Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boomblauwtje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boomblauwtje

    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Boomblauwtje

    Boomblauwtje staat er mooi op , BG-scherpte en comp. zijn dik in orde .
    Topmacro, zoals het moet zijn .

    Grt Casie

    Comment


    • #3
      Re: Boomblauwtje

      Hele knappe foto

      Grtz .

      Dirk .
      Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

      Comment


      • #4
        Re: Boomblauwtje

        Prachtige opname met een schitterende BG!




        Groetjes chrit.
        Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

        Comment


        • #5
          Re: Boomblauwtje

          Oorspronkelijk geplaatst door Chrit Bekijk bericht
          Prachtige opname met een schitterende BG!
          idem hier
          Mvg,
          Kvole
          Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

          Comment


          • #6
            Re: Boomblauwtje

            Mooi scherp en prachtig van kleur
            Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

            Comment


            • #7
              Re: Boomblauwtje

              heeeeel knap Bart ,scherpte en kleuren zijn super !!

              Comment


              • #8
                Re: Boomblauwtje

                Bedankt voor de reacties, ik ben gisteren voormiddag eindelijk nog eens "op jacht" geweest, en ben heel wat verschillende soorten tegengekomen.
                (boomblauwtje, icarusblauwtje, gamma-uiltje, bont zandoogje, oranje zandoogje, bruin zandoogje, landkaartje, vuurvlindertje, en nog wat verschillende soorten libellen)
                Maar ik heb ze niet allemaal op de foto kunnen krijgen, ze werken niet altijd even goed mee. (na de middag moest ik nog foto's maken van de triatlon, en het begon te warm te worden voor de beestjes, ze begonnen zich te verstoppen)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Boomblauwtje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties, ik ben gisteren voormiddag eindelijk nog eens "op jacht" geweest, en ben heel wat verschillende soorten tegengekomen.
                  (boomblauwtje, icarusblauwtje, gamma-uiltje, bont zandoogje, oranje zandoogje, bruin zandoogje, landkaartje, vuurvlindertje, en nog wat verschillende soorten libellen)
                  Maar ik heb ze niet allemaal op de foto kunnen krijgen, ze werken niet altijd even goed mee. (na de middag moest ik nog foto's maken van de triatlon, en het begon te warm te worden voor de beestjes, ze begonnen zich te verstoppen)

                  die staat er prachtig op
                  alles perfect
                  zo te lezen een goei wei, ben deze nog nooit tegen gekomen, deze morgen ook op pad geweest maar niet veel soeps op de Kalmthoutse Heide van vlinders, verkeerde richting uitgekozen, wou eerst nog nr de Kievitsweide heb je deze daar gespot ?
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boomblauwtje

                    Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                    die staat er prachtig op
                    alles perfect
                    zo te lezen een goei wei, ben deze nog nooit tegen gekomen, deze morgen ook op pad geweest maar niet veel soeps op de Kalmthoutse Heide van vlinders, verkeerde richting uitgekozen, wou eerst nog nr de Kievitsweide heb je deze daar gespot ?
                    Al die vlinders zaten gisteren op de Kievitsheide, op de Kalmthoutse heide zou je normaalgezien ook boomblauwtjes moeten tegenkomen, want je treft ze meestal aan op heide.
                    Ook vuurvlinders, oranje en bruin zandoogje zijn vlinders die je geregeld op heide zal zien zitten als die in bloei staat.
                    Op de Kalmthoutse heide heb ik ooit een gele luzernevlinder gezien, die ben ik op de Kievitsheide nog nooit tegengekomen.
                    Boomblauwtjes zijn erg klein, daardoor vallen ze niet meteen op (de zandoogjes en gele luzernevlinder zijn een heel stuk groter).
                    Op heide kan je ook groentjes tegenkomen, maar die zijn eerder zeldzaam (ik heb er op de Kievitsheide ooit eentje gezien, in natuurgebied Bonte Klepper zitten er meer, maar dat is niet vrij toegankelijk).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boomblauwtje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Al die vlinders zaten gisteren op de Kievitsheide, op de Kalmthoutse heide zou je normaal gezien ook boomblauwtjes moeten tegenkomen, want je treft ze meestal aan op heide.
                      Ook vuurvlinders, oranje en bruin zandoogje zijn vlinders die je geregeld op heide zal zien zitten als die in bloei staat.
                      Op de Kalmthoutse heide heb ik ooit een gele luzernevlinder gezien, die ben ik op de Kievitsheide nog nooit tegengekomen.
                      Boomblauwtjes zijn erg klein, daardoor vallen ze niet meteen op (de zandoogjes en gele luzernevlinder zijn een heel stuk groter).
                      Op heide kan je ook groentjes tegenkomen, maar die zijn eerder zeldzaam (ik heb er op de Kievitsheide ooit eentje gezien, in natuurgebied Bonte Klepper zitten er meer, maar dat is niet vrij toegankelijk).
                      Bart, bedankt vr de info.
                      had een plek uitgekozen waar ik tijdens een eerdere wandeling veel blauwtjes had gezien, maar niet gevonden 't ja kan al eens tegen zitten op zo'n grote opp.
                      groetjes Ingrid

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boomblauwtje

                        da's inderdaad heel erg knap!!
                        facebook

                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boomblauwtje

                          Mooi, haarscherp en een mooie zachte BG

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boomblauwtje

                            Deze kleine vlinder staat er prachtig op..
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment

                            Working...
                            X