Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb900 lcd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sb900 lcd

    Een jaar geleden heb ik een 2de handse SB900 gekocht.
    Sinds het begin heb ik een irritant probleem met de flits. Soms wilt mijn LCD niet werken en krijg ik gewoon een groen scherm.
    Is dit een bekend probleem bij de SB900 en het LCD schermpje?

    EDIT:
    Mischien heb ik iets belangrijk vergeten te vermelden, hij flitst nog normaal maar door het ontbrekend LCD scherm kan ik mijn instellingen niet aflezen.
    Last edited by Lionel; 31 juli 2013, 20:06.
    Like it Facebook
    Flikr
    Website Original Frame

  • #2
    Re: Sb900 lcd

    Ik heb hem nu 2jaar en nog geen hinder ondervonden, ik heb even google gebruikt en vind maar één issue op DP review en een link naar flickr hierover, en daar verwijzen ze als oplossing dit Klik
    Niet zo direct een oplossing, maar als hij al kapot is, en het teveel kost om te herstellen zou ik het wel durven.grt
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Sb900 lcd

      Oorspronkelijk geplaatst door Lionel Bekijk bericht
      ... Is dit een bekend probleem bij de SB900 en het LCD schermpje?
      Nooit van dit probleem gelezen.
      De SB-900 die ik sinds gisteren te koop heb staan, is zo goed als nieuw en werkt foutloos.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Sb900 lcd

        Niet mee blijven sukkelen. Binnendoen en laten repareren. Lijkt me geen groot probleem. Wellicht een connectieprobleem tussen LCD paneel en printplaatje. Zou geen dure hestelling mogen zijn. Mocht je een hobbyist vinden de de flitser open krijgt zonder brokken te maken ben je wellicht het goedkoopst gediend ...

        Groetjes en succes ermee.

        Riho
        Last edited by Riho; 4 augustus 2013, 07:57.
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #5
          Re: Sb900 lcd

          LCD schermpjes kunnen wel eens kuren krijgen, meestal komt dat door een slecht contact.
          Ik heb hier nog een Memorex lader liggen waarvan het LCD display ook niet meer goed werkt...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Sb900 lcd

            Eventueel maak ik morgen een kort filmpje, iemand een goed adresje. Ik heb 2 yongnou's maar die Sb900 mis ik wel :/

            EDIT:

            Blijkbaar werkt de Sb900 zonder probleem nu.
            Zou dit aan de soort batterijen kunnen liggen?
            Last edited by Lionel; 3 augustus 2013, 19:45.
            Like it Facebook
            Flikr
            Website Original Frame

            Comment


            • #7
              Re: Sb900 lcd

              Nee, LCDs verbruiken haast niets, als de flits werkte en het panel niet, dan waren je batterijen ok. Ik zou de flits niet binnen doen als het probleem niet zichtbaar is, anders kan het wel wat centen kosten. De technieker zal dan zelf de fout moeten uitlokken en als dat niet lukt bestaat de kans dat je hem onhersteld terugkrijgt ofwel dat men voor alle zekerheid meer heeft vervangen dan nodig.

              Groetjes,

              Riho
              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

              Comment


              • #8
                Re: Sb900 lcd

                Ok super! als het probleem zich weer voerdoet gaat die wel binnen. Iemand alvast een adresje?
                Like it Facebook
                Flikr
                Website Original Frame

                Comment


                • #9
                  Re: Sb900 lcd

                  Is geen gekend probleem. Heb mijne al ong 4,5 jaar en nog geen enkel probleem mee eghad.

                  Comment

                  Working...
                  X