ik fotografeer reeds enige jaren digitaal en werk de laatste jaren zeer veel in zwart wit, als je het goed bewerkt en met de nodige kennis verwerkt dan zijn de huidige zwart/wit beelden even goed of zelfs beter dan vroeger zwart/wit werk waar ik ook de nodig ervaring mee heb. Sommige beelden zeggen meer in zwart/wit dan in kleur. Ik werk dan ook reeds enige jaren met Silver Efex en vind het nog altijd de beste tool om in zw/w te werken.
                    Sony A7III & Sony A7 RIII
                    Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nik software

                      Als ik een z/w beeld beoordeel is mijn eerste vraag (zeker bij mijzelf): waarom is hier voor z/w gekozen? Doorgaans is het om 'ongewenste' (lees: slecht gefotografeerde) info WEG te GOOIEN (te verdoezelen dus).
                      Of kijk jij zelf enkel nog op een z/w tv, zet je je koffie "zoals in Bokrijk" enz.? Doe dan gerust voort zoals je in de late 19-eeuw bezig was. Mijn jongste zoon zweert ook bij vinyl en het klopt: vinyl is nog niet helemaal dood.
                      Geloof me: ik ben chemicus en weet precies waarom een digitaal z/w beeld NOOIT een analoog z/w beeld kan benaderen.

                      Voor de meesten is z/w nostalgie en vindt men zelf "dit is artistiek". Willen we even over artisticiteit doorbomen hier? Ach... wat is kunst?

                      Maar da's een heel andere discussie.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nik software

                        Ik ben een fervent zw/w werker, zoals reeds eerder aangehaald hier, en als ik diverse tentoonstellingen bezoek. Dan zie ik een trend dat er steeds meer in zw/w wordt gewerkt.
                        Niet om foute kleurfoto's (zoals hierboven is aangehaald) te verdoezelen maar om de essentie van de fotografie naar boven te halen. De harmonie van de grijstinten spreekt soms meer dan een kakafonie van kleuren.
                        Wat is er mooier dan een portret in ZW/w waarbij de belichting en verlichting een rol spelen, de schaduwwerking en het uitlichten van je model. Deze vorm van portret spreekt mij dan ook meer aan dan een portret waarbij kleuren overheersen en men de essentie van het uitlichten vergeet. Bekijk eens de portretten van bv studio Harcourt in Parijs, daar werken ze zowel digitaal als analoog, dat is portretkunst in zw/w. Maar dat is een persoonlijke keuze.
                        Ik ken zelf fotoclubs die uitsluitend in zwart wit werken.
                        Sony A7III & Sony A7 RIII
                        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                        Comment

                        Working...
                        X