Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sync speed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sync speed?

    Ik heb even een kort vraagje over de cactus V5. Kan ik hier op mijn nikon D7000 een snellere sync dan 1/250 (tot ong 1/1000 ofzo)?


    grts, Lars
    Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

    D7000 en D750

  • #2
    Re: Sync speed?

    Oorspronkelijk geplaatst door lars.c Bekijk bericht
    Ik heb even een kort vraagje over de cactus V5. Kan ik hier op mijn nikon D7000 een snellere sync dan 1/250 (tot ong 1/1000 ofzo)?


    grts, Lars
    Nee!!
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #3
      Re: Sync speed?

      Uit de specificaties van de D7000:

      • Flash X-Sync: up to 1/250 sec (up to 1/320 sec in Auto FP)
      Als de responstijd van de triggers 1/1000 sec is, kan je zeker niet sneller gaan. Hypersync zit er bijgevolg niet in.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Sync speed?

        Sneller dan 1/1000 wil ik niet gaan, maar bv 1/500 is ook niet mogelijk dus?
        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Uit de specificaties van de D7000:



        Als de responstijd van de triggers 1/1000 sec is, kan je zeker niet sneller gaan. Hypersync zit er bijgevolg niet in.
        Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

        D7000 en D750

        Comment


        • #5
          Re: Sync speed?

          'standaard' manuele triggers hebben een maximum sync-speed van 1/200ste.

          Bij sommige modellen kan dit zelfs 1/160ste zijn (5d heeft hier last van naar wat ik regelmatig al gelezen heb). Anderen kunnen tot 1/250ste. Ik kon met mijn rf-602's en 40d van canon syncen tot 1/320ste, vanaf 1/400ste gingen ze ook de 'mist' in.

          Daarom dat altijd een max sync / sluitertijd aanhalen van 1/200ste omdat deze in 95% van de gevallen ook werkt.

          Zoals Jos ook aanhaalt heb je nog 2 andere nieuwe technieken:
          - High Speed Sync / Auto FP: hiervoor heb je de duurdere flitsen ook nodig die dit ondersteunen en TTL-radiotriggers of CLS / canon-tegenhanger (IR wat soms problemen kan opleveren in zonnige omstandigheden)
          - Hypersync: eigenschap die kan ingesteld worden bij bepaalde TTL-triggers zoals PW of specifieke manuele triggers zoals Ojecoco.

          Lees de link maar eens die Jos geplaatst heeft.
          Ook zal je op die blog een post vinden omtrent TTL or not to TTL.
          Ik heb hier onlangs ook een filmpje geplaatst van Joe McNally & een andere fotograaf die hier in 'battle' gaan.
          Er zijn altijd nog wel workarounds om zonder specifieke triggers kortere sluiters te gaan gebruiken maar zijn door het bovenstaande qua mogelijkheden eigenlijk 'nutteloos moeilijk'
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Sync speed?

            Waarom wil je sneller gaan? De flash bevriest toch elke beweging.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Sync speed?

              Om dit wss even te kunnen doen... "lees probeersel"

              1/4000 @ F2

              Maar helaas is dat niet mogelijk op de D7000. Trouwens de cactus v5 kan inderdaad maar maximaal 1/1000s voor hoger dan dat gebruik ik cord

              Comment


              • #8
                Re: Sync speed?

                Waarom wil je sneller gaan? De flash bevriest toch elke beweging.
                De korte flitsduur bevriest beweging. Maar het verschil tussen 1/250 en 1/1000 is dat er maar 1/4 omgevingslicht op de sensor valt.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment

                Working...
                X