Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op weg naar de Gran Paradiso

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op weg naar de Gran Paradiso


    Op weg naar de Gran Paradiso sloot het wolkendek zich als maar meer. Eigenlijk is deze foto net 10 seconden te laat genomen, maar het geeft toch een vrij goed idee van de sfeer op die plaats rn op dat moment.

    Het origineel was net wat overbelicht, de belichtingsmeterkes zijn niet altijd even goed zichtbaar met een gletcherbril aan, zweetdruppels aan de ene kant van je kop, en kouwrillingen aan de andere kant van je rug. Klein beetje gespeeld met de regelaarkes in lightroom dus.



    Grotere versie op mijn flickr

    (idd. net na de plaatsing hier zie ik aan de linkeronderkant twee ronde boelekes die er niet horen, moet eens zien om die te verwijderen, sorry)

    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Op weg naar de Gran Paradiso

    Ja...zou die verwijderen.
    Heb je die veel moeten bewerken?
    Onderkant is veel te blauw en er is veel kleurruis te zien.
    Misschien beter wat van de onderkant croppen?
    Wel mooi anders met die klimmers in de verte!
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Op weg naar de Gran Paradiso

      er is inderdaad wel wat werk aan geweest want het werd snel heel heel mistig op dat ogenblik. Heb hierna eigenlijk geen enkele foto meer genomen tot op de top. En zo'n topfoto, dat is niet voor hier op het forum. Gewoon een viertal superkontente gasten bij een madonna beeldjes dat je ziet denken, "ze zijn daar weer, de pippo's".

      Als ik het goed zie, dan lijkt er aan de linkerkant zelfs een iet of wat rode zweem te zijn ? Het blauwe was in eerdere versies nog veel erger. Weet niet goe hoe daar een mouw aan te passen, zal toch eens de lightroom boek moeten boven halen om te zien of er iets aan te doen is. Want in feite was alles "mist".
      Of heeft er iemand een goede link naar een uitleg hoe dergelijke gecompliceerde situatie aan te pakken ??? please ?
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Op weg naar de Gran Paradiso

        nu, je mag wel niet vergeten dat ijs wel degelijk een blauwe schijn heeft... misschien speelt dat ook wel wat mee ?
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Op weg naar de Gran Paradiso

          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          Ja...zou die verwijderen.
          Heb je die veel moeten bewerken?
          Onderkant is veel te blauw en er is veel kleurruis te zien.
          Misschien beter wat van de onderkant croppen?
          Wel mooi anders met die klimmers in de verte!
          Volg deze.....Vooral de kleurruis zou ik proberen te verminderen, links ziet het wat paarsig.
          Wel een heel tof shot met die nietige mensjes in de verte.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment

          Working...
          X